Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnější příčiny úmrtí - regionální rozdíly a souvislosti v okresech ČR
Spilková, Zuzana ; Daňková, Šárka (vedoucí práce) ; Mazouch, Petr (oponent)
Diplomová práce zkoumá stav úmrtnosti na vnější příčiny v okresech ČR v letech 2014 až 2018. Primárně se soustředí na skupinu vnějších příčin úmrtí jako celek, dále na sebevražednost a úmrtnost na dopravní nehody. Kromě popsání stavu úmrtnosti na vnější příčiny je jedním z hlavních cílů práce identifikace regionálních souvislostí a rozdílů v okresech ČR právě v úmrtnosti na vnější příčiny celkem a na vybrané konkrétní příčiny (sebevražednost a dopravní nehody). Práce využívá korelační analýzu, faktorovou a shlukovou analýzu. Vzhledem k nízkým četnostem úmrtí v případě žen (ve všech závislých proměnných) jsou analýzy provedeny pro obě pohlaví dohromady. Na základě identifikace významných faktorů vznikají shluky okresů s podobnými charakteristikami. Výsledky ukázaly, že mezi okresy ČR existují rozdíly v úmrtnosti na vnější příčiny celkem a regiony se zároveň liší v úmrtnosti na sebevraždy i na dopravní nehody. Nezávislé proměnné, které s úmrtností na vnější příčiny souvisí, se také odliší v závislosti na konkrétní kategorii vnějších příčin úmrtí. Klíčová slova: vnější příčiny úmrtí, sebevraždy, dopravní nehody, faktorová analýza, shluková analýza
Dopravní chovaní cyklistů jako účastníků dopravního provozu
BROMOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce je zaměřena na dopravní chování cyklistů jako účastníků silničního provozu. V první části práce je teoretický rámec, který má pomoci čtenáři pochopit tuto problematiku. Druhou část je již o dopravním chování cyklistů v praktickém životě. Nejprve je hledán vliv cyklistů na vznik dopravních nehod. Dále je cyklistické chování studováno v číslech po dobu 10 let. V závěru práce je představen návrh na zlepšení dopravní situace na českých silnicích.
Nejčastější sociálněpatologické rysy pachatelů dopravních nehod a jejich příčiny (na základě sond do jejich psychiky v knize Karla Havlíka Osudová střetnutí)
BLECHOVÁ, Aneta
Cílem této bakalářské práce je objasnit a seznámit se s psychologickým profilem selhávajících řidičů. Dnes a denně selhávají desítky řidičů, ačkoliv se můžeme domnívat, že se nás toto téma netýká, ba naopak, jsme součástí této problematiky, nemusíme být přímo pachateli dopravních nehod či řidiči, u kterých se projevují sociálněpatologické jevy, ale můžeme být jejich oběťmi. Proto je velmi důležité této problematice věnovat pozornost a zajímat se o ni a snažit se jí předcházet. Cílem práce tedy bylo zjistit, jaké jsou nejčastější jevy pachatelů dopravních nehod. Jaké mohou být příčiny těchto jevů, kde a v jakých situacích pramení jejich počátek, který následně vede k dopravním nehodám. Součástí práce je také analýza rizikových faktorů v silničním provozu. Poslední kapitola se zaměřuje na preventivní opatření vedoucí k omezení dopravních nehod. K výzkumnému souboru patřila nepochybně kniha Karla Havlíka Osudová střetnutí a další součástí byl rozhovor s dopravním psychologem. Jehož výzkumné šetření probíhalo kvalitativním výzkumem a metodou polostrukturovaného rozhovoru s tímto dopravním psychologem. Rozhovor jsem rozdělila do osmi otázek, které doplňovaly teoretickou problematiku v první části. Zpracováním rozhovoru a knihy Osudová střetnutí a jiných kvalitních publikací jsem zjistila, že častými sociálněpatologickými jevy byly ty jevy, které mají ve svém základu agresivní rysy a z nich pramení mnoho dalších. Naopak i lidé s poruchou osobnosti bývají také častějšími pachateli dopravních nehod. Dospěla jsem k závěru, že každý člověk může něco změnit ať už na sobě a svém chování, tak přístupu k ostatním, ale je zapotřebí vynaložit značné úsilí a vytrvalost.
Zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu
Doležalová, Lucie ; Bartuška, Ladislav (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu. Práce analyzuje případy nehod v určité lokalitě a postoje i zkušenosti chodců, jakožto místních obyvatel. Cílem práce je zmapování nehodovosti chodců – případová studie a vytvoření vhodných opatření v urbánním prostoru na příkladu města Třeboně. První část práce se zabývá teorií a terminologií, následuje obecný pohled na problematiku dopravních nehod v urbánním prostoru. Další kapitola se zaměřuje na chodce jako účastníky silničního provozu a jejich bezpečnost. Čerpala jsem jak z odborné literatury, dokumentů a knih, tak z případových studií. Empirická část práce pak rozebírá analýzu nebezpečných míst ve vybrané lokalitě. Tato místa byla vybrána na základě dotazníkového šetření mezi místními obyvateli s cílem poukázat na tato nebezpečná místa reálnými dopravními nehodami ve městě Třeboni. Z průběhů konkrétních dopravních nehod stanovit vhodná opatření v nebezpečných místech, a tím pomoci ke zvýšení bezpečnosti chodců v daném městě. K získání potřebných údajů je v práci použita analýza dokumentů, dotazníkové šetření a následné vyhodnocení výsledků. V závěru jsem zhodnotila výsledky a návrhy opatření.
Trendy dopravní nehodovosti v České republice
Přibil, Martin ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Trendy dopravní nehodovosti v České republice ABSTRAKT Cílem práce je ukázat vývoj dopravní nehodovosti v České republice v silničním provozu u vybraných druhů nehod. Je sledován vývoj nehodovosti a nejzávažnější následky nehod v období 1990-2010 resp. 1997-2010 pro podrobnější analýzu u vybraných druhů nehod. Jednotlivé druhy nehod jsou popisovány absolutními počty událostí, ale i poměrnými, strukturními a intenzitními ukazateli. Klíčová slova: doprava, silniční doprava, dopravní nehoda, dopravní legislativa, následky nehod, druhy nehod
Přežiješ mládí? - Analýza televizního pořadu pro mládež
Voslář, Václav ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Kocourková, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza televizního pořadu ‚Přežiješ mládí?'. V práci by mělo být dosaženo důkladné analýzy, jejímž nástrojem bude sémiotická analýza jako metoda vhodná pro rozbor významové složky jakéhokoliv audiovizuálního díla. Analyzovaný pořad má být pořadem vzdělávacím a je zaměřen především na mládež přibližně mezi sedmnácti a čtyřiadvaceti lety. Vedle sémiotické analýzy by měl text práce obsahovat také stručnou a věcnou sumarizaci nejrůznějších poznatků o vlivu médií na společnost, o vlivu médií na mládež s důrazem na televizi a o vzdělávacích možnostech médií, které se práce pokouší ukázat především ve vztahu k mladé generaci. Televizní pořad ‚Přežiješ mládí?' se týká dopravních nehod a častých chyb mladých v silničním provozu. Vedle analýzy pořadu se proto bude text práce částečně také zabývat vztahem mladých k bezpečnosti v silničním provozu a prostorem, který lze nacházet v rámci zlepšování přístupu cílové skupiny k dané problematice. Po teoretické pasáži bude následovat metodologická část, která vyloží specifika sémiotické analýzy a poukáže na teorii jednotlivých složek, které budou z významového hlediska analyzovány. Třetí část práce bude analytická. Vedle aplikace sémiotické analýzy bude prozkoumán žánr a vyprávěcí struktura seriálu. Titulní seriál bude také zasazen do kontextu...
Dopravní nehody na pozemních komunikacích České republiky
NOVOTNÝ, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá dopravou silniční, pozemními komunikacemi a nehodovostí na těchto komunikacích. Bylo stanoveno několik základních cílů. V části teoretické byly vysvětleny základní pojmy - jako je doprava a její druhy. Dále se teoretická část zabývala převážně pozemními komunikacemi a nehodovostí. V části praktické se již autor věnoval výzkumu. Základním cílem bylo analyzovat nehodovost v ČR a dále pak komparovat Českou republiku s vybranou zemí EU. Vybraná země byla Rakousko v oblasti nehodovosti jak v absolutním, tak v relativním měřítku. Prvním krokem bylo vyhodnocení celkové nehodovosti v ČR na pozemních komunikacích za rok 2014. Zde se došlo k několika závěrům, jak negativním tak pozitivním.K porovnání dvou vybraných státu byly vybrány Česká republika a Rakousko. Tyto země nejsou odlišné velikostí a počtem obyvatel, ale podobné například absolutním počtem kilometrů rychlostních silnic a dálnic. Větší počet nehod, větší počet usmrcených osob připadá na Českou republiku, poměrové ukazatele taktéž. práce na konci navrhuje možná opatření vedoucí ke zlepšení situace, konkrétně aktivní vodící proužky.
Využití procesního řízení ve službách záchranné služby při dopravních nehodách.
Zámečník, Ondřej ; Franěk, Ondřej (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá uplatněním principů procesního řízení ve službách zdravotnické záchranné služby při dopravních nehodách. V teoretické části práce jsou zmíněné nezbytné pojmy a znalosti k pochopení části praktické, kde je analyzován současný přístup Zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje pomocí procesních diagramů. Na výsledcích z analýzy se práce snaží navrhnout řešení, které by vedlo k optimalizaci zdravotní péče zdravotnické záchranné služby.
Metody a technické prostředky pro nácvik správného způsobu jízdy
Král, Jaroslav
Statistiky dopravních nehod naznačují, že jejich hlavní příčina je nesprávný způsob jízdy. Riskantní řízení, zejména nerespektování bezpečné vzdálenosti za vozidlem, patří mezi nejčastější příčiny nehod řidičů. Nehody do zadní části vozidla vznikají ze selhání odhadnout správnou vzdálenost a současného provádění jízdy při následování jiného vozidla. Hlavní důvod pro tyto nehody je nedostatek respektu k bezpečnému udržování vzdálenosti mezi vozidly na normální silnici nebo zejména v nepříznivých povětrnostních podmínkách. Jednou z možností je provést rozvoj metodiky výuky a výcviku v autoškolách. Výcvikové metody by měly být zlepšeny tak, aby zahrnovaly více důrazu na poznávací schopnosti, včetně vnímání rizika, rozpoznání nebezpečí, defenzivní způsob řízení a sebehodnocení řidičů. Praktický výcvik se musí přiblížit skutečným podmínkám, tudíž autoškoly by měly být vybaveny simulátory nebo speciálně přizpůsobenými vozidly pro simulaci bezpečné vzdálenosti, náhlého snížení rychlosti a dalších neočekávaných situací.
Influence of quality public lighting on road safety
Skála, Jiří
Society for development of public lighting in cooperation with headquarters of traffic police of Czech Republic and with Ministry of Transport of Czech Republic and with BESIP continues with verifying the results of the study of impacts of public lighting on traffic safety in regions road passages – roads of I class to III class in urban areas. The standards for public lighting of road passage are compulsory but very often neglected. There are no defenders of quality-made road lighting. Because public lighting of road urban passage belongs to local town/village, there are being realized such projects under energy savings that are decreasing the traffic safety in such town/village. Towns are saving and people are Dying.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.