Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Skládací kontejnery a jejich využití v intermodální přepravě
Pernikář, Jan ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Polák, Josef (oponent)
Cílem diplomové práce je charakterizovat skládací kontejnery jako jedno z potenciálních řešení problému repositioningu prázdných kontejnerů a zhodnotit možnosti jejich praktického využití v intermodální přepravě. V teoretické části práce je charakterizován současný vývoj mezinárodního obchodu, intermodální přeprava, problematika prázdných kontejnerů a skládací kontejnery spolu s předpoklady jejich úspěšného zavedení na trh. Praktická část se zabývá současnými koncepty skládacích kontejnerů, je zde uveden příklad pro porovnání nákladů na přepravu při využití standardních a skládacích kontejnerů a také názor zástupce jedné z předních rejdařských společností na využití skládacích kontejnerů v praxi. Pro získání informací použitých v praktické části práce byl proveden sekundární výzkum, kdy většina informací pochází z odborných článků a internetových stránek a také byl proveden primární výzkum v podobě rozhovoru se zástupcem rejdařské společnosti. V závěru práce je na základě získaných informací posouzena možnost využití skládacích kontejnerů v praxi.
Container imbalances in Central Europe
Schaper, Teemu ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Wiedermann, Jakub (oponent)
This thesis provides a description of the market for maritime container transport with a focus on container imbalances in Central Europe. Based on secondary literature, statistics and interviews, the current situation of global maritime trade and existing challenges for shipping lines is presented. In the second part, particular characteristics of the Central European market are introduced. Besides a detailed description of the infrastructure for container transports to and from this region, challenges and strategies considered by shipping lines are presented. It is highlighted that the export orientation of Germany and Austria and the import orientation of the Czech Republic and Slovakia have certain implications for the regional transport market. A real-life business case highlights existing problems, especially connected to the internal setup of ocean carriers which do not exploit all potentials of cross-border cooperation.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.