|
Identifikace a měření tržní pozice firmy na základě finančních a nefinančních ukazatelů
NOVÁKOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce je uvést nástroje vhodné pro měření tržní pozice firmy na základě vícekriteriálního rozhodování. Uvést pravidelné rankingové hodnocení firem v odborných periodikách i na internetu. Dále provést komparaci pěti společností v České republice sestavit jejich výsledné pořadí na základě finančních i nefinančních ukazatelů. Pro mezipodnikové srovnání byly vybrány společnosti, které mají stejný předmět podnikání, formu a velikost. Pro komparaci byl uveden model, který zahrnoval čtyři finanční a dva nefinanční ukazatele. Finanční ukazatele byly vybrány z oblasti rentability, likvidity, aktivity a zadluženosti. Následně bylo vypočítáno pořadí společností na základě matematicko-statistických metod. V další části byla finanční situace společností identifikována za pomoci bonitních a bankrotních modelů.
|
| |
|
Karlovy Vary jako lázeňská destinace evropského významu
FOTROVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení Karlových Varů jako lázeňské destinace evropského významu, zjištění silných a slabých stránek destinace a porovnání její tržní pozice s vybranými konkurenčními destinacemi. Na základě analýzy silných a slabých stránek destinace byla identifikována konkurenční výhoda a jako podpora prodeje destinace Karlovy Vary byla navržena inovace stávající destinační karty ve dvou variantách.
|
|
Ananlýza konkurenceschopnosti vybraného podniku.
BENADOVÁ, Veronika
Pomocí metod a postupů strategického řízení byla zhodnocena tržní pozice a konkurenceschopnost podniku OSIVA BORŠOV, spol. s r.o. Analyzováno bylo vnitřní i vnější prostředí tohoto podniku. Použity byly následující analýzy: SWOT analýza, STEP analýza, Porterův model a analýza konkurentů. Dále bylo také užito dotazníkové šetření. Díky výsledkům plynoucím z těchto analýz, můžeme hodnotit tržní pozici podniku jako velmi uspokojivou, i přesto, že musí čelit velmi silné konkurenci. Proto je třeba, aby společnost i nadále monitorovala i sebemenší změny v konkurenčním ringu a pečlivě sledovala a analyzovala reakce svých konkurentů. Dále bylo navrhnuto několik opatření pro zvýšení konkurenceschopnosti a prosperity tohoto podniku a na základě SWOT analýzy byla jako nejvhodnější vybrána strategie vývoje výrobku, spočívající v modifikaci stávajících výrobků a služeb.
|