Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Laboratorní úlohy v prostředí NS3 pro předmět Pokročilé komunikační techniky
Vadkerti, Gabriel ; Mašek, Pavel (oponent) ; Langhammer, Lukáš (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá s vytvorením laboratórnych úloh v prostredí NS-3, kde sú predstavené protokoly IPv4 a IPv6, unicastový a multicastový prenos dát, kvality služieb v bezdrôtových sieťach, ďalej protokoly TCP a UDP. Najprv je popísaný simulátor NS-3, vývojové prostredie Eclipse IDE a ich spojenie. V ďalšej časti sú predstavené vlastnosti protokolov IPv4 a IPv6, je podrobne popísaná štruktúra záhlaví a technika fragmentácie. Podľa získaných vedomostí je vytvorený postup laboratórnej úlohy, ktorá sa zaoberá s porovnaním protokolov IPv4 a IPv6. V ďalšej časti sú popísané typy prenosov, ďalej je podrobnejšie vysvetlený multicastový prenos dát. V druhej praktickej časti je vytvorený postup pre laboratórnu úlohu, ktorá sa zaoberá s porovnaním unicastového a multicastového prenosu. V ďalšej teoretickej časti je rozobraná problematika kvality služieb a metódy na jej zaistenie. Podrobnejšie je popísaná prístupová metóda EDCA, ktorá sa používa v bezdrôtových sieťach. Táto prístupová metóda je implementovaná v nasledujúcej simulácii, v ktorej je skúmaný vplyv prístupovej kategórie na rôzne parametre prenosu. V ďalšej teoretickej časti sú predstavené protokoly UDP a TCP, ďalej štruktúra záhlaví týchto protokolov. Posledná časť práce sa zaoberá s porovnaním vlastností týchto protokolov.
Návrh unicastového a multicastového simulačního modelu v NS2
Votava, Martin ; Burget, Radim (oponent) ; Šimek, Milan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na tvorbu sítí pomocí nástroje Network Simulátor 2. Hlavním tématem práce je simulace unicastového a multicastového směrování.Práce také popisuje protokoly používané na transportní vrstvě, jako je protokol TCP (Transmission Control Protocol) a UDP (User Datagram Protocol). V neposlední řadě práce obsahuje laboratorní úlohy, v nichž si čtenář může ověřit nabité znalosti simulování Unicastu a Multicastu.
Návrh laboratorních úloh v simulačním prostředí NS3
Štefančík, Matej ; Langhammer, Lukáš (oponent) ; Polák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práca poskytuje zoznámenie sa so sieťovým simulátorom ns-3. Popisuje základné abstrakcie a súčasti tohto nástroja. Práca ďalej rozoberá teóriu, ktorá bola aplikovaná pri vytváraní simulácie. Konkrétne je rozobraný pojem unicast, problematika IP adresovania a smerovanie v sieťach. Praktická časť je sústredená na vytvorenie štyroch laboratórnych úloh do predmetu Pokročilé Komunikačné Techniky. Prvá úloha sa venuje problematike unicastu a statického smerovania v sieti. Objasňuje vplyv metriky na proces smerovania. Nasledujúca úloha porovnáva jednotlivé typy správ protokolov ICMPv4 a ICMPv6. Tretia úloha rozoberá ďalšie funkcie protokolu ICMPv6. Konkrétne sa zameriava na päť rôznych typov ICMPv6 správ definovaných protokolom NDP (Neighbor Discovery Protocol) a ich úlohou v sieťovej prevádzke. Posledná úloha sa sústreďuje na zabezpečenie kvality služieb (QoS) v bezdrôtových sieťach, nastavením priority a tým rozdelením prevádzky do jednotlivých tried. Pozornosť je zameraná na parametre ako priepustnosť, oneskorenie a kolísanie oneskorenia.
Implementace triple-play služeb v heterogenní síti
Obršlík, Lukáš ; Šedý, Jakub (oponent) ; Krkoš, Radko (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou implementace triple-play slu- žeb a zabez- pečení kvality služby v heterogenních komunikačních sítích. Vypracování je zaměřeno na ověření teoreticky nastudované problematiky na reálné situaci a existující síťové in- frastruktuře. Součástí vypracování je tvorba technického řešení, které zajišťuje automatic- kou prioritizaci služeb na základě identifikace a rozdělení požadovaných služeb v síťovém provozu. Vytvořené technické řešení pro zajištění kvality služby bylo navrženo tak, aby bylo řešení možné v síti implementovat, do budoucna přizpůsobovat aktuálním požadav- kům a zajistit tak škálovatelnost.
Videokonferenční systém pro vzdálenou výuku
Holán, Josef ; Szőke, Igor (oponent) ; Schwarz, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o možnostech streamování v Javě pomocí knihovny Java Media Framework. Pro vytvoření zadaného systému to znamená, na jedné straně vytvořit program, který bude snímat multimediální data z  kamery a bude je vysílat do sítě. Na druhé straně bude program, který dokáže tyto data přijímat. Předpokládá se  jeden  vyučující a skupina studentů. Obraz a zvuk přednášky je přenášen všem studentům. Komunikace studentů a vyučujícího se řeší textovým chatem a vyučující má možnost otevřít další audio nebo video kanál s jakýmkoliv studentem. Chat je řešen pomocí přenosu přes TCP/IP protokol. Zvuk (obraz) z tohoto kanálu může být dle volby přednášejícího přenášen i ostatním studentům.
Internetová televize v přístupových sítích nové generace
Szymeczek, Andrzej ; Sládok, Ondřej (oponent) ; Grenar, David (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je „Internetová televize v přístupových sítích nové generace“. Cílem práce bylo vytvořit síť, ve které funguje služba internetové televize, a následně otestovat možnosti a parametry, které tato síť umožňuje. Teoretická část je věnována základním vlastnostem a parametrům služby internetové televize. Dále jsou popsány síťové protokoly pro přenos multimediálních dat v reálném čase a způsoby vysílání v síti. Simulace je navržena v simulačním prostředí GNS3. Tato simulace obsahuje funkční model sítě a lze v ní spustit vysílání videa po síti. Přenášená data a nežádoucí jevy, které ovlivňují funkčnost a kvalitu přenosu, jsou analyzovány. Také jsou posuzovány rozdíly pro unicastové a multicastové vysílání.
Grafické zobrazení relací mezi počítači v Internetu
Cimbálek, Přemysl ; Malý, Jan (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Internetová televize IPTV (Internet Protocol Television) slouží k přenosu televizního vysílání po síti založené na protokolech rodiny TCP/IP. Její výhodou je, že vysílání nemusí být jednosměrné, jako je tomu u stávajícího televizního vysílání, ale může uživatelům poskytovat zpětnou vazbu ve formě interaktivity. Problémy zabraňující jejímu většímu rozmachu jsou dnes zejména technického rázu, zejména v nízké datové propustnosti přístupových sítí. Proto jsou navrhovány nové metody, jak vysílání internetové televize zefektivnit. Hlavním úkolem této práce je na základě pochopení principů hierarchické sumarizace a vysílání IPTV zobrazit stromovou strukturu vazeb mezi uzly sítě, které mají za úkol zpracovávat data ve zpětném kanále, tedy data od uživatelů. V první části práce je tedy vysvětlen princip vysílání IPTV a její rozdíl oproti klasickému televiznímu vysílání. Zaměřeno je na poskytované služby, výhody a nevýhody systému. Vysvětlen je také princip používané komprese datových toků standardy MPEG-2 a MPEG-4, jakožto i problematika přenosových sítí, zejména problém "poslední míle". IPTV využívá k přenosu dat SSM (Specific Source Multicast) multicastové vysílání, každý uživatel se připojuje do multicast skupiny která vždy vysílá jeden program. Zpětný kanál je většinou realizován unicast vysíláním. Z důvodů úspory množství přenášených dat je využito principu hierarchické sumarizace, která je v práci náležitě popsána. S tímto souvisí protokoly pro řízení síťových relací, jako je RTP, RTCP a TTP. Teoretická část zahrnuje také zmínku o celosvětové experimentální síti PlanetLab, která slouží pro testovaní síťových aplikací. Je zmíněna z toho důvodu, že navrhovaná struktura IPTV vysílání a aplikace s tím spojené jsou v této síti testovány. V praktické části jsou nejprve diskutovány možnosti metod vizualizace a uchovávání dat o jednotlivých uzlech pro časově zpětné výpisy. Z hlediska vysoké dostupnosti a adaptibility byly vybrány webové technologie,, například MySQL databáze pro uchovávání dat. Model stromu je na základě těchto dat zpracován algoritmem v jazyce Java. Samotná vizualizace stromu je řešena pomocí čístě webových technologií, zdrojový kód pro vizualizaci je dynamicky generován skripty v JSP (Java Server pages). Grafický výstup je realizován vektorovým formátem SVG (Scalable Vector Graphics), který je určen pro grafické vyjádření na internetu a v mobilních telefonech. Díky jeho schopnosti spolupráce s technologií Javascript, byla vytvořena interaktivní internetová aplikace, která zobrazuje stromovou strukturu uzlů. V práci jsou vysvětleny základy všech použitých technologií, zdůvodněn výběr použitých technologií a uvedeny příklady a zajimavé části řešení.
Laboratorní scénáře objasňující základy komunikačních protokolů
Pokorný, Karel ; Burda, Karel (oponent) ; Jeřábek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout dva komplexní scénáře se zaměřením na různé režimy přenosu v paketových sítích. První scénář se zaměřuje na ARQ (Automatic Repeat Request) protokoly. Součástí laboratorní úlohy je seznámení se s protokoly Stop-and-Wait, Go Back N, Selective Repeat a jejich vzájemné porovnání. Druhý scénář se věnuje typům přenosu v paketových sítích. Laboratorní úloha obsahuje porovnání jednosměrného, vícesměrového, všesměrového a výběrového přenosu. Oba scénáře jsou podpořeny aplikací simulující jednotlivé metody či protokoly a virtuálním prostředím, pomocí kterých jsou rozdíly v daných technologiích demonstrovány.
Masivní streaming v prostředí českého internetu
VOJTA, Tomáš
Streaming je technologie šíření audiovizuálního obsahu po internetu. Se streamováním se setkáváme v současnosti stále častěji, například v podobě vysílání různých rozhlasových a televizních stanic po Internetu. A právě streaming v prostředí českého internetu bude hlavním tématem práce. V první, teoretické části bude popsána technologie streamingu. V druhé části bude provedena analýzu použitého hardwarového a softwarového vybavení (platformy Adobe, Windows Media, Real Media).
Laboratorní scénáře objasňující základy komunikačních protokolů
Pokorný, Karel ; Burda, Karel (oponent) ; Jeřábek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout dva komplexní scénáře se zaměřením na různé režimy přenosu v paketových sítích. První scénář se zaměřuje na ARQ (Automatic Repeat Request) protokoly. Součástí laboratorní úlohy je seznámení se s protokoly Stop-and-Wait, Go Back N, Selective Repeat a jejich vzájemné porovnání. Druhý scénář se věnuje typům přenosu v paketových sítích. Laboratorní úloha obsahuje porovnání jednosměrného, vícesměrového, všesměrového a výběrového přenosu. Oba scénáře jsou podpořeny aplikací simulující jednotlivé metody či protokoly a virtuálním prostředím, pomocí kterých jsou rozdíly v daných technologiích demonstrovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.