Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika týmové spolupráce a tvorby týmů pro vysokoškolské vzdělávání
Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800 ; Činčera, Jan|orcid:|researcherid:|scopus: ; Jančaříková, Kateřina|orcid:0000-0003-4339-9990|researcherid:H-6002-2011|scopus:56193278900 ; Dlouhý, Jiří|orcid:0000-0002-5040-9395|researcherid:I-7566-2014|scopus:56193033400
Cílem metodiky je poskytnout základní teoretický a především praktický rámec pro vysokoškolské učitele, kteří se snaží o zvýšení podílu samostatné práce studentů v procesu učení a využívají aktivní metody výuky a metodické postupy pro kolaborativní práci studentů. Využití těchto metod výuky/učení podporuje rozvoj důležitých dovedností, jako je např. schopnost řešení problémů v teorii i praxi, rozvíjí kritické myšlení a interpersonální komunikaci; může také zvýšit aktivní zapojení studentů i jejich vzájemnou interakci, což jsou všechno dovednosti velmi důležité pro příští úspěšné uplatnění v mezioborové oblasti životního prostředí a udržitelného rozvoje. Ve vysokoškolském studiu v České republice jsou tyto metody využívány prozatím spíše intuitivně - předložená metodika tak má poskytnout přehled základních pedagogických poznatků a zkušeností, které mohou pomoci jejímu zařazení do výuky ve všech oborech studia. Metodika se zabývá teorií spolupráce ve skupinách: procesy, vztahy, skupinovou dynamikou, možnými bariérami a riziky, které se s tímto způsobem výuky pojí. Jsou popsány možnosti výběru členů týmu, sociální předpoklady skupinové práce, způsoby budování důvěry a metody facilitace skupinových procesů. Stručně jsou rozebrány zásady pro plánování projektu týmové spolupráce, možnosti hodnocení jeho výsledků; jsou ukázána specifika e-learningového prostředí. Ve výuce formou e-learningu přibližuje využití metody týmové spolupráce on-line prostředí potřebám praxe. V týmové práci, kde je úkolem pedagoga podporovat nejen procesy individuálního učení, ale lze též vytvořit podmínky pro tzv. učení sociální, se utváří sociální prostředí, jež pak vstupuje do procesu učení jako jeden z jeho podstatných faktorů. Vzniká typ kooperativního a kolaborativního učení, který má transformativní povahu a je využíván všude tam, kde je cílem navodit změnu nejen v oblasti kognitivní, ale působit i na sociální dovednosti studentů a jejich prostřednictvím podpořit změny ve společnosti.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Týmová práce a tvorba týmů
BARTUŠKA, Miroslav
Cílem bakalářské práce je analýza systému týmové práce a tvorby týmů v řízení lidských zdrojů ve vybrané organizaci, návrhy změn a doporučení zlepšení řízení této oblasti. Pro zpracování bakalářské práce byla analyzována společnost DREVYS PRO s.r.o., které se zabývá dřevozpracujícím průmyslem, výrobou nábytkových dílů a zakázkovou výrobou z dřeva. Teoretická část popisuje problematiku pracovní skupiny, týmu, tvorby týmů ale i případné konflikty v týmu. Jednou z částí je také odměňování pracovníků v týmu i mimo něj. Protože dobře motivovaný pracovních je v práci spokojený a svou práci odvádí výborně. V praktické části bakalářské práce se zabýváme analýzou podniku jeho historií, organizační strukturou, výrobou v podniku a odměňováním zaměstnanců. Mezi návrhy změn a doporučení pro společnost patří nové složení pracovních týmů, jejich pojmenování, určení vedoucího, správné popsání cílů práce.
Nové směry v rozvoji lidských zdrojů a podniková kultura
HOVORKOVÁ, Ivana
Hlavním cílem této diplomové práce je specifikovat současné řízení lidských zdrojů včetně analýzy podnikové kultury se zaměřením na další rozvoj lidských zdrojů. Analýza a výzkum byly prováděny ve výrobní družstvu v Českých Budějovicích, které se zabývá kovovýrobou, výrobou nástrojů a zámečnictvím. Za účelem výzkumu podnikové kultury a rozvoje lidských zdrojů bylo provedeno šetření formou dotazníku. Vedení společnosti uznává řízení lidských zdrojů za věc vysoké priority. Firma usiluje o větší konkurenceschopnost a dobré postavení na tuzemském i zahraničním trhu. Součástí koncepce je vytváření zdrojů pro vhodné pracovní prostředí, modernizaci výrobních zařízení, sociální jistoty pro zaměstnance a zlepšení podnikové kultury. Snaha o přechod na nový styl řízení lidský zdrojů se však setkává s nezájmem zaměstnanců o další vzdělávání, nižší osobní angažovaností a v neposlední řadě i faktem, že většina zaměstnanců firmy je ve věku nad 45 let. Doporučení směrem k vedení organizace se týká osobní angažovanosti, větší informovanosti a motivace pracovníků ohledně zaměstnaneckých výhod a možností profesního růstu.
Tvorba a vedení týmů ve vybraném podniku
URBÁNKOVÁ, Jaroslava
Analytická část bakalářská práce seznamuje čtenáře s teorií týmové spolupráce a upozorňuje na základní témata, která nesmí být v procesu budování této formy spolupráce opomíjena. Syntetická část bakalářské práce využívá poznatků z části analytické a předkládá čtenáři, zejména TOP managementu vybrané firmy, základní informace pro rozhodování o tématu "Tvorby a vedení týmů ve firmě", a to ze dvou úhlů pohledu: 1. externí pohled na lidské zdroje, coby "stavební kámen" pro tvorbu a vedení týmů, 2. interní pohled na lidské zdroje a existující podnikovou kulturu. Závěr práce obsahuje mé vlastní návrhy a doporučení na zlepšení stávajícího stavu, které se opírají o informace z obou částí této práce, navíc jsou podpořeny vlastní znalostí podnikové kultury.
Formalizace tvorby týmů
Cerman, Tomáš ; Voráček, Jan (vedoucí práce) ; Stejskalová, Irena (oponent)
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části mé práce jsou vymezeny základní pojmy z oblasti psychologie osobnosti a psychologie práce, které tvoří nezbytný základ pro využití typologie osobnosti a rolí v praktické části. Definuji též pojmy jako skupina, tým, postupy při tvorbě týmů. Praktická část je složena z tvorby repertoárové mřížky, která ukazuje blízkost týmových rolí, ukotvených v repertoárových mřížkách na základě osobnostních atributů a vybraných pozic typů týmů.
Identifikace faktorů úspěšnosti pracovních týmů
Pochman, Michal ; Bedrnová, Daniela (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent)
Analýza týmové práce se zaměřením na aspekty, které mohou značně ovlivnit její úspěšnost; empirický výzkum faktorů ovlivňujících úspěšnost týmové práce dle jejich důležitosti ve sledované společnosti; výzkum spokojenosti zaměstnanců u sledovaných faktorů týmové práce; interpretace zjištěných výsledků; návrh doporučení pro vedení společnosti v otázce týmové spolupráce

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.