Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Testování komponent podvozků vozidel
Šidla, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spojenou s testováním komponent podvozků automobilů při vývoji. Automobilová doprava je nejčastějším druhem osobní přepravy na dlouhé vzdálenosti. Proto se vozidla neustále vyvíjí, aby mohla poskytovat co nejlepší vlastnosti. Na vozidla jsou kladeny stále vyšší nároky od spotřebitelů, ale i v důsledku zavádění moderních technologií. Nové technologie a koncepty se při vývoji vozidel musí důkladně otestovat, aby se mohly řádně zabudovat do stávajících modelů. Zkušební zařízení pro zjišťování vlastností podvozku jsou zde obecně popsána pomocí konkrétních ukázek jednotlivých strojů. Následně práce objasňuje zkoušení životnosti jednotlivých dílů podvozku. Poslední část je věnována koncepčnímu návrhu zjednodušeného hydraulického zařízení na zkoušení vinutých pružin. Z vypočítaných charakteristik je z příslušných katalogů zvolen hydraulický aktuátor a čerpadlo. Závěrem je shrnuta důležitost testování automobilů při vývoji, vylíčeny jednotlivé druhy zkoušení a naznačena připravenost zkušebních stavů pro budoucnost.
Testování distanční ochrany
Řehoř, Jiří ; Topolánek, David (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
V bakalářské práci testování distanční ochrany se nejdříve charakterizuje význam ochrany, její požadavky a zařazení. Dále se zabývá principem její funkce, popisováním jednotlivých členů distanční ochrany a porovnáváním jednotlivých vypínacích charakteristik. Po krátkém zhodnocení se přešlo k popisování konkrétní digitální distanční ochrany SIPROTEC 7SA511. U které se uvedly výhody oproti ochranám mechanickým. V další části se charakterizuje nastavení distanční ochrany a její propojení s testovacím zařízením, aby se mohla ovládat přes počítač při našem měření. Dále se zde popisují programy DIGSY a TZO3, kde se dopodrobna zabývá jejich nastavením. Naším úkolem bylo navrhnout vhodnou metodiku pro měření vypínací charakteristiky a její měření. Pro tento úkol jsme prováděli 3 měření při kterých jsme nastavovali na testovacím zařízení úlohu typu TREND, což znamená že na výstupu se generuje veličina, která se v průběhu času mění lineárně se zadanou strmostí (rychlostí). Pro naše měření jsme měnili proud IX1. Měření jsme prováděli při změně strmosti proudu zadávanou testovacím zařízením, přičemž nastavené hodnoty na ochraně jsme neměnili. Při druhém měření jsme měnili velikost fázového posunu testovacího zařízení. Při třetím proměřování jsme nastavili různé velikost jednotlivých impedančních charakteristik (zón) distanční ochrany. Měření jsme provedli tak, že jsme pro měřenou zónu vždy nastavili nulový vypínací čas a u zbylých dvou jsme nastavili maximální možný. Zhodnocení jednotlivých měření jsme uvedli v závěru této bakalářské práce.
Zkušební zařízení na měření pevnosti pájeného spoje
Čechák, Ondřej ; Špinka, Jiří (oponent) ; Starý, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce seznamuje s problematikou pevnosti pájeného spoje a souvisejících matematických vztahů a využití této problematiky v technologii trhacích strojů na měření pevnosti pájeného spoje. Vysvětluje důležitost a důvody použití této technologie. Důraz je poté kladen na návrh a konstrukci inovací stávajícího laboratorního manuálního trhacího měřicího systému, jeho poloautomatizaci a možné využití tohoto inovovaného systému v laboratorním cvičení předmětu na FEKT VUT.
Konstrukční návrh testovacího zařízení
Pavluš, Martin ; Pavlík, Jan (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem automatizovaného testovacího zařízení vybraných typů pneumatických ventilů. Problém ručního kontrolního procesu je jeho neefektivita, jak z hlediska chybovosti lidského faktoru, tak časové ztráty způsobené dalším montováním. Zautomatizovaný proces ruční kontroly problém eliminuje. V teoretické části jsou uvedeny typy rozváděčů, popsány vybrané měřící postupy a způsoby měření. V praktické části byl vytyčen měřící postup a na základě něho navrženy varianty konstrukce testovacího stroje a testovací okruh. Závěr práce obsahuje zhodnocení celého projektu.
Univerzální testovací zařízení pro ověření komunikačních parametrů technologie Narrowband IoT
Možný, Radek ; Štůsek, Martin (oponent) ; Mašek, Pavel (vedoucí práce)
Komunikační technologie Narrowband IoT je zástupcem LPWA (Low Power Wide Area)technologií, která svými vlastnostmi cílí na požadavky aplikací internetu věcí pro auto-nomní zasílání měřených dat ze senzorů v místech špatného pokrytí mobilním signálem.Pro cílené aplikace je vhodné nejprve zmapovat vlastnosti této technologie v cílené loka-litě a určit vhodnost a varianty jejího nasazení. Tato diplomová práce se zabývá návrhemuniverzálního ručního testovacího zařízení pro ověření komunikačních parametrů techno-logie Narrowband IoT. Výsledkem práce je porovnání LPWA technologií, následně návrha realizace zařízení. Závěrem byla ověřena funkčnost zařízení a bylo realizováno měřenízpoždění přenosu dat pro ověření vlastností Narrowband technologie pro aplikace kritickéna zpoždění při přenosu. Zástupcem takových aplikací jsou chytré elektroměry definujímaximální hodnotu zpoždění při přenosu dat 10 s a tudíž je žádoucí na místě poten-ciální implementace ověřit, zdali je nasazení komunikační technologie Narrowband IoTvhodné pro aplikace tolerantní na zpoždění při přenosu dat nebo i pro aplikace kritickéna zpoždění.
Testing of service life of the bolt fastening used in electron microscopy
Habarka, Ondrej ; Radoš, Jiří (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
The goal of this bachelor’s thesis is to choose suitable material and its surface finish for bolt fastening with fine thread on specimen holder in electron microscope. The first part is overview of applicable materials and metal finishes that are non-magnetic, so they do not affect electron beam in microscope. Further the thesis deals with creating the test tool for life time testing of various spindle specimens. The final result of the thesis represents comparing tested materials and choosing the most suitable for real application.
Konstrukční návrh zařízení pro měření aerodynamicky relevantních parametrů pláště pneumatiky osobních vozidel
Kojecký, René ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření parametrů pneumatik a jejich vlivem na aerodynamiku vozidel. Cílem je vytvořit konstrukční návrh testovacího zařízení pneumatik spolu s vhodnou metodou vyhodnocení získaných výsledků. V teoretické části je uveden přehled aktuálně používaných metod testování pneumatik. Následuje průzkum trhu za účelem výběru vyhovujících komponentů pro navrhované měřící stanoviště. Výstupem praktické části práce je sestavení řešiče ve formě Matlab skriptu a konstrukční návrh s potřebnou výkresovou dokumentací.
Laboratorní simulátor pro studium radiálních kluzných ložisek
Vincenc, Jan ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem simulátoru radiálních kluzných ložisek s přípravou pro implementaci transparentního ložiska ze safírového monokrystalu, skrze které je možné pozorovat kontaktní oblast čepu a ložiska. Nejprve je v úvodu práce uvedeno několik zařízení používaných k testování a výzkumu kluzných ložisek. Následuje vlastní řešení práce, kde jsou uvedeny koncepční varianty a definovány důležité parametry simulátoru. V poslední části je detailně rozebrán vlastní návrh simulátoru, a nakonec jsou uvedeny jeho omezení a doporučení pro další vývoj. Výsledkem práce je konstrukční návrh a kompletní výkresová dokumentace simulátoru kluzných ložisek, kterým bude po implementaci safírového ložiska možné pozorovat kontaktní oblast pomocí optických metod.
Konstrukce jednoúčelového stroje pro automatické testování pneumatického šroubení
Tejkl, Michal ; Štěpánek, Vojtěch (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je konstrukční návrh jednoúčelového stroje pro automatické testování pneumatického šroubení. Na pneumatické šroubení používané v brzdových systémech se kladou vysoké technické požadavky a 100% kontrolu těsnosti ve výrobě. V takovém případě ruční testování není efektivní a cílem je daný proces automatizovat. V teoretické části se uvádějí pneumatické mechanismy, rozbor testovaného pneumatického šroubení s technickými parametry, možnosti testování těsnosti, použití sensorů a otočných stolů. V praktické části byl proveden systémový rozbor řešené problematiky, podle kterého se postupovalo při celkovém návrhu. Následně je zpracován detailní konstrukční návrh stroje. Závěr práce obsahuje zhodnocení celého projektu.
Zařízení pro automatizovaná testování řídicích jednotek plynových kotlů
Kuřímský, Lukáš ; Háze, Jiří (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací počítačem řízeného zařízení k testování řídicích jednotek plynových kotlů, především ve fázi vývoje. Důvodem vytvoření testovacího zařízení je nedostatečnost starších testovacích systémů a automatizace stávajícího testování. Testovací zařízení se skládá z různých jednotlivých karet. Karty po zasunutí do základní desky plní svou funkci v systému. Každá z karet má speciální funkcionalitu, která simuluje reálné podmínky vyvíjeného produktu. Základem většiny karet je mikrokontrolér s jádrem Cortex-M, který pomocí protokolu MODBUS na komunikačním rozhraní RS-485 komunikuje s připojeným počítačem. Všechny karty jsou na této sběrnici spojeny paralelně a chovají se jako SLAVE, zatímco počítač se chová na sběrnici jako MASTER a dožaduje se tak dat, nebo posílá příkazy daným kartám. Karty představují stavové spínače (spínací senzory), odporové a analogové senzory teploty, PWM vstupy a výstupy (pro simulaci zpětnovazebních čerpadel nebo průtokoměrů s pulsním výstupem). Jednou z karet je karta se simulátorem plamene, která simuluje elektrické vlastnosti plamene a jejíž součástí je i simulátor ventilátoru. O snímání výstupů řídicí jednotky se stará karta vstupů, která je určena pro digitální detekci přítomnosti napětí v rozsahu 5 až 230 V stejnosměrných i střídavých. Zároveň pro napájení testovaného zařízení střídavým napětím je vytvořena karta pro připojení napájení při nulovém napětí a odpojení při nulovém proudu. Celé testovací zařízení by tak mělo plnohodnotně simulovat provozní i kritické podmínky pro testované zařízení. O napájení jednotlivých karet a jejich komunikaci s nadřazeným systémem se stará komunikační karta. Pro každou kartu bylo navrženo, případně nasimulováno, schéma zapojení, následně ověřena funkce a na základě toho vytvořena každá karta včetně programového vybavení mikrokontroléru. Nejvhodnější řešení a funkce každé karty je pečlivě popsána a zhodnocena. Všechny požadavky zadání v rámci práce byly splněny a celé testovací zařízení bylo ve čtyřech provedeních vyrobeno a ověřeno. Do budoucna je zařízení připraveno pro implementaci automatického simulátoru plamene a dalších vylepšení jednotlivých modulových karet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.