Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti implementace demografie do výuky na středoškolské úrovni
Vondrášek, Martin ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Velková, Alice (oponent)
Možnosti implementace demografie do výuky na středoškolské úrovni Abstrakt Hlavními cíli diplomové práce bylo zhodnotit míru začlenění a potenciál demografie při výuce na středoškolské úrovni a navrhnout konkrétní aktivity, které lze v rámci vyučovacích hodin realizovat. Jedná se o první ucelenou práci zaměřenou specificky na didaktiku demografie. V práci jsou využity veřejně dostupné online databáze Českého statistického úřadu, Organizace spojených národů a Population Reference Bureau. Byla provedena analýza sylabů předmětů z prvních ročníků vybraných vysokých škol, obsahová analýza vybraných středoškolských učebnic a rámcového vzdělávacího programu. Z analýz vyplývá velký prostor pro implementaci demografie nejen v rámci výuky zeměpisu. Práce je doplněná o konkrétní návrhy aktivit použitelných při výuce na středních školách. Klíčová slova: Česko, demografie, výuka demografie, implementace, střední školy, analýza učebnic, rámcový vzdělávací program
Trendy v církevním školství zaměřené na střední školy
Pyrochtová, Renata ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Od roku 1990, kdy církve a náboženské společnosti mohou být zřizovateli škol a školských zařízení, jejich počet velmi vzrostl. Práce odhaluje, zda byl vzestup církevních škol v České republice postupný, či většina církevních středních škol vznikla ve tříletém období těsně po sametové revoluci. Dále uvádí důvody popularity církevního školství. Jejím cílem je zmapovat vzestup církevních škol v ČR s bližším zaměřením na církevní střední školství po roce 1989 a jeho oborové zastoupení a porovnat ho s oborovým zastoupením na Slovensku. Nedílnou součástí daného přehledu je i výčet hlavních českých i zahraničních církevních organizací, které se zabývají vzdělávání. Práce vychází z historického vývoje církevních škol a popisuje jejich současné postavení v systému regionálního školství. Metodou kvantitativního šetření, obsahovou analýzou dokumentů, se věnuje otázkám komparace situace v jednotlivých kategoriích vzdělávání v církevním středním školství České republice a na Slovensku. Pro preciznější uvedení do dané problematiky je stručně popsána i situace v několika dalších evropských státech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.