Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Neuropsychologický vývojový screening NES:Prohloubení ověření české verze
Jantová, Alžběta ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Neuropsychologický vývojový screening (NES) je německá metoda autorů F. Petermanna a A. Renziehausen (publikovaná r. 2005), která hodnotí vývoj dítěte ve věku 3 až 24 měsíců v osmi oblastech vývoje. Test je určen pro dětské lékaře, poradce rané péče a psychology. Cílem této práce je v návaznosti na diplomovou práci A. Klapetek ověřit užitečnost a věcnou správnost českého převodu na vzorku českých dětí. A. Klapetek uskutečnila pilotní studii této metody. V rámci ní předložila pracovní překlad zadání testu vzorku 50 dětí (10 z každé věkové skupiny). V návaznosti na její práci jsem zadání dále upřesnila, zjemnila formulace a provedla další výzkum na rozšířeném vzorku. Získané výsledky jsem porovnala s německými normami a metodu jsem korelovala s dalšími externími kritérii. Teoretická část práce je věnována vývojovým charakteristikám dítěte. Dále se první část práce zabývá specifiky psychologického vyšetření dítěte raného věku, vývojovými škálami, jejich historií a současným stavem. V závěru se představuje Neuropsychologický vývojový screening NES z hlediska teoretické koncepce. V empirické části byl českým převodem testu vyšetřen vzorek 50 dětí a stejný vzorek dětí byl podroben i vyšetření Vývojovým screeningem (Kovaříka). Na základě získaných údajů byly diskutovány stávající normy testu,...
Využití psychomotoriky u dětí v batolecím věku
ŠŤASTNÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá vytvořením metodické příručky obsahující edukační jednotky s psychomotorickým zaměřením pro cvičení rodičů s dětmi v batolecím věku a následnou aplikací těchto edukačních jednotek v kurzech cvičení rodičů s dětmi, které probíhalo pravidelně jednou týdně po dobu tří měsíců. Zpracování metodické příručky předchází souhrn teoretických poznatků z odborné literatury, který je náplní teoretické části práce. V praktické části se nachází výsledky zpracovaného dotazníkového šetření ohledně spokojenosti s touto metodickou příručkou a lekcemi podle ní vedenými, které potvrzují oba výzkumné předpoklady, které byly pro tuto práci stanoveny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.