Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace poznatků pozitivní psychologie v sociální práci
LIŠKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá vzájemným propojením pozitivní psychologie a sociální práce. Nejprve jsou oba obory vymezeny a následně propojeny. Další část diplomové práce je zaměřena na hlubší poznání pozitivní psychologie z hlediska času, úspěšnosti a v rámci jednotlivých teorií sociální práce. Poslední částí práce je kapitola věnovaná aplikaci silných stránek v profesi sociálních pracovnic, kdy výzkumný soubor tvořilo šest komunikačních partnerek z různých zařízení sociální práce.
Jak sociální pracovníci pracují s teoriemi sociální práce
MYŠÁKOVÁ, Hana
Tato práce se zabývá teoriemi sociální práce a jejich využitím v praxi sociálních pracovníků. Teoretická část popisuje jejich historický vývoj až po současnou krizi sociální práce. Následně se zaměřuje na konkrétní model, a to úkolově orientovaný přístup. Ten má v českém prostředí výjimečné postavení, neboť vykazuje paralely se zákonem o sociálních službách a Standardy kvality sociálních služeb. Závěr teoretické části je věnován souvislostem mezi tím, jak sociální pracovníci uchopují ve své praxi teorie sociální práce a jak se tento stav odráží na jejich profesionalitě. Praktická část je zpracována formou kvalitativního výzkumu, kterého se zúčastnilo deset sociálních pracovníků. Prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru bylo mapováno, zda a jakým způsobem sociální pracovníci využívají ve své praxi teorie sociální práce a jaké jsou jejich zkušenosti s úkolově orientovaným přístupem. Výsledky výzkumu, které jsou blíže rozpracovány v rámci závěrečné diskuze, poukázaly především na potlačený význam teorií. Sociální pracovníci se v praxi většinou neopírají o konkrétní teorii (úkolově orientovaný přístup nevyjímaje), ale spíše spoléhají na své "vlastní teorie" či vnitřní pravidla organizace, v níž pracují.
Etické otázky sociálních pracovníků při práci s cizinci
BESTREJKOVÁ, Jana
Diplomová práce je zaměřena na sociální práci s cizinci. Nejprve bylo představeno téma migrace, historie migrace v České republice, základní pojmy, které se k tomuto tématu vztahují, potřebnost integrace a migrační politika České republiky. Následně byl reflektován pohled na migraci z hlediska Sociálního učení církve a také Bible. Následně byla představena sociální práce s cizinci, její jednotlivé teorie a metody, ale také hodnoty sociální práce, možné překážky, které na sociální pracovníky čekají či provázanost oboru s ostatními disciplínami a odborníky. Cílem diplomové práce bylo, za pomoci literatury a dalších dostupných zdrojů, představit nejen pojem migrace, ale také představit, jak funguje sociální práce s cizinci, poukázat a následně reflektovat, zda se sociální pracovníci v rámci své praxe setkávají s etickými problémy či dilematy a jakým způsobem je řeší. Pro naplnění cíle byly využity nejen získané znalosti z prostudovaného materiálu, ale také výsledky z kvalitativního výzkumu. Pro potřeby diplomové práce byly stanoveny dvě výzkumné otázky, které doplňují cíl výzkumu. Diplomová práce je určena čtenářům, kteří chtějí získat základní povědomí o globálním fenoménu migrace. Dále může být nápomocná studentům oboru sociální práce či již vystudovaným sociálním pracovníkům, kteří uvažují nad tím, že by chtěli pracovat právě s touto cílovou skupinou.
Použití vybraných teorií sociální práce při práci s dětmi s kombinovaným postižením
FRIŠ, Martin
Práce se zabývá použitím vybraných teorií sociální práce při práci s dětmi s kombinovaným postižením v denních stacionářích v Plzeňském kraji. V teoretické části je vysvětlen pojem eklekticismus a jsou vybrány konkrétní teorie sociální práce, které lze využít při práci s dětmi s kombinovaným postižením. V praktické části je zpracován výsledek realizovaného kvalitativního výzkumu, ve kterém byly se šesti pracovníky provedeny rozhovory, jimiž bylo zjišťováno použití vybraných teorií sociální práce v praxi.
Vývojové krize, jejich smysl a důležitost: uplatnění etiky a sociální práce při řešení krize adolescence
HOMOLKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá reflexí rizikových forem chování v období adolescence. První kapitola nabízí komplexní, stručné, seznámení s životními krizemi ve vývoji člověka se zaměřením na krizi adolescence. V souvislosti s tímto obdobím jsou popsány zásadní změny, kterými adolescent prochází a které mohou být zdrojem krizových momentů. Na krizové momenty pak navazuje druhá kapitola, která popisuje konkrétní formy sociální práce s dospívající mládeží a v této praxi navozené etické otázky a dilemata. Třetí kapitola obohacuje předchozí dvě o teorie sociální práce, které usnadňují každodenní praxi pomáhajících pracovníků tím, že specifikují, co má kdo dělat. Poslední kapitola práci dokresluje přehledem reflexí etických otázek v sociální práci s adolescenty a jejich krizemi a hledání odpovědí na ně, resp. hledání pro tuto praxi perspektivních řešení z pohledu etických teorií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.