Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Materiální výukové prostředky ve výuce praktického vyučování
Požár, Tomáš
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití materiálních výukových prostředků v oboru Mechanik Elektrotechnik – Informační technologie. Cílem práce je poskytnout přehled o dostupných didaktických učebních pomůckách a materiálních prostředcích pro výuku v odborném výcviku a popsat možnosti financování výukových prostředků pro školy. Práce se skládá ze čtyř kapitol, které se zaměřují na seznámení s oborem, didaktické učební pomůcky, materiální prostředky a financování. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky rámci výuky v oboru Mechanik Elektrotechnik – Informační technologie.
Materiální výukové prostředky ve výuce praktického vyučování
Hájek, Jiří
Tato bakalářská práce se věnuje tématu materiálních didaktických prostředků ve výuce odborného výcviku na Střední škole polytechnické v oboru truhlář. Teoretická část se zaměřuje na podstatu, popis a rozdělení učebních pomůcek při realizaci výuky. Představuje didaktickou techniku, kterou má učitel OV k dispozici a jak volba vhodného prostředku zefektivní přenos didaktických informací. Sekundárně napomáhá tvorbě pozitivního vztahu k oblasti vzdělávání, přechází do sféry duševního i materiálního dědictví a přispívá tak k rozvoji lidstva a dalších pokolení. Empirická část bakalářské práce obsahuje výzkum pro zjištění využívání materiálních výukových prostředků pedagogy a jejich spokojenost se současnou úrovní těchto prostředků. Druhá část výzkumu má za cíl srovnat úroveň materiálních didaktických prostředků ve školství pohledem učitelů odborného výcviku vůči firmám v soukromém sektoru. Jak jsou studenti tohoto oboru seznámeni s používáním a se kterými prostředky umí pracovat v souladu s profilem absolventa.
Návrh pracovních listů pro odborný výcvik oboru florista
Šúteriková, Olga
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout pracovní listy pro obor prodejce květin – florista, které mají sloužit jako učební pomůcka k výuce předmětu odborný výcvik a předmětu floristika. Teoretická část je zaměřena na oblast textových učebních pomůcek a jejich využití ve výuce žáků. Vysvětluje význam a charakteristiku oboru florista a základní dělení učebních pomůcek. V praktické části jsem se zabývala návrhem učebních pomůcek (pracovních listů), jejich tvorbou, využitím a přínosem pro odborný výcvik a doporučení pro pedagogickou praxi, které budou sloužit nejen žákům, ale i učitelům. V aplikační části bylo cílem provést kvalitativní pedagogický výzkum (strukturovaný rozhovor) na základě využití pracovních listů v praxi se třemi respondenty předmětů floristika a odborný výcvik. Výsledkem byl rozbor a porovnání rozhovorů na základě položených otázek směrem k vyučujícím.
Materiální výukové prostředky ve výuce praktického vyučování oboru knihař
Mrkvová, Šárka
Bakalářská práce se zabývá problematikou didaktických prostředků ve výuce oboru knihař. Teoretická část je zpracována na základě studia odborných publikací. V úvodu popisuje školu a její organizaci odborného výcviku. Dále didaktické prostředky a rozdělení. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na využití materiálních prostředků při výuce, ale i využití pracovních listů v rámci odborného výcviku.
Školní diář jako pomůcka při studiu na střední škole
Krhovská, Eva
Bakalářská práce na téma Školní diář jako pomůcka při studiu na střední odborné škole se věnuje tvorbě didaktické pomůcky pro žáky střední školy. Měla by žákům, co nejvíce zefektivnit organizaci školního roku a motivovat je pro plánování a vedení vlastního time managementu. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy, didaktické prostředky, učební pomůcky, didaktické zásady, motivace žáků a time management. Teoretická část je zpracována na základě studia odborných literárních zdrojů, jejich analýza a syntéza zjištěných informací a následná komparace. V praktické části je cílem vytvořit žákovský diář, který bude svými personalizovanými moduly, co nejvíce podporovat správné plánování školního roku u žáků na střední škole. Realizaci diáře bude předcházet průzkum trhu konkurence a dotazníkové řešení ohledně obsahu diáře zaslané žákům střední školy.
Využití autorských didaktických pomůcek při výuce vybraných orgánových soustav lidského těla na základní škole
NOVÁKOVÁ, Gabriela
Cílem diplomové práce bylo navrhnout, vytvořit a ověřit využití autorských didaktických pomůcek při výuce vybraných orgánových soustav lidského těla na základní škole. Teoretická část popisuje metody a formy výuky, které lze zvolit v souvislosti s užitím didaktických pomůcek ve výuce. Více se zabývá příklady aktivizačních metod, které je vhodné používat v kombinaci s tradičními metodami a formami výuky, zejména z důvodu zatraktivnění a potření stereotypů ve výuce, ale i jako prostředku pro rozvoj tvořivosti žáka. Zmíněna je i technologie 3D tisku, která byla využita při tvorbě jedné z autorských didaktických pomůcek - obkreslovacích šablon. Část věnovaná metodice popisuje postup při tvorbě didaktických materiálů. Nejprve byly prostudovány vybrané učebnice přírodopisu pro 2. stupeň základní školy, následně proběhlo seznámení s didaktickými pomůckami/ hrami, které nabízí dnešní trh v internetových i kamenných obchodech v České republice. Další podkapitola vysvětluje volbu témat pro tvorbu pomůcek ve vztahu k výsledkům rozhovorů s učiteli z praxe, ale také závěrů z dalších kvalifikačních prací a odborných studií. Ve výsledkové části jsou popsány konkrétní vytvořené autorské didaktické pomůcky - šablony, pracovní listy s animacemi vytvořenými v softwaru Doodly, karetní hra Kvarteto a Dobble a puzzle. Ověření těchto pomůcek z větší části proběhlo přes dotazníkové šetření, z důvodu neumožněného osobního kontaktu s žáky ve školách.
Výuka fyziky na ZŠ jako základ odborného vzdělání na SOU
JIROUT, Jiří
Diplomová práce " Výuka fyziky na ZŠ jako základ odborného vzdělání na SOU" popisuje využití odborných příkladů z instalatérské praxe ve vyučování fyziky. Teoretická část popisuje vzdělávací obor fyzika a fyzikální vzdělávání. Dále je zde popsán učební obor instalatér a vytvořena obsahová a didaktická analýza výuky fyziky na ZŠ z hlediska odborných předmětů instalatérského oboru. Těžištěm praktické části je vytvoření elektronických výukových materiálů a učebních pomůcek se zaměřením na učební obor instalatér. Následně je zjišťováno, jak žáci a pedagogové hodnotí využívání odborných příkladů ve vyučovaných hodinách a domácí přípravě.
Vzdělávání žáků se sluchovým a souběžným mentálním postižením na 1. stupni ZŠ pro sluchově postižené
Tománková, Zuzana ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání žáků se sluchovým a souběžným mentálním postižením na 1. stupni základní školy pro sluchově postižené" je zaměřena na analýzu dostupnosti didaktických materiálů u žáků navštěvujících 1. stupeň základních škol pro žáky se sluchovým postižením. Část práce je vzhledem k dané problematice zaměřena jak na metody výuky, které jsou při výchově a vzdělávání využívány, tak na spolupráci učitele s neslyšícím pedagogem či asistentem pedagoga, a dále také na typy komunikačních systémů, které nejčastěji pedagogové při své práci využívají. Součástí diplomové práce je také přehled základních škol v ČR, v nichž jsou v současné době vzděláváni žáci se sluchovým a souběžným mentálním postižením. Cílem práce bylo poukázat na jistý nedostatek didaktických materiálů pro žáky s tímto typem souběžného postižení, pro něž je nutné z hlediska specifik jejich vzdělávacích potřeb užívat různé vzdělávací strategie. K výzkumu byly použity metody polostrukturovaného rozhovoru, pozorování a analýza edukačních produktů. Výsledkem výzkumu diplomové práce bylo zjištění, že dostupnost didaktických materiálů pro žáky se souběžným (sluchovým a mentálním postižením) 1. stupně základní školy není taková, jak by bylo žádoucí. Pedagogové musí často improvizovat při tvorbě vhodných pomůcek nebo užívat učebnice...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.