Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Udržitelný rozvoj památek v Praze
Čámská, Kristýna ; Vajčner, Jiří (vedoucí práce) ; Pospíšil, Aleš (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat vliv návštěvnosti památek v Pražské památkové rezervaci na jejich stav a udržitelnost a předložit případné návrhy na zlepšení. Mezi další výstupy práce budou kromě těchto návrhů zařazeny nové podněty na zkvalitnění situace v budoucnu, dále nové marketingové produkty a strategie, které by vedly k rozšíření udržitelného rozvoje památek a péče o ně. Teoretická část práce se věnuje obecnému vymezení pojmu Pražské památkové rezervace, základním statistikám cestovního ruchu a samotné památkové péči v pražské metropoli. Další nedílnou součástí práce jsou marketingové a demarketingové strategie regulující toky návštěvníků, jež jsou používány jednotlivými institucemi. Praktickou část tvoří převážně kvantitativní dotazníkové šetření, z něhož byly získávány odpovědi v rámci víceletého průzkumu mezi návštěvníky města Prahy, s cílem zjistit zejména motivaci zahraničních návštěvníků k cestě do Prahy, nejnavštěvovanější místa a také, zda jsou turisté s návštěvou spokojeni. V diplomové práci jsou zařazeny, popsány a zhodnoceny pouze vybrané otázky týkající se tématu. Závěrečná kapitola popisuje a předkládá návrhy na zlepšení situace podle výsledků odpovědí z dotazníků. V návaznosti na výsledky šetření jsou navrženy marketingové strategie, jež by mohly pomoci ve zkvalitnění péče o...
Časopisy cestovního ruchu na českém mediálním trhu - komparativní analýza titulů COT business a National Geographic
Juránková, Simona ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cestovatelská periodika jsou jedním z prostředků, jak se mohou čtenáři - potenciální turisté dozvědět o určité destinaci, případně být motivováni k navštívení prezentované země. Tato diplomová práce popisuje vznik, proměny a dynamiku mediálního trhu časopisů cestovního ruchu vydávaných v České republice po roce 1989 na příkladu titulu COT business (pro odbornou veřejnost) a National Geographic (pro širokou veřejnost). Přestože cílí na odlišná publika, obě periodika přinášejí zpravodajství a reportáže z destinací, rozhovory s cestovateli, praktické rady na cesty a podílejí se tak mj. na vytváření či naopak snižování poptávky po nejrůznějších místech. Vybrané časopisy si postupně získaly silnou pozici na českém mediálním trhu a můžeme je tak označit za prototypy v daném segmentu. Zejména v posledních letech, v porovnání s konkurencí, o tuto pozici přicházejí v souvislosti s poklesem prodaných nákladů, inzertních příjmů a čtenosti. Cílem práce je tedy celkově zmapovat trh s vybranými cestovatelskými periodiky a zároveň identifikovat příležitosti, které by měly vybrané tituly (vydavatelé) zahrnout do marketingového plánování, pokud chtějí zůstat "lídry" na mediálním trhu. Součástí práce je rovněž případová studie srovnávající způsoby rámcování vybraných destinací s cílem zjistit, do jaké míry se...
Dopravní výchova a gramotnost v cestovním ruchu
TUNKL, Jan
Cílem diplomové práce bylo provedení situační analýzy dopravní výchovy v ČR souběžně s se zjištěním úrovně dopravní gramotnosti na vymezeném segmentu, jako východiska pro návrh možného zlepšení systému dopravní výchovy. Po provedení potřebných analýz a šetření bylo navrhnuto doporučení na změny v tomto systému, vedoucí ke zlepšení dopravní a zprostředkovaně i cestovatelské gramotnosti, napomáhající účastníkovi cestovního ruchu orientovat se v dopravním prostoru.
Mentální mapy a jejich využití v cestovním ruchu
ZEZULOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce si bere za hlavní cíl zjistit a popsat, jak se vyvíjí a formuje mentální mapa spojena s představou cestování, popřípadě s pojmem cestovní ruch. Dílčím cílem je návrh vyžití těchto poznatků v cestovním ruchu. Výzkum je zaměřen především na žáky základních škol, kde vývoj mentální mapy je nejvíce hmatatelný a popsatelný. U žáků středních škol a starších respondentů je očekávaný vývoj mentálních map potvrzen analýzou dotazníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.