Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace vrtulí pro bezpilotní prostředky s uvážením hlučnosti
Ecler, Matěj ; Matějů, Jiří (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací vrtulí s cílem snížení jejich hlučnosti. Na základě měření hluku sériových vrtulí byly zhodnoceny hlavní zdroje hluku vrtulí. Následnými 2D simulacemi proudění na jednotlivých profilech po rozpětí listů vrtulí byla zjištěna místa výskytu separačních bublin, které byly identifikovány jako potenciální zdroj hluku. Na základě těchto zjištění byly vrtule opatřeny turbulátorovými páskami o různých rozměrech a byl experimentálně ověřen jejich vliv na hlučnost a účinnost vrtulí. Výsledky měření neprokázaly přínos použitých turbulátorových pásek ke snížení hlučnosti ani ke zvýšení účinnosti.
Optimalizace vrtulí pro bezpilotní prostředky s uvážením hlučnosti
Ecler, Matěj ; Matějů, Jiří (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací vrtulí s cílem snížení jejich hlučnosti. Na základě měření hluku sériových vrtulí byly zhodnoceny hlavní zdroje hluku vrtulí. Následnými 2D simulacemi proudění na jednotlivých profilech po rozpětí listů vrtulí byla zjištěna místa výskytu separačních bublin, které byly identifikovány jako potenciální zdroj hluku. Na základě těchto zjištění byly vrtule opatřeny turbulátorovými páskami o různých rozměrech a byl experimentálně ověřen jejich vliv na hlučnost a účinnost vrtulí. Výsledky měření neprokázaly přínos použitých turbulátorových pásek ke snížení hlučnosti ani ke zvýšení účinnosti.
Studie vlivu pasivních a aktivních metod řízení na mezní vrstvu
Jakubec, V. ; Matějka, M. ; Popelka, Lukáš ; Schmirler, M. ; Pohl, L.
Studie vlivu aktivních metod řízení byla provedena experimentálně na modelu desky s klapkou simulující profil s mezní vrstvou řízenou pomocí syntetizovaného paprsku. Pro vizualizaci byla použita metoda PIV. Dále jsou uvedeny výsledky vizualizace místního odtržení mezní vrstvy na leteckém profile, ovlivnění pomocí turbulizační pásky a numerické řešení tohoto jevu.
Vícekriteriální návrh leteckých profilů pro kluzáky
Popelka, Lukáš ; Müller, M. ; Matějka, M. ; Nožička, J.
Článek uvádí výsledky vícekriteriálního aerodynamického návrhu profilů pro kluzáky. Byly navrženy profily pro křídlo, jakož i ocasní plochy, diskutováno použití turbulátorů na dvou starších profilech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.