Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umělecký přednes ve výuce na prvním stupni ZŠ
Pourová, Markéta ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na dětský umělecký přednes ve výuce na prvním stupni ZŠ. Teoretická část popisuje základní náležitosti přednesu, věková specifika dětí, vztahující se němu. Zdůvodňuje, proč je užitečné přednes do výuky zařazovat v Rámcového vzdělávacího programu pro ZV. Věnuje se interpretačním a výstavbovým prostředkům recitačního tvaru a ukazuje také základní metody práce, kterými je lze ve neposlední řadě také popisuje roli pe tomto tvořivém procesu a způsob hodnocení vhodný pro přednes. Praktická část je rozdělena na tři části a věnuje se nejprve výzkumu v podobě dotazníkového šetření ohledně stavu recitace ve výuce na základních školách. Druhou částí jsou i učiteli prvního stupně mapující podrobněji jejich přístup, způsoby práce a motivaci dětí. Třetí část obsahuje dvě ukázkové lekce, jak lze na přednesu rámci výuky na ZŠ tvořivě pracovat.
Veřejný prostor v Českých Budějovicích jako nástroj ideologie
NOVOTNÁ, Anna
Magisterská diplomová práce s názvem Veřejný prostor v Českých Budějovicích jako nástroj ideologie se zabývá tématem z širšího pohledu. Diskutovaným obdobím jsou 70. léta státního socialismu, konkrétně roky 1971 a 1976, kdy se v Českých Budějovicích hojně oslavovalo a připomínalo výročí vzniku Pařížské komuny. Cílem práce bylo ukázat na konkrétních událostech rozsah ideologie a propagandy, která zasahovala do nejrůznějších odvětví společenského života. Veškeré zmíněné příklady, ať už je to architektura, výtvarné umění, umělecký přednes nebo rituály, nějakým způsobem ovlivňovaly veřejný prostor a dění v něm. Práce obsahuje, jak části o teoretickém a historickému pozadí, tak konkrétní příkladky a situace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.