Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Polarizace české mediální krajiny po roce 2013: analýza diskursu nových mediálních projektů
Lebedová, Veronika ; Pudlák, Štěpán (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá polarizací české mediální krajiny po roce 2013 jako diskursivním konstruktem. Tématem je vznik nových mediálních projektů v reakci na převzetí vydavatelského domu MAFRA Andrejem Babišem. Sledovány jsou tři projekty: Echo24.cz, Reportér a Neovlivní.cz. Cílem práce je popsat diskurs alternativních médií, jak se reprezentují ve vlastní, aktuální situaci. Z teoretického hlediska práce vychází z teorie společenské odpovědnosti médií jako problematické, ale hluboce zakořeněné hodnoty. Dále se věnuje trendu koncentrace vlastnictví médií a popisuje porevoluční vývoj médií, který po roce 2013 dospěl ke změnám zásadním pro naše téma. Jsou jimi proměna modelu vlastnictví médií a polarizace mediální krajiny. Celá první část práce je kontextuálním zakotvením kritické analýzy diskursu nových mediálních projektů. Cílem výzkumu je ověření hypotézy: Alternativní média se vymezují v opozici k mainstreamu a využívají k reprezentaci své pozice, svých cílů a vlastních zájmů argumenty založené na principech teorie společenské odpovědnosti médií. Výsledkem práce je zjištění, že nové projekty v analyzovaných textech konstruují opozici my versus oni jako nezávislost versus oligarchizace. Zároveň hodnoty a principy teorie společenské odpovědnosti reprezentují jako univerzální, tedy...
Bulvarizace a média veřejné služby
LUKEŠOVÁ, Daniela
Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.