Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Subtitling and Dubbing on the Czech Television Screen
Salovaara, Marie ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce s názvem Subtitling and Dubbing on the Czech Television Screen se zabývá postoji a preferencemi současných českých televizních diváků z pohledu audiovizuálního překladu (dabing a titulkování) a důvody k těmto preferencím. Práce se soustředí také na vliv sociodemografických aspektů (věk, úroveň vzdělání, znalosti cizího jazyka) na tyto preference. Teoretická část práce je systematickým shrnutím studií a další relevantní literatury zabývající se audiovizuálním překladem z různých hledisek. Nejdříve jsou popsány obě hlavní metody audiovizuálního překladu, včetně porovnání jejich výhod a nevýhod pro diváka. Dále následuje soupis historického vývoje audiovizuálního překladu v celosvětovém kontextu a aktuální změny v oblasti audiovizuálního překladu. Autorka uvádí také jiné relevantní výzkumy věnující se diváckým preferencím. Další část práce je zaměřena na specifický kontext České republiky jakožto "dabingové velmoci" nejen z historického hlediska, ale nabízí také pohled na současnou situaci českého dabingu. Pozornost je věnována zejména jediné veřejnoprávní televizi v České republice - České televizi. V analytické části práce je představena metodologie zvoleného typu výzkumu, daný výzkumný vzorek a postup realizace samotného výzkumu. Stanovené hypotézy byly sestaveny na základě výsledků...
Sociologický výzkum televizního chování. Faktory ovlivňující dobu strávenou sledováním televize
Slavíčková, Veronika ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Lupač, Petr (oponent)
Sociologický výzkum televizního chování Faktory ovlivňující dobu strávenou sledováním televize ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o fenoménu sledování televize a výzkumu televizního chování. V teoretické části práce je sledování televize ukotveno v rámci volnočasových aktivit, pojednána je otázka motivace ke sledování televize a dále je zmíněn i přístup lidí, kteří televizi ze svého života záměrně vylučují. Text neopomíjí ani významné soudobé determinanty sledování televize - internet a digitalizaci televizního vysílání. Následuje představení hlavních metod výzkumu televizní sledovanosti v rámci České republiky. Zbylá část práce má empirický charakter a zaměřuje se na analýzu a identifikaci faktorů, které nejvíce ovlivňují dobu strávenou sledováním televize. Nejprve se tak děje prostřednictvím separátních jednodušších analýz a v závěru práce prostřednictvím hledání regresního modelu, který by co nejlépe predikoval televizní sledovanost u jednotlivců na základě jejich sociodemografických a jiných charakteristik. Klíčová slova: televize, sledovanost, sledování televize, ATS, peoplemetr, TVmetr, televizní divák, výzkum televizního chování

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.