Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Rozbor témat v učebnicích němčiny z hlediska jejich komunikativní použitelnosti.
GALATÍKOVÁ, Zuzana
Svou prací bych ráda přispěla učitelům středních škol, kteří se rozhodují při výběru učebnic pro své studenty. Jedná se o analýzu dostupných učebnic němčiny pro za-čátečníky, a to z hlediska výběru témat. V souvislosti se svou prací jsem vytvořila také dotazník, který jsem rozdala mezi 50 studentů středních škol, abych zjistila názor cílové skupiny. Mým cílem je vyhodnotit vzorek učebnic němčiny na českém trhu tak, aby co nejvíce odpovídal kritériím Společného evropského referenční-ho rámce pro cizí jazyky. Pro analýzu byl vybrán vzorek učebnic, které se běžně používají na českých středních školách. Jde o učebnice vydané českými i německými vydavatelstvími, konkrétně Německy s úsměvem nově, studio d A1, Sprechen Sie Deutsch? 1. a Themen aktuell 1. Původně jsem chtěla analyzovat místo učebnice Themen aktuell 1 učebnici Tangram aktuell 1 od stejného vydavatelství, ale protože se spíše učí podle prvně jmenované, rozhodla jsem se pro tuto. Došla jsem k závěru, že nelze vytvořit ideální učebnici němčiny ani jiného jazyka, protože každý student považuje za důležité jiné téma, má jiné hodnoty a jinou mo-tivaci, která ho nutí učit se cizí jazyk. To rovněž vyplývá i z dotazníku, ve kterém studenti hodnotili důležitost témat podle vlastního myšlení a vlastních preferencí.
Obraz genderu ve vybraných učebnicích němčiny na základní škole
KLIMENTOVÁ, Anna
Diplomová práce se zabývá obrazem genderu v učebnicích němčiny pro 2. stupeň základní školy. Stěžejní část práce spočívá v genderovém rozboru dvou řad učebnic němčiny, přičemž jedna z nich byla vytvořena převážně českým a druhá německým autorským týmem. Práce ověřuje hypotézu, že se české učebnice oproti učebnicím německým vyznačují výrazně konzervativnějším pojetím mužské a ženské role.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.