Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobní prostor a sociální interakce v hromadné dopravě: případ meziměstského autobusu
Lexová, Aneta ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje hromadné dopravě jako prostoru, ve kterém se odehrávají každodenní sociální interakce. Tuto problematiku sleduje na konkrétním případu meziměstského autobusu. Na sociální interakce cestujících v autobuse je pohlíženo jako na dramaturgické jednání aktérů ve specifickém sociálním prostředí. Cílem práce je popis sociálních interakcí a vymezování osobního prostoru v meziměstském autobusu. Práce je teoreticky ukotvena především pomocí děl Ervinga Goffmana. Zjištění v empirické části práce vycházejí z kvalitativního výzkumu. Data byla sebrána metodou zúčastněného pozorování cestujících v konkrétním typu meziměstského autobusu. Mezi hlavní závěry práce patří zjištění, že interakce v meziměstském autobuse probíhají pouze ve výjimečných případech, nebo při nástupu do autobusu a to pouze ve formě zdvořilostní otázky na volné místo. Lidé si i v tak stísněném prostoru, jaký je dán uspořádáním sedadel v autobusu, snaží vymezit si co nejvíce svůj osobní prostor. Používají k tomu především své tělo (sednou si na sedadlo v uličce), nebo předměty typu oblečení a zavazadel, které si položí na sedadlo vedle sebe. Dále práce popisuje reakce cestujících na nedostatečný interakční prostor. Nejčastěji lidé reagovali občanskou nevšímavostí doprovázenou nějakým zapojením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Osobní prostor a sociální interakce v hromadné dopravě: případ meziměstského autobusu
Lexová, Aneta ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje hromadné dopravě jako prostoru, ve kterém se odehrávají každodenní sociální interakce. Tuto problematiku sleduje na konkrétním případu meziměstského autobusu. Na sociální interakce cestujících v autobuse je pohlíženo jako na dramaturgické jednání aktérů ve specifickém sociálním prostředí. Cílem práce je popis sociálních interakcí a vymezování osobního prostoru v meziměstském autobusu. Práce je teoreticky ukotvena především pomocí děl Ervinga Goffmana. Zjištění v empirické části práce vycházejí z kvalitativního výzkumu. Data byla sebrána metodou zúčastněného pozorování cestujících v konkrétním typu meziměstského autobusu. Mezi hlavní závěry práce patří zjištění, že interakce v meziměstském autobuse probíhají pouze ve výjimečných případech, nebo při nástupu do autobusu a to pouze ve formě zdvořilostní otázky na volné místo. Lidé si i v tak stísněném prostoru, jaký je dán uspořádáním sedadel v autobusu, snaží vymezit si co nejvíce svůj osobní prostor. Používají k tomu především své tělo (sednou si na sedadlo v uličce), nebo předměty typu oblečení a zavazadel, které si položí na sedadlo vedle sebe. Dále práce popisuje reakce cestujících na nedostatečný interakční prostor. Nejčastěji lidé reagovali občanskou nevšímavostí doprovázenou nějakým zapojením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.