|
Analýza účinku dusítek na barvu pozounu a trubky
Košař, Vojtěch ; Mojdl, Edgar (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou účinku dusítek na barvu pozounu a trubky, konkrétně jejich vlivem na frekvenční spektrum, úroveň jednotlivých harmonických složek, výskyt formantů a vyzařovací směrovost jednotlivých tónů zahraných v různých dynamikách těchto nástrojů. V práci se zaměříme také na teoretickou část o trombonu a trubce, jejich stručnou historii, řazení mezi jinými nástroji, části, ze kterých se skládají a barvu zvuku. Dále se teoretická část zabývá popisem matematických funkcí, jako je FFT nebo LPC analýza, které byly naimplementovány v prostředí MATLAB při vytváření grafických závislostí pro toto téma.
|
| |
| |
|
Program simulující dusítka žesťových nástrojů
Košař, Vojtěch ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou programu simulujícího účinek dusítek na barvu zvuku trubky a trombonu. Simulace v prostředí Reaktor 6 je založená na analýze tohoto vlivu pomocí srovnání spekter a formantových oblastí získaného z prostředí MATLAB. Při analýze je také přihlíženo k ovlivnění vyšších harmonických složek tónů. V práci se dále zaměříme na teorii o trubce a trombonu, jejich stručnou historii, stavbu těla a princip vzniku tónu. V prostředí Reaktor 6 bude dále vytvořen sampler fungující jako virtuální nástroj pro trubku a trombon. V poslední části práce se budeme zabývat vytvářením simulačního programu, jeho strukturou a hodnocením.
|
|
Program simulující dusítka žesťových nástrojů
Košař, Vojtěch ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou programu simulujícího účinek dusítek na barvu zvuku trubky a trombonu. Simulace v prostředí Reaktor 6 je založená na analýze tohoto vlivu pomocí srovnání spekter a formantových oblastí získaného z prostředí MATLAB. Při analýze je také přihlíženo k ovlivnění vyšších harmonických složek tónů. V práci se dále zaměříme na teorii o trubce a trombonu, jejich stručnou historii, stavbu těla a princip vzniku tónu. V prostředí Reaktor 6 bude dále vytvořen sampler fungující jako virtuální nástroj pro trubku a trombon. V poslední části práce se budeme zabývat vytvářením simulačního programu, jeho strukturou a hodnocením.
|
|
Analýza účinku dusítek na barvu pozounu a trubky
Košař, Vojtěch ; Mojdl, Edgar (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou účinku dusítek na barvu pozounu a trubky, konkrétně jejich vlivem na frekvenční spektrum, úroveň jednotlivých harmonických složek, výskyt formantů a vyzařovací směrovost jednotlivých tónů zahraných v různých dynamikách těchto nástrojů. V práci se zaměříme také na teoretickou část o trombonu a trubce, jejich stručnou historii, řazení mezi jinými nástroji, části, ze kterých se skládají a barvu zvuku. Dále se teoretická část zabývá popisem matematických funkcí, jako je FFT nebo LPC analýza, které byly naimplementovány v prostředí MATLAB při vytváření grafických závislostí pro toto téma.
|
| |
| |
|
Specifikace české a zahraniční metodiky ve hře na snižcový pozoun a následné ověřování v praxi.
ŠÁLEK, Libor
Prvá část bakalářské práce je teoretická a vymezuje základní pojmy spojené s technikou hry na snižcový pozoun. V další části je provedena analýza několika vybraných výukových metodik hry na snižcový pozoun. Z rešerše dostupných pramenů i zkušeností odborníků z vyučovací praxe jsou vybrány tři představitelé typických metodických směrů ve výuce hry na snižcový pozoun. Z českých zemí je to metodika Jaroslava Ušáka a ze zahraničí metodika André Lafosseho a Denise Wicka. V další části je provedena analýza a komparace těchto tří vyučovacích metodik s uvedením jejich pozitiv i negativ. Praktická část obsahuje případové studie studentů českobudějovické konzervatoře. Na základě analýzy uvedených metodik, praktických zkušeností a fyziologických, talentových i intelektuálních předpokladů studentů, byla navržena individuální metodika pro každého jedince. V závěru práce je proveden rozbor sledovaných znaků v průběhu zkoumaného období, analyzovány některé změny a vyhodnocena efektivita použité vyučovací metodiky. Práce končí interpretací zjištěných údajů, vyhodnocením zvolené metodiky a návrhy na její zlepšení do budoucna.
|