Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tiskový proces Julia Grégra jako mediální událost
Neprašová, Veronika ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Cílem práce bylo uchopit tiskový proces Julia Grégra z června roku 1862 jako první významnou mediální událost po obnovení rakouské ústavnosti císařským diplomem v říjnu 1860. Soudobým médiím (repektive tisku) tento v kontextu doby jinak poměrně běžný soudní spor posloužil jako prostředek iniciace a usměrňování rodícího se veřejného mínění. Práce se tak snaží tyto prostředky odhalit a popsat a na základě zpětné vazby čtenářské obce zhodnotit jejich efektivitu. V první fázi práce nejprve rekapituluje celospolečenský kontext události - historicko-společenskou situaci, stav soudobé žurnalistiky a relevantní dobovou legislativu - a zároveň nastiňuje koncept teorie Media Events autorů Dayana a Katze, kterou na dané téma aplikuje. V druhé fázi se pak práce již zaměřuje přímo na výzkum komunikační strategie zvolených médií - politického deníku Národní listy a satirického týdeníku Humoristické listy.
Tiskový proces Julia Grégra jako mediální událost
Neprašová, Veronika ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Cílem práce bylo uchopit tiskový proces Julia Grégra z června roku 1862 jako první významnou mediální událost po obnovení rakouské ústavnosti císařským diplomem v říjnu 1860. Soudobým médiím (repektive tisku) tento v kontextu doby jinak poměrně běžný soudní spor posloužil jako prostředek iniciace a usměrňování rodícího se veřejného mínění. Práce se tak snaží tyto prostředky odhalit a popsat a na základě zpětné vazby čtenářské obce zhodnotit jejich efektivitu. V první fázi práce nejprve rekapituluje celospolečenský kontext události - historicko-společenskou situaci, stav soudobé žurnalistiky a relevantní dobovou legislativu - a zároveň nastiňuje koncept teorie Media Events autorů Dayana a Katze, kterou na dané téma aplikuje. V druhé fázi se pak práce již zaměřuje přímo na výzkum komunikační strategie zvolených médií - politického deníku Národní listy a satirického týdeníku Humoristické listy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.