Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stanovení ovládacích momentů uzavírací klapky
Benda, David ; Vosynek, Petr (oponent) ; Hnízdil, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtem točivého momentu na výstupní hřídeli čtyř excentrické uzavírací klapky a experimentálním měřením tohoto točivého momentu na skutečně vyrobených armaturách. Úvodem práce je provedena stručná rešerše, jejímž účelem je popsat základní součásti uzavírací klapky, její výrobní varianty vyosení disku, případně typy připojení armatur k potrubím. V hlavní části jsou popsány dílčí točivé momenty vyskytující se na jednotlivých komponentech. Následují data z provedeného měření a na závěr jsou porovnány získané výsledky.
Analýza vlivu materiálu magnetického obvodu na účinnost asynchronních motorů
Plíšek, Oldřich ; Klíma, Jiří (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Teoretická část bakalářské práce analyzující vliv materiálu magnetického obvodu na účinnost asynchronních motorů se věnuje rozboru asynchronního motoru a jeho ztrát. Dále popisuje měření, včetně výpočtů jednotlivých ztrát. Další teoretická část zkoumá vliv měrných ztrát na magnetizační charakteristiku zkoumaných elektrotechnických plechů. Praktická část obsahuje laboratorní měření jednofázových a třífázových motorů značky ATAS Elektromotory Náchod a.s. s rozdílnými plechy. Naměřené hodnoty slouží k výpočtům jednotlivých ztrát, které jsou poté mezi sebou porovnány. Pomocí programu Ansys Maxwell RMxprt jsou simulovány modely měřených motorů s rozdílnými typy elektrotechnických plechů. Pomocí analytických výpočtů jsou provedeny rozbory motorů s konkrétními typy plechů. Výsledky výpočtů jsou porovnány se simulovanými a naměřenými hodnotami.
Pokročilé algoritmy řízení pohonných jednotek
Špičák, Milan ; Puškár, Michal (oponent) ; Slimařík,, Dušan (oponent) ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočetním řízením pohonných jednotek motorových vozidel použitím společné proměnné, točivého momentu. Práce je rozdělena do třech částí, první část se zabývá návrhem metody pro odhad točivého momentu na základě známých či měřených veličin vozidla. Druhá část práce se věnuje návrhu algoritmu pro řízení pohonné jednotky pomocí dílčích požadavků na točivý moment. V třetí části je experimentálně řešena optimalizace zrychlení vozidla právě řízením točivého momentu.
Řízení BLDC motoru se setrvačníkem
Macháček, Jan ; Otava, Lukáš (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá senzorovým řízením BLDC motoru metodou FOC (vektorového řízení). Jako měnič pro BLDC motor je v první části použit měnič od firmy ST Microelectronics, v druhé části je použit měnič vlastní výroby. Oba měniče jsou osazené mikrokontrolérem STM32F303, speciálně navrženým pro řízení BLDC motorů. Je zde použit dvaceti dvou pólový motor se zabudovaným magnetickým enkodérem. Dále je zde popsán testbed pro testování reakčního momentu motoru při brždění v závislosti na připojené zátěži a jsou zde proměřeny zátěžové charakteristiky motoru při různých metodách brždění. Reakční moment motoru je měřen senzorem mechanického napětí. Je zde popsána funkce aktivního omezovače napětí napájecí sběrnice.
Analýza možností zvýšení účinnosti asynchronních motorů
Novotný, Jiří ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
V první části této diplomové práce zabývající se zvyšováním účinností asynchronních motorů, jsou stručně uvedeny základní poznatky o asynchronních strojích s následným přehledem ztrát asynchronních motorů. Další část práce se zabývá možnostmi zvýšení účinnosti asynchronních motorů při nezvyšování nákladů na vývoj. Praktická část se skládá z měření čtyř motorů s různými strojírenskými úpravami tak, aby bylo možno porovnávat výhody těchto úprav. Naměřené hodnoty jsou porovnány analýzou v konečno prvkovém prostředí programu Maxwell 2D Design, ve kterém jsou nasimulovány stejné modely motorů, přičemž jsou prakticky využity teoretické poznatky o zvýšení účinnosti, které jsou do simulací implementovány.
Stanovení ovládacích momentů uzavírací klapky
Benda, David ; Vosynek, Petr (oponent) ; Hnízdil, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtem točivého momentu na výstupní hřídeli čtyř excentrické uzavírací klapky a experimentálním měřením tohoto točivého momentu na skutečně vyrobených armaturách. Úvodem práce je provedena stručná rešerše, jejímž účelem je popsat základní součásti uzavírací klapky, její výrobní varianty vyosení disku, případně typy připojení armatur k potrubím. V hlavní části jsou popsány dílčí točivé momenty vyskytující se na jednotlivých komponentech. Následují data z provedeného měření a na závěr jsou porovnány získané výsledky.
Pokročilé algoritmy řízení pohonných jednotek
Špičák, Milan ; Puškár, Michal (oponent) ; Slimařík,, Dušan (oponent) ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočetním řízením pohonných jednotek motorových vozidel použitím společné proměnné, točivého momentu. Práce je rozdělena do třech částí, první část se zabývá návrhem metody pro odhad točivého momentu na základě známých či měřených veličin vozidla. Druhá část práce se věnuje návrhu algoritmu pro řízení pohonné jednotky pomocí dílčích požadavků na točivý moment. V třetí části je experimentálně řešena optimalizace zrychlení vozidla právě řízením točivého momentu.
Řízení BLDC motoru se setrvačníkem
Macháček, Jan ; Otava, Lukáš (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá senzorovým řízením BLDC motoru metodou FOC (vektorového řízení). Jako měnič pro BLDC motor je v první části použit měnič od firmy ST Microelectronics, v druhé části je použit měnič vlastní výroby. Oba měniče jsou osazené mikrokontrolérem STM32F303, speciálně navrženým pro řízení BLDC motorů. Je zde použit dvaceti dvou pólový motor se zabudovaným magnetickým enkodérem. Dále je zde popsán testbed pro testování reakčního momentu motoru při brždění v závislosti na připojené zátěži a jsou zde proměřeny zátěžové charakteristiky motoru při různých metodách brždění. Reakční moment motoru je měřen senzorem mechanického napětí. Je zde popsána funkce aktivního omezovače napětí napájecí sběrnice.
Analýza vlivu materiálu magnetického obvodu na účinnost asynchronních motorů
Plíšek, Oldřich ; Klíma, Jiří (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Teoretická část bakalářské práce analyzující vliv materiálu magnetického obvodu na účinnost asynchronních motorů se věnuje rozboru asynchronního motoru a jeho ztrát. Dále popisuje měření, včetně výpočtů jednotlivých ztrát. Další teoretická část zkoumá vliv měrných ztrát na magnetizační charakteristiku zkoumaných elektrotechnických plechů. Praktická část obsahuje laboratorní měření jednofázových a třífázových motorů značky ATAS Elektromotory Náchod a.s. s rozdílnými plechy. Naměřené hodnoty slouží k výpočtům jednotlivých ztrát, které jsou poté mezi sebou porovnány. Pomocí programu Ansys Maxwell RMxprt jsou simulovány modely měřených motorů s rozdílnými typy elektrotechnických plechů. Pomocí analytických výpočtů jsou provedeny rozbory motorů s konkrétními typy plechů. Výsledky výpočtů jsou porovnány se simulovanými a naměřenými hodnotami.
Analýza možností zvýšení účinnosti asynchronních motorů
Novotný, Jiří ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
V první části této diplomové práce zabývající se zvyšováním účinností asynchronních motorů, jsou stručně uvedeny základní poznatky o asynchronních strojích s následným přehledem ztrát asynchronních motorů. Další část práce se zabývá možnostmi zvýšení účinnosti asynchronních motorů při nezvyšování nákladů na vývoj. Praktická část se skládá z měření čtyř motorů s různými strojírenskými úpravami tak, aby bylo možno porovnávat výhody těchto úprav. Naměřené hodnoty jsou porovnány analýzou v konečno prvkovém prostředí programu Maxwell 2D Design, ve kterém jsou nasimulovány stejné modely motorů, přičemž jsou prakticky využity teoretické poznatky o zvýšení účinnosti, které jsou do simulací implementovány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.