Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální reflexe spin doctoringu v kontextu audiovizuální narace posledních patnácti let
Kopřiva, Štěpán ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá mediální reflexí spin doctoringu - činnosti, která se pokouší manipulativními zásahy ovlivnit podobu mediálních textů za účelem svého prospěchu - ve výběru audiovizuálních děl vzniklých v období od druhé poloviny devadesátých let dvacátého století do současnosti (jmenovitě se jedná o filmy Vrtěti psem, Děkujeme, že kouříte a seriál House of Cards). Vychází z premisy, že analýzou této reflexe lze poznat, jakým způsobem vědomí možných zásahů spin doctoringu působí na interpretační aktivitu publika a na celý mediálně komunikační proces. V úvodu je nejprve vymezena teoretická definice pojmu spin doctoringu, stručně načrtnuta jeho historie a prozkoumány styčné body s technikou propagandy. Následuje narativní analýza vybraných audiovizuálních titulů a porovnání spindoctorských strategií v nich obsažených s existujícími postupy public relation, jakož i konkrétní příklady manipulativních zásahů. Závěr je věnovaný rozboru mediální reflexe spin doctoringu z pozic tří různých teorií reprezentace, dopadu konceptu sémiotické moci na podobu interpretace tušených manipulativních technik a vlivu této problematiky na úroveň mediální gramotnosti.
Mediální reflexe spin doctoringu v kontextu audiovizuální narace posledních patnácti let
Kopřiva, Štěpán ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá mediální reflexí spin doctoringu - činnosti, která se pokouší manipulativními zásahy ovlivnit podobu mediálních textů za účelem svého prospěchu - ve výběru audiovizuálních děl vzniklých v období od druhé poloviny devadesátých let dvacátého století do současnosti (jmenovitě se jedná o filmy Vrtěti psem, Děkujeme, že kouříte a seriál House of Cards). Vychází z premisy, že analýzou této reflexe lze poznat, jakým způsobem vědomí možných zásahů spin doctoringu působí na interpretační aktivitu publika a na celý mediálně komunikační proces. V úvodu je nejprve vymezena teoretická definice pojmu spin doctoringu, stručně načrtnuta jeho historie a prozkoumány styčné body s technikou propagandy. Následuje narativní analýza vybraných audiovizuálních titulů a porovnání spindoctorských strategií v nich obsažených s existujícími postupy public relation, jakož i konkrétní příklady manipulativních zásahů. Závěr je věnovaný rozboru mediální reflexe spin doctoringu z pozic tří různých teorií reprezentace, dopadu konceptu sémiotické moci na podobu interpretace tušených manipulativních technik a vlivu této problematiky na úroveň mediální gramotnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.