Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální gramotnost a užívání médií mladistvými pohledem učitelů
Bůžková, Kristýna ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem učitelů na komplexní problematiku související s mediální gramotností mladistvých, s konceptem mediální výchovy a způsobem, jakým mladiství užívají média. První polovina práce poskytuje potřebný teoretický podklad, na kterém staví empirická část a jsou v ní vymezeny stěžejní pojmy pojící se k tématu. První kapitola nastiňuje přístupy, pomocí kterých je možné chápat osobnost a identitu samotných učitelů. Je zde mimo jiné zdůrazněna důležitost úlohy a rolí, které pedagogové jakožto činitelé výchovně-vzdělávacího procesu hrají. V rámci dalšího tematického okruhu se práce věnuje terminologickému vymezení a teoretickým východiskům dvou ústředních pojmů, kterými jsou mediální gramotnost a mediální výchova. Třetí kapitola diplomové práce se zabývá způsoby, kterými mladiství užívají média a věnuje se vybraným souvisejícím rizikům, se kterými se mohou setkat. V rámci závěrečné práce bylo rovněž realizovaného empirické šetření, které proběhlo mezi učiteli působícími na druhém stupni základních škol. Cílem šetření bylo především zjistit a popsat, jak pedagogové vnímají užívání médií a jak hodnotí úroveň mediální gramotnosti svých žáků. Diskuze a závěr práce potom představují a shrnují zjištěné poznatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.