Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Změny dopravního chování během života: zjištění z retrospektivního dotazníkového šetření
Nejedlá, Štěpánka ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Zevl, Jiří-Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce tematicky spadá pod téma biografie mobility. Výzkum se zaměřuje na události v průběhu života jednotlivců, které mění jejich uvažování o volbě dopravního prostředku nebo ovlivňují podmínky, za nichž k volbě dochází. Protože se tento pohled na výzkum dopravního chování praktikuje již řadu let v zahraničí, vychází tato bakalářská práce z již získaných zahraničních výsledků. Hlavním cílem je identifikovat tyto události a určit, jaký mají vliv na volbu dopravního prostředku. Použitými metodami byl retrospektivní dotazník, který přinesl informace o dopravním chování jednotlivců jak z přítomnosti, tak hlavně i z minulosti. Retrospektivní dotazník byl v online podobě umístěn na sociální sítě a také rozšířen pomocí osobních kontaktů. Dotazník vyplnilo 92 respondentů. Výzkumem v této práci se zjistilo, že se dopravní chování v našich podmínkách mění, a sice na základě klíčových událostí, které byly zjištěny rovněž v zahraničních výzkumech. Vliv klíčových událostí je různý a různá je i síla s jakou jsou schopné změnit volbu dopravního prostředku. Všechny zmíněné události v této práci, ale použití dopravního prostředku nějakým způsobem mění. Nejsilnějšími událostmi jsou přechod na vysokou školu, přechod na střední školu nebo učiliště, změna bydliště, nástup do zaměstnání a změna...
There is no need to wait for accidents applying observation of traffic conflicts and behaviour in Czech practice
Ambros, Jiří ; Turek, Richard ; Valentová, Veronika
Contrary to traditional reactive perspective based on traffic accident occurrence, evaluation using surrogate safety measures is preferred in a proactive safety approach. Traffic conflicts have been one of such indicators; to enable their use in Czech practice, Czech traffic conflict technique and guidelines were developed. The paper presents the study requested by road agency with objective of proving the feasibility of the guidelines. The case study assessed the risk at a newly-built rural intersection on motorway exit ramp before and after a change of road marking. Methodology, observation of traffic conflicts and behaviour, its findings and practical conclusions are reported.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.