Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
O divadle. Analýza samizdatového sborníků druhé poloviny 80. let 20. století
SLABÁ, Andrea
Předkládaná bakalářská práce se věnuje analýze pěti čísel samizdatového časopisu O divadle, který vycházel mezi roky 1986-1989. Práce zařazuje časopis do dobového kontextu divadelního tisku, kde zároveň ukazuje jeho výjimečné postavení. V dalších kapitolách rozebírá formální provedení časopisu, redakční složení a jednotlivé rubriky. Obsahová analýza a interpretace článků se zaměřuje na teoretické a literárně-kritické příspěvky jako reprezentace dobové řeči samizdatu, jejíž institucionalizovaná praxe směřovala k navrácení české literatury do evropských vazeb a v závěru osmdesátých let usilovala i o sjednocení kulturního prostoru oficiální a neoficiální kultury.
Současné podoby divadelní publicistiky v audiovizuálních médiích veřejné služby ČR
Moravec, Ondřej ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Současné podoby divadelní publicistiky v audiovizuálních médiích veřejné služby ČR" pojednává o vývoji divadla k jeho televizní variaci a o struktuře současných ucelených pořadů zabývajících se divadlem. Práce se zaměřuje především na mapování programu Divadlo žije! na ČT2, což je hlavní a zároveň jediný televizní program ve veřejnoprávních médií zabývající se výhradně divadlem. Z rozhlasové tvorby se práce zaměřuje na rubriku Tyjátr na Rádiu Wave. Studie zkoumá i žánrovou skladbu pořadů, reflexi pořadu divadelními specialisty a také rozbory televizně-divadelní řeči v souladu s prezentovanými divadelními hrami. Hlavní otázku, kterou práce řeší, je, zda televizní a rozhlasová média předvádějí konkrétní ukázky divadelní hry, které jsou součástí reportáže, ve správném a plném kontextu a jestli vystřižené pasáže ze hry svoji formou korespondují s tématem divadelní hry.
Divadelní kritik Jan Neruda
Kášová, Michala ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou divadelní kritiky a fejetony Jana Nerudy věnované Prozatímnímu divadlu, které fungovalo v letech 1862 - 1883. V první části práce představuji Nerudovu žurnalistickou tvorbu, dále popisuji formu, styl a témata jeho kritických statí. Jeho kritické dílo jsem se pokusila zařadit do společenského, politického a kulturního kontextu za použití sekundární literatury a vybraných pasáží z jeho kritik. Představuji významné herecké osobnosti Prozatímního divadla, ale také důležité vůdčí osobnosti a milníky ve vývoji tohoto divadla. Neruda se důsledně zabýval praktickými aspekty inscenování a pozorně sledoval hereckou práci. Ve svých kritikách postihnul obecné principy herecké tvorby pozdního romantismu s občasnými realistickými tendencemi, vyjadřoval se ale také ke konkrétním jevům divadelním i mimodivadelním. Jeho význam spočívá v důsledném kritickém pozorování praktických divadelních aspektů, kterému se věnoval s neutuchající žurnalistickou pravidelností a pečlivostí. Svým teoretickým působením dopomohl k profesionalizaci prvního českého soustavně působícího divadla a detailně ho zobrazil pro další generace.
Divadelní kritik Jan Neruda
Kášová, Michala ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou divadelní kritiky a fejetony Jana Nerudy věnované Prozatímnímu divadlu, které fungovalo v letech 1862 - 1883. V první části práce představuji Nerudovu žurnalistickou tvorbu, dále popisuji formu, styl a témata jeho kritických statí. Jeho kritické dílo jsem se pokusila zařadit do společenského, politického a kulturního kontextu za použití sekundární literatury a vybraných pasáží z jeho kritik. Představuji významné herecké osobnosti Prozatímního divadla, ale také důležité vůdčí osobnosti a milníky ve vývoji tohoto divadla. Neruda se důsledně zabýval praktickými aspekty inscenování a pozorně sledoval hereckou práci. Ve svých kritikách postihnul obecné principy herecké tvorby pozdního romantismu s občasnými realistickými tendencemi, vyjadřoval se ale také ke konkrétním jevům divadelním i mimodivadelním. Jeho význam spočívá v důsledném kritickém pozorování praktických divadelních aspektů, kterému se věnoval s neutuchající žurnalistickou pravidelností a pečlivostí. Svým teoretickým působením dopomohl k profesionalizaci prvního českého soustavně působícího divadla a detailně ho zobrazil pro další generace.
Současné podoby divadelní publicistiky v audiovizuálních médiích veřejné služby ČR
Moravec, Ondřej ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Současné podoby divadelní publicistiky v audiovizuálních médiích veřejné služby ČR" pojednává o vývoji divadla k jeho televizní variaci a o struktuře současných ucelených pořadů zabývajících se divadlem. Práce se zaměřuje především na mapování programu Divadlo žije! na ČT2, což je hlavní a zároveň jediný televizní program ve veřejnoprávních médií zabývající se výhradně divadlem. Z rozhlasové tvorby se práce zaměřuje na rubriku Tyjátr na Rádiu Wave. Studie zkoumá i žánrovou skladbu pořadů, reflexi pořadu divadelními specialisty a také rozbory televizně-divadelní řeči v souladu s prezentovanými divadelními hrami. Hlavní otázku, kterou práce řeší, je, zda televizní a rozhlasová média předvádějí konkrétní ukázky divadelní hry, které jsou součástí reportáže, ve správném a plném kontextu a jestli vystřižené pasáže ze hry svoji formou korespondují s tématem divadelní hry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.