Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku
SPURNÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku. Cílem práce je charakterizovat a poukázat na význam a možnosti propojování hudebních a dramatických činností dětí předškolního věku k rozvoji tvořivosti. Obsahem teoretické části je tvořivost a její vymezení, charakteristika současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na rozvoj tvořivosti, charakteristika vývojových zvláštností předškolního dítěte, dramatická výchova a její vymezení, prožitkové a kooperativním učení dětí v předškolním věku prostřednictvím dramatické výchovy a hry. Práce se dále věnuje písni, její charakteristice a hudebním činnostem v mateřské škole. V praktické části je vytvořen program, kde je využito písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku pomocí metod dramatické výchovy a hudebních činností s přihlédnutím ke specifice předškolního vzdělávání. Tento program je ověřený v praxi mateřské školy. V průběhu realizace činností a následné podrobné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Každá část je podrobně reflektována s ohledem na konkrétní vzdělávací výstupy pro dítě.
Lidové tradice a zvyky a jejich využití v tvořivých činnostech dětí mladšího školního věku
HRACHOVCOVÁ, Jana
Bakalářská práce "Lidové tradice a zvyky a jejich využití v tvořivých činnostech dětí mladšího školního věku" se zabývá poznáváním tradic pomocí tvořivých činností dětí mladšího školního věku ve školní družině. Práce je rozdělena na dvě základní části, na část teoretickou a praktickou. Cílem práce je popsat zvolené tradice a přiblížit je dětem mladšího školního věku za pomoci tvořivých činností. V teoretické části práce je věnován prostor klasifikaci klíčových pojmů, jako je volný čas, mladší školní věk, tvořivost a tradice. Takto definovaná struktura je v další části práce rozšířena o informace ke zvoleným tradicím. Praktická část obsahuje vypracované pracovní listy, které jsou k dispozici dětem, a metodické pokyny k vytvořeným tvořivým činnostem pro děti mladšího školního věku. Metodika činností je vytvořena s ohledem na její využitelnost pedagogy volného času v družině. V rámci praktické části byla naplánovaná realizace zvolených aktivit s dětmi ve školní družině. Bohužel z technických důvodů byly aktivity realizovány mimo školní družinu ve volném čase malé skupiny dětí. V práci je čerpáno z literatury týkající se pedagogiky, psychologie, tvořivosti a tradic.
Využití odpadového materiálu v mateřské škole při výtvarných a tvořivých činnostech
ČÍŽKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá výtvarnými a tvořivými činnostmi z přírodního a odpadového materiálu v mateřské škole. Poukazuje na materiály, se kterými lze v mateřské škole pracovat. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na otázky vývoje předškolního dítěte a jeho schopnost manipulovat a tvořit s odpadovým materiálem. Činnosti jsou zařazené v kontextu školního vzdělávacího programu. Následuje charakteristika jednotlivých druhů odpadního materiálu a jeho dalšího využití. V praktické části uvádím výtvarné náměty, jak využít odpadový materiál v mateřské škole. Všechny činnosti byly realizovány v jednotřídní mateřské škole a přizpůsobeny tak, aby ji zvládly děti všech věkových kategorií.
Tvořivé činnosti v předškolním vzdělávání
ČÍŽKOVÁ, Helena
Práce se zabývá možností využití tvořivých činností u nejmladší věkové skupiny dětí v mateřské škole. V teoretické části jsou zahrnuty psychologické základy tvůrčích aktivit a specifika tvořivosti v předškolním období. Je vymezen pojem tvořivé činnosti a jejich význam pro dítě. Následuje zmapování tvořivých činností v edukačním procesu v mateřské škole. Praktická část je věnována sestavení programu tvořivých činností na základě RVP PV. Program zohledňuje hravost, fantazii, aktivitu dětí předškolního věku a podílí se na rozvoji tvořivého přístupu k životu. Závěr bakalářské práce hodnotí realizaci navrženého programu a formuluje pedagogická opatření s cílem optimalizace programu. Práci doplňuje videonahrávka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.