Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní postavení výkonného umělce
Reichert, Michal ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá právy, která provázejí výkonného umělce. Není jejím cílem zaměřovat se na podrobnosti jednotlivých institutů, jako spíše utřídit informace o právech, která se váží k výkonnému umělci a k uměleckému výkonu. Ve čtyřech kapitolách se autor snaží zmapovat tato práva od jejich vzniku, od vytvoření uměleckého výkonu, až do chvíle, kdy se umělecký výkon stane volným, jakož i práva k volnému uměleckému výkonu. První kapitola je úvodem do problematiky, vymezuje pojmy právní - autor, výkonný umělec, autorské dílo, umělecký výkon atd. a dotýká se i pojmu mimoprávního - umění, který přes svou abstraktnost se autorovi jeví jako klíčový při právní definici výkonného umělce. Druhá kapitola pojednává o vlastních právech výkonného umělce, majetkových a osobnostních a jejich trvání. Ve třetí kapitole se autor věnuje zákonnému zastoupení výkonných umělců, jednak společným zástupcem, který zastupuje výkonné umělce při nakládání s právy k společně vytvořenému výkonu. Dále, v druhé části této kapitoly se pak zaměřuje na jiný druh zastoupení ze zákona: povinně kolektivně spravovaná práva a kolektivní správa vůbec. Poslední, čtvrtá kapitola popisuje užití uměleckých výkonů především na mimosmluvní bázi, v samém závěru se však věnuje i licenční smlouvě.
Srovnání autorskoprávní ochrany autora a výkonného umělce
Pivoda, Radomír ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Radomír Pivoda Srovnání autorskoprávní ochrany autora a výkonného umělce A comparison of copyright protection of authors and performing artists The main goal of this thesis is to compare the key aspects of the copyright protection of authors and performing artists in the Czech Republic. The basic differences are explained with respect to its historical evolution, which is put into context with the current social situation in the field of art. The paper is divided into six chapters. The first chapter gives an explanation of the basic terminology used in the area of copyright law and sets the frame for the comparison of authors and authorship and performing artists and their artistic performances. In the Czech Republic, authorship is based on the expression of a piece of art in any way perceivable by human senses. There is no registration principle in effect. This fact provides the starting point for the protection of authors' rights. Therefore it is important to precisely define what can be considered a piece of art and who can be recognised as an author or a performing artist. The second chapter deals with the legal treatment of authors according to the Czech Copyright Act and other legal regulations, including the recent case law and description of the most often infringements of the copyright...
Právní ochrana uměleckého výkonu
Leška, Rudolf ; Císařová, Zuzana (oponent)
Tato dizertační práce podává systematický výklad práva umělecko-interpretačního jakožto účelově vymezeného souboru právních norem upravujících právní poměry týkající se uměleckých výkonů. Autor argumentuje ve prospěch právní ochrany uměleckého výkonu, kterou považuje za zvláštní projev osobnostněprávní ochrany vyvěrající z přirozenoprávního pohledu na osobnost umělce - autor tedy nesouhlasí s těmi přístupy, které v právní ochraně výkonného umělce shledávají pouze aspekty soutěžněprávní ve smyslu ochrany investice. Přitom ale nelze na výkonné umělce mechanicky aplikovat právo autorské, neboť zde existují i důvodné rozdíly - výkonný umělec především netvoří žádné nové dílo, jímž by obohacoval poznání lidstva, pouze individuálně provádí existující umělecké dílo - společenský přínos autorské tvorby je zde tedy vyšší a autor polemizuje s možností subsumpce ochrany uměleckého výkonu pod čl. 34 odst. 1 Listiny. Přesto je však ochrana uměleckého výkonu nezbytná, neboť společnost potřebuje nejenom to, aby autorská tvorba existovala, ale též aby byla prováděna, pokud má existovat živé umění. Dnes, když je živé umění ohrožováno více než kdy jindy technologiemi umožňujícími konzumaci umění ve virtuální realitě či umožňujícími nahradit výkon herce v audiovizi jeho digitálním substitutem, význam právní ochrany...
Právní ochrana uměleckého výkonu
Leška, Rudolf ; Císařová, Zuzana (oponent)
Tato dizertační práce podává systematický výklad práva umělecko-interpretačního jakožto účelově vymezeného souboru právních norem upravujících právní poměry týkající se uměleckých výkonů. Autor argumentuje ve prospěch právní ochrany uměleckého výkonu, kterou považuje za zvláštní projev osobnostněprávní ochrany vyvěrající z přirozenoprávního pohledu na osobnost umělce - autor tedy nesouhlasí s těmi přístupy, které v právní ochraně výkonného umělce shledávají pouze aspekty soutěžněprávní ve smyslu ochrany investice. Přitom ale nelze na výkonné umělce mechanicky aplikovat právo autorské, neboť zde existují i důvodné rozdíly - výkonný umělec především netvoří žádné nové dílo, jímž by obohacoval poznání lidstva, pouze individuálně provádí existující umělecké dílo - společenský přínos autorské tvorby je zde tedy vyšší a autor polemizuje s možností subsumpce ochrany uměleckého výkonu pod čl. 34 odst. 1 Listiny. Přesto je však ochrana uměleckého výkonu nezbytná, neboť společnost potřebuje nejenom to, aby autorská tvorba existovala, ale též aby byla prováděna, pokud má existovat živé umění. Dnes, když je živé umění ohrožováno více než kdy jindy technologiemi umožňujícími konzumaci umění ve virtuální realitě či umožňujícími nahradit výkon herce v audiovizi jeho digitálním substitutem, význam právní ochrany...
Právní ochrana uměleckého výkonu
Leška, Rudolf ; Kříž, Jan (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent) ; Srstka, Jiří (oponent)
Dizertační práce podává přehled práva umělecko-interpretačního (práva výkonných umělců), včetně historických a právně-teoretických základů oboru, vztahu k jiným oborům práva a právním odvětvím, výkladu osobnostních a majetkových práv výkonného umělce, problematiky práva smluvního a otázky ochrany a vymáhání práv. Těžiště práce je v analýze pojmů uměleckého a artistického výkonu a výkonného umělce, otázce hranic chráněného a nechráněného výkonu a vztahu výkonu k autorskému dílu, jakož i praktickým aplikačním otázkám spojeným se společným podáním uměleckých výkonů členy uměleckého tělesa a jejich zastoupení osobou společného zástupce. Práce se zaměřuje na ty aspekty práva umělecko-interpretačního, které jsou pro tuto oblast specifické anebo které vyvolávají zvláštní interpretační potíže, přičemž autor nabízí vlastní řešení těchto problémů.
Srovnání autorskoprávní ochrany autora a výkonného umělce
Pivoda, Radomír ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Radomír Pivoda Srovnání autorskoprávní ochrany autora a výkonného umělce A comparison of copyright protection of authors and performing artists The main goal of this thesis is to compare the key aspects of the copyright protection of authors and performing artists in the Czech Republic. The basic differences are explained with respect to its historical evolution, which is put into context with the current social situation in the field of art. The paper is divided into six chapters. The first chapter gives an explanation of the basic terminology used in the area of copyright law and sets the frame for the comparison of authors and authorship and performing artists and their artistic performances. In the Czech Republic, authorship is based on the expression of a piece of art in any way perceivable by human senses. There is no registration principle in effect. This fact provides the starting point for the protection of authors' rights. Therefore it is important to precisely define what can be considered a piece of art and who can be recognised as an author or a performing artist. The second chapter deals with the legal treatment of authors according to the Czech Copyright Act and other legal regulations, including the recent case law and description of the most often infringements of the copyright...
Právní postavení výkonného umělce
Reichert, Michal ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá právy, která provázejí výkonného umělce. Není jejím cílem zaměřovat se na podrobnosti jednotlivých institutů, jako spíše utřídit informace o právech, která se váží k výkonnému umělci a k uměleckému výkonu. Ve čtyřech kapitolách se autor snaží zmapovat tato práva od jejich vzniku, od vytvoření uměleckého výkonu, až do chvíle, kdy se umělecký výkon stane volným, jakož i práva k volnému uměleckému výkonu. První kapitola je úvodem do problematiky, vymezuje pojmy právní - autor, výkonný umělec, autorské dílo, umělecký výkon atd. a dotýká se i pojmu mimoprávního - umění, který přes svou abstraktnost se autorovi jeví jako klíčový při právní definici výkonného umělce. Druhá kapitola pojednává o vlastních právech výkonného umělce, majetkových a osobnostních a jejich trvání. Ve třetí kapitole se autor věnuje zákonnému zastoupení výkonných umělců, jednak společným zástupcem, který zastupuje výkonné umělce při nakládání s právy k společně vytvořenému výkonu. Dále, v druhé části této kapitoly se pak zaměřuje na jiný druh zastoupení ze zákona: povinně kolektivně spravovaná práva a kolektivní správa vůbec. Poslední, čtvrtá kapitola popisuje užití uměleckých výkonů především na mimosmluvní bázi, v samém závěru se však věnuje i licenční smlouvě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.