|
Třístranně sklápěná korba návěsu
Peňáz, Jan ; Hladký, Bohumír (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem třístranně sklápěné korby pro traktorový návěs s maximální hmotností 23 tun. Práce v úvodní části obsahuje rešeršní část a návrh koncepce korby včetně zadního čela. Prostřední část obsahuje pevnostní výpočty pomocí metody konečných prvků, tvarovou optimalizaci a kontrolní pevnostní výpočet. Pevnostní kontrola se zabývá především deformační a napěťovou analýzou v různých zátěžových stavech. Práce je zakončena zjednodušenými analytickými výpočty dílčích součástí vany. Příloha obsahuje grafické znázornění výsledků v programu ANSYS Workbench. Součástí diplomové práce je také výkresová dokumentace. Práce byla vytvořena ve spolupráci z firmou ZDT spol. s r.o. Nové Veselí. Korba je navržena pro univerzální podvozek - nosič nástaveb Mega 230.
|
|
Vanová korba pro dvounápravový traktorový návěs
Prášek, Ondřej ; Hladký, Bohumír (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh vanové korby pro traktorový návěs umožňující dvoustranné sklápění. Cílem je vlastní koncepční návrh korby a pevnostní kontrola konstrukce metodou konečných prvků. Součástí práce je i vypracování částečné výkresové dokumentace. Hlavní požadavek při řešení práce je kladen na co nejjednodušší konstrukci. Korba je součástí výměnného systému nástaveb od firmy ZDT a je navrhována na univerzální podvozek Mega 20.
|
|
Pevnostní analýza a optimalizace nosiče výměnných nástaveb MEGA 25
Halama, Tadeáš ; Molva, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní analýzou nosiče výměnných nástaveb Mega 25 s maximální technickou hmotností 27 000 kg a byla zpracována s firmou ZDT Nové Veselí. Cílem práce je provést statickou simulaci v různých zátěžných stavech. První část práce je věnována popisu stávající konstrukce a popisu zátěžných stavů. Následně dle těchto stavů provést pevnostní kontrolu metodou konečných prvků, realizovat úpravu konstrukce včetně návrhu nové oje a následně vytvořit výkresovou dokumentaci vybraných výrobních výkresů upravené konstrukce.
|
|
Návrh konstrukce stavebního návěsu
Fejta, Josef ; Molva, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem traktorového stavebního návěsu a následnou pevnostní kontrolou jeho vanové korby. První část práce je věnována rešerši obdobných konstrukčních řešení a obsahuje rovněž shrnutí legislativních požadavků vztahujících se k tomuto zařízení. Následně je popsáno konstrukční provedení návěsu a zátěžné stavy. Dle těchto stavů je provedena pevnostní kontrola, která je v závěrečné části zhodnocena. Součástí práce je rovněž částečná výkresová dokumentace. Práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou ZDT Nové Veselí.
|
|
Návrh konstrukce stavebního návěsu
Fejta, Josef ; Molva, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem traktorového stavebního návěsu a následnou pevnostní kontrolou jeho vanové korby. První část práce je věnována rešerši obdobných konstrukčních řešení a obsahuje rovněž shrnutí legislativních požadavků vztahujících se k tomuto zařízení. Následně je popsáno konstrukční provedení návěsu a zátěžné stavy. Dle těchto stavů je provedena pevnostní kontrola, která je v závěrečné části zhodnocena. Součástí práce je rovněž částečná výkresová dokumentace. Práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou ZDT Nové Veselí.
|
|
Pevnostní analýza a optimalizace nosiče výměnných nástaveb MEGA 25
Halama, Tadeáš ; Molva, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní analýzou nosiče výměnných nástaveb Mega 25 s maximální technickou hmotností 27 000 kg a byla zpracována s firmou ZDT Nové Veselí. Cílem práce je provést statickou simulaci v různých zátěžných stavech. První část práce je věnována popisu stávající konstrukce a popisu zátěžných stavů. Následně dle těchto stavů provést pevnostní kontrolu metodou konečných prvků, realizovat úpravu konstrukce včetně návrhu nové oje a následně vytvořit výkresovou dokumentaci vybraných výrobních výkresů upravené konstrukce.
|
|
Podvozek jednoúčelového vozu MEGA EASY
Nouza, Pavel ; Peňáz, Jan (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem podvozku traktorového návěsu o maximální hmotnosti 21000 kg. První část se zabývá rešeršním rozdělením používaných konstrukčních prvků podvozků. Dále je uveden koncepční návrh podvozku. Poslední část práce se zabývá pevnostní kontrolou navrženého rámu podvozku. V poslední části se práce zabývá pevnostní kontrolou navržené konstrukce rámu. Součástí práce je výkresová dokumentace rámu podvozku.
|
| |
|
Třístranně sklápěná korba návěsu
Peňáz, Jan ; Hladký, Bohumír (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem třístranně sklápěné korby pro traktorový návěs s maximální hmotností 23 tun. Práce v úvodní části obsahuje rešeršní část a návrh koncepce korby včetně zadního čela. Prostřední část obsahuje pevnostní výpočty pomocí metody konečných prvků, tvarovou optimalizaci a kontrolní pevnostní výpočet. Pevnostní kontrola se zabývá především deformační a napěťovou analýzou v různých zátěžových stavech. Práce je zakončena zjednodušenými analytickými výpočty dílčích součástí vany. Příloha obsahuje grafické znázornění výsledků v programu ANSYS Workbench. Součástí diplomové práce je také výkresová dokumentace. Práce byla vytvořena ve spolupráci z firmou ZDT spol. s r.o. Nové Veselí. Korba je navržena pro univerzální podvozek - nosič nástaveb Mega 230.
|
|
Vanová korba pro dvounápravový traktorový návěs
Prášek, Ondřej ; Hladký, Bohumír (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh vanové korby pro traktorový návěs umožňující dvoustranné sklápění. Cílem je vlastní koncepční návrh korby a pevnostní kontrola konstrukce metodou konečných prvků. Součástí práce je i vypracování částečné výkresové dokumentace. Hlavní požadavek při řešení práce je kladen na co nejjednodušší konstrukci. Korba je součástí výměnného systému nástaveb od firmy ZDT a je navrhována na univerzální podvozek Mega 20.
|