Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti pracovního uplatnění osob s mentálním postižením
BRABCOVÁ, Kateřina
V současné době existuje široký rozsah možností pracovního uplatněné, které mohou osoby s mentálním postižením využít. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké možnosti mají osoby s mentálním postižením na trhu práce. Teoretická část obsahuje definice mentálního postižení, statistiky, klasifikaci osob s mentálním postižením, pracovní uplatnění, zaměstnávání osob s mentálním postižením a legislativu. Nedílnou součástí teoretické části jsou možnosti, kde se osoby s mentálním postižením mohou uplatnit. Praktická část se zaměřuje na realizaci výzkumu. K výzkumu byl zvolen polostrukturovaný rozhovor se záměrným cíleným výběrem pracujících osob s lehkým mentálním postižením. Přínosem bakalářské práce je především informovat veřejnost, že lidé s mentálním postižením jsou uplatnitelní na trhu práce. Bakalářská práce slouží také jako přehled možností pro osoby s mentálním postižením při výběru vhodného pracovního místa. Z výzkumu respondentů bylo zřejmé, že osoby s lehkým mentálním postižením jsou velice dobře uplatnitelné na trhu práce a vzhledem k výběru zaměstnání se většina z nich nesetkala s diskriminací. Zaměstnání osoby s lehkým mentálním postižením naplňuje a rozvíjí jejich osobnost, často chtějí mít pocit, že někam patří a společnost je přijímá. Pomocí pracovního uplatnění získávají respondenti určité postavení ve společnosti.
Tranzitní programy realizované v rámci studia praktické školy dvouleté
HAVELKOVÁ, Denisa
Ve své práci jsem se zaměřila na přechod ze školy do zaměstnání u lidí s mentálním postižením. Popisuji základní terminologické vymezení pojmu mentální postižení. Dále je v práci popsáno rozdělení a charakteristika jednotlivých stupňů mentálního postižení. Následuje popis období dospívání, které úzce souvisí s tímto důležitým posunem v životě, profesní příprava mládeže s mentálním postižením, samotný přechod ze školy do práce a také důležitý popis tranzitního programu. Cílem práce je, zaměřit se na průběh pracovního začleňování osob s mentálním postižením. Cílovou skupinou jsou tedy klienti, kteří program nyní navštěvují. Praktická část práce začíná zvolením vlastních cílů. V dalších podkapitolách následuje metodika, kterou jsem si pro tuto práci zvolila k dosažení cílů. Podle rozhovorů se zaměstnanci a klienty jsem sepsala průběh tranzitního programu a zaměřila se na jejich prospěšnost. Tranzitní program vnímám jako specifický program, který má v otevřené občanské společnosti své platné místo.
Problematika a význam trhu práce pro osoby se zdravotním postižením
FÜLLOVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce je věnována problematice zaměstnávání osob se zdravotním postižením a také se zabývá motivací těchto osob k pracovní činnosti. Cílem práce je identifikovat a popsat jednotlivé překážky a obtíže při začleňování do pracovního života pohledem osob s mentálním postižením, včetně analýzy významu práce pro tyto osoby, zjištěním jejich motivace pro hledání, získání a udržení si zaměstnání. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do pěti hlavních kapitol. Obsahem první kapitoly je vymezení pojmu osoby se zdravotním postižením a výčet jednotlivých druhů zdravotního postižení. Ve druhé kapitole je vysvětlen pojem mentální postižení, popis jeho diagnostiky, klasifikace jednotlivých stupňů postižení včetně charakteristiky. Kapitola třetí obsahuje význam pracovní činnosti pro osobu s mentálním postižením a možné motivy k práci. Ve čtvrté kapitole je věnována pozornost procesu přípravy osob s mentálním postižením na práci, podpoře a možnostem jejich uplatnění se na trhu práce. V poslední kapitole je zahrnut popis pravděpodobných bariér na trhu práce, se kterými se osoby s mentálním postižením musejí potýkat. Praktická část bakalářské práce interpretuje vlastní zkušenosti osob s mentálním postižením pohybujících se na trhu práce v okresech Přerov a České Budějovice. V rámci kvalitativní výzkumné strategie byla data získána pomocí metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Práce může sloužit jako informační zdroj, který přináší ucelený pohled na problematiku zaměstnávání osob s mentálním postižením. Využít ji mohou studenti, zaměstnavatelé i laická veřejnost.
Tranzitní programy realizované v rámci studia praktické školy dvouleté
HAVELKOVÁ, Denisa
Ve své práci jsem se zaměřila na přechod ze školy do zaměstnání u lidí s mentálním postižením. Popisuji základní terminologické vymezení pojmu mentální postižení. Dále je v práci popsáno rozdělení a charakteristika jednotlivých stupňů mentálního postižení. Následuje popis období dospívání, které úzce souvisí s tímto důležitým posunem v životě, profesní příprava mládeže s mentálním postižením, samotný přechod ze školy do práce a také důležitý popis tranzitního programu. Cílem práce je, zaměřit se na průběh pracovního začleňování osob s mentálním postižením, na jaké pozice se program snaží klienty umístit a na jakých pozicích klienti pracují po ukončení tranzitního programu. Cílovou skupinou jsou tedy klienti, kteří program nyní navštěvují, ale také klienti, kteří programem již prošli a nyní jsou zaměstnáni. Praktická část práce začíná zvolením vlastních cílů. V dalších podkapitolách následuje metodika, kterou jsem si pro tuto práci zvolila k dosažení cílů. Podle rozhovorů se zaměstnanci jsem sepsala průběh tranzitního programu. Z rozhovorů s aktivními klienty jsem vyhotovila osobní anamnézy, zjistila, na jaké pracovní pozice se připravují, a od bývalých klientů jsem pomocí rozhovorů zjišťovala, kde jsou nyní zaměstnáni. Tranzitní program vnímám jako specifický program, který má v otevřené občanské společnosti své platné místo.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.