Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Život a dílo brněnské herečky Vlasty Fialové
Břeň, Martin ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Beneš, Zdeněk (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce má přiblížit život a dílo jedné z nejvýraznějších českých umělkyň 20. století. Herečky, která se zapsala do dějin filmu, televizních inscenací i rozhlasu, ale především divadla, které bylo pro ni vším. Snaží se, co nejvěrněji zachytit její životní pouť a kariéru, kterou si za dlouhých aktivních padesát let stačila vybudovat. A to pouze ve třech moravských městech: Opavě, Olomouci a Brně. Práce udržuje linii, která začíná již v období před jejím narozením, kdy se zaměřuje na kulturní a dějinné události brněnské metropole, následně počátek jejího života, roky dětství a dospívání, které prožila jako studentka reálného gymnázia a hudebně dramatického oddělení brněnské konzervatoře v době nacistické okupace jejího rodného města. A poté je důraz kladen na její jednotlivá divadelní angažmá, a rovněž na filmy a televizní inscenace, ve kterých účinkovala, a pořady nahrávané pro rozhlas. Taktéž předkládá určitou reflexi a charakteristiku postav a hereckého umění této jedinečné herečky, ať už jde o postavy z divadelního jeviště či stříbrného plátna. Od těch, které vytvořila jako čerstvá a velmi nadaná absolventka konzervatoře, přes velmi pohledné ženy s kouzelným a přitažlivým nábojem, až po zralou herečku, která se během čtyř desítek let vyprofilovala v představitelku postarších dam,...
Televizní drama v československém odborném diskursu 50. a 60. let.
Jiřiště, Jakub ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Magisterská diplomová práce se věnuje základním tendencím a předpokladům estetického vývoje československého televizního dramatu 50. a 60. let prostřednictvím jeho dobové odborné reflexe. Metodou diskurzivní analýzy aplikované na oblast estetiky a inspirované koncepty Michela Foucaulta a Achima Landwehra mapuje lokálně a časově podmíněné pole diskursu o televizním dramatu a proniká pod povrchové vztahy mezi jednotlivými subdiskursy (televizní kritika, televizní teorie, institucionální vlivy) s cílem postihnout formativní řád diskursu. Základní osu analýzy představuje vývoj konceptu televizní specifičnosti (televiznosti), který bude sledován skrze stěžejní dobové diskuze. Na nich se odráží postupné přehodnocování původních předpokladů o formální emancipaci i legitimitě televizního umění. Dalším krokem analýzy bude vzájemná komparace řešení, k nimž tyto diskuze na základě různých hledisek i metod dospěly, čímž bude naplněn druhý cíl diskursivní analýzy - určit základní jednotu diskursu. Tu představuje soubor společně prosazovaných předpokladů o ideální formě televizního dramatu, který je možné považovat za implicitní poetiku československého televizního dramatu 50. a 60. let. Klíčová slova Československá televize, televizní drama, televizní inscenace, televizní teorie, televizní kritika, estetika...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.