Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina
Nálevková, Petra ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; INDRÁKOVÁ, Tereza (oponent)
Cílem této práce na téma Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina je přiblížení choreografie Decadance pohledem interpreta. V rámci práce představuji choreografa tohoto představení Ohada Naharina a jeho pohybový slovník – Gaga. Vyhledané informace doplňuji svými poznatky, které jsem získala během nastudování díla „Ohad Naharin: Decadance“ v Národním divadle Praha. Na získané informace nahlížím z pozice tanečníka a vyvozuji z nich závěry z pozice budoucího pedagoga
Konference čs. tanečních umělců 1950
Bartoš, Josef ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá I. celostátní konferencí československých tanečních umělců v Brně ve dnech 28. a 29. března 1950 na základě stenografického zápisu jejího průběhu. Pro rozsáhlost záznamu se zaměřuje na nejdiskutovanější témata konference, a to na stav dobové taneční scény a reakce na dobová díla, nově ustanovené státní školství, problematiku vyučovacích metod, soukromá taneční studia, odbornost pedagogů tance, fluktuaci tanečníků mezi divadly, lidový tanec jako inspirační zdroj a na literaturu o tanci. Autor analyzuje proslovy účastníků a zařazuje je do širšího kontextu doby, konfrontuje je s informacemi o dobovém tanečním dění u nás, repertoáru souborů a o jednotlivých osobnostech. Názory a myšlenky účastníků konference dokumentují proces formování nových ideologických postojů ve sféře tanečního umění u nás po roce 1948, odhalují osobní stanoviska jednotlivých osobností. Ukazuje se v nich dvojaký vztah taneční obce k vznikajícímu státnímu školství spolu s požadavkem na zrušení soukromých studií, střety mezi představiteli výrazového tance a baletu a užití jejich metodiky při školení tanečníků, problematika sociálního a existenčního postavení tanečníků, hledání nového baletního repertoáru a jeho uměleckých východisek.
Poruchy přijmu potravy u tanečníků
Mikysková, Barbara ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; ČÍŽKOVÁ, Klára (oponent)
Předkládaná práce zpracovává problematiku psychosomatického onemocnění poruchy příjmu potravy v tanečním prostředí. Zaměřuje se na specifické faktory, které působí v tanečním prostředí a zvyšují riziko vzniku a častost výskytu onemocnění. Práce se kromě studia odborné literatury (teoretická část) opírá také o výzkum, který byl v rámci práce proveden. Cílem práce je popsat rizikové faktory a navrhnout možnosti optimalizace stávající. Výsledkem práce jsou proto dva texty určené pedagogům- skupině, která byla v práci označena jako samostatný rizikový faktor, který ale navíc zesiluje působení ostatních faktorů. První manuál pro pedagogy popisuje jak rozpoznat a jak reagovat při podezření na poruchu příjmu potravy u studenta. Druhý text shrnuje konkrétní preventivní opatření proti vzniku dalších případů poruchy příjmu potravy u tanečníků.
Tělo jako experiment v tvorbě choreografky Meg Stuart
Vacovská, Markéta ; HORÁK, Roman (vedoucí práce) ; ČECHOVÁ, Miroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o tvorbě choreografky Meg Stuart. Zkoumá především její nahlížení na tělesnost a představuje hlavní pohybové tendence tvorby choreografky. Hlavním motivem této práce je popis a analýza fyzických cvičení a rozbor tří představení vytvořených v letech 2000 ? 2011.
Merce Cunningham a jeho technika
Turková, Hana ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Magisterská práce přibližuje osobní život, uměleckou tvorbu a vlastní taneční techniku amerického tanečníka a choreografa Mercier Philip Cunninghama. První část se věnuje umělcovým životním mezníkům v jeho tanečním vývoji, počátkům choreografické tvorby a směřuje k založení vlastního tanečního souboru Merce Cunningham Dance Company. Součástí je chronologický přehled rozsáhlého repertoáru souboru. Druhá část se zabývá spoluprací, propojením a vzájemným ovlivňováním tanečního, hudebního, designového a filmového oboru při umělecké tvorbě Merce Cunninghama. Závěrečná část práce je směřována k pochopení taneční techniky, jejich principů, specifických prvků a využití v současném tanečním světě v návaznosti na autorčiny zkušenosti s Cunninghamovou technikou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.