Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Skrze nasáklý mrak
Gajdošová, Kristýna ; Konvalinová, Kateřina (oponent) ; Bena, Julie (vedoucí práce)
Ve své práci shromažďuji a zpracovávám vzpomínky a pocity, které sbírám na rave párty a po nich. Tyto párty vnímám jako dočasnou autonomní zónu, umožňující vyjádření a překonání tíživých i radostných, kolektivních a zároveň individuálních pocitů. Prožitky z protančených večerů prosakují do mého každodenního života a ovlivňují mé vnímání post-subkulturního světa. Vjemy z tanečních událostí jsou pro mě přitom víc než jen nositeli či ukazateli subkultury. Jsou pro mě zásadními, formativními zkušenostmi, jež následně zprostředkovávám a využívám k vytvoření objektů, které mi pomáhají vjemy komunikovat a reflektovat. Svůj zájem dále obracím k prozkoumání vlivů (post)subkultur na mainstreamovou vizuální kulturu, v níž dochází k jejich komodifikaci a rozpouštění. Prožité situace před, během a po párty se stávají průsečíkem mého zájmu mezi rave kulturou a současnou uměleckou scénou, na kterou je napojená a do níž proniká.
Město a taneční kultura: pražská rave scéna - série publicistických rozhovorů
Patočková, Tereza ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Praktická bakalářská práce - Město a taneční kultura: pražská rave scéna - série publicistických rozhovorů, dokumentuje vztah mezi segmentem pražské taneční kultury - rave scénou a městem, jakožto fyzickým prostorem, který ji poskytuje útočiště. Práce hledá způsoby, jak zajistit udržitelnost důležité části scény - rave akcí pod širým nebem, přezdívaným warehouse akce. Právě tyto události jsou nejzranitelnější částí taneční kultury, jelikož jsou závislé na otevřených městských lokacích, kterých s postupující gentrifikací ubývá. Warehouse akce jsou ale ohroženy také postojem městských autorit, jež v mnoha případech rozhodují o tom, zda k těmto událostem městský prostor propůjčí, či nikoliv. Svůj cíl práce naplňuje dokumentací výpovědí respondentů, jež byli do série vybráni na základě svého vztahu k rozebíranému tématu. Rozhovory zprostředkovávají na téma městského prostoru a taneční kultury různé úhly pohledů, které ve výsledku poskytují ucelený obraz o možnostech, jež by mohly vést k zajištění větší udržitelnosti a stability scény v celé její komplexnosti. Teoretická část práce přibližuje historický kontext rave kultury a zároveň jej zasazuje do současného rámce společnosti a městského života.
Capoeira
Slezáková, Kristýna ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Disertační práce pojednává o brazilském kulturním fenoménu capoeira a jeho české, potažmo evropské podobě. Celý text je rozdělen na dvě základní části, historickou a antropologickou. Po úvodu popisujícím především motivace ke studiu capoeiry stojí pojednání o metodách výzkumu a jeho průběhu, na což navazují lingvistická vymezení užití portugalského pojmosloví. První díl antropologické části uvádí čtenáře do obrazu dějinného kontextu vývoje capoeiry v Brazílii, a následně v Evropě. Informace v tomto oddíle pocházejí především z písemných pramenů, tedy z již dříve prozkoumaných oblastí teorie capoeiry. Na popis evropského kontextu navazuje úsek věnovaný nástupu capoeiry do Česka, kde začíná zpracování poznatků z vlastního výzkumu. Text ústí do antropologického pojednání o procesech provázejících implantaci exotického fenoménu do evropských zemí a o důvodech, které k ní vedly. V poslední části se disertace věnuje důsledkům globalizace capoeiry a různým vlivům, které toto umění v novém prostředí změnily či rozvinuly. Práce přináší nejnovější poznatky z oblasti historie i současnosti capoeiry v rodné Brazílii stejně jako v Evropě a je současně prvním dílem na toto téma v Česku.
Tanec v současné japonské společnosti
Hayashi, Lucie ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; Švarcová, Zdenka (oponent)
Ve své disertační práci jsem se pokusila přiblížit postavení a vnímání tance v současné japonské společnosti z pohledu moderních metod tanečního výzkumu. Zaměřila jsem se na proměny postavení tance ve společnosti v průběhu 20. století a na počátku nového tisíciletí, především z hlediska profesionálního tanečního umění, jeho finanční i mediální podpory, vzdělání, povolání a společenské postavení tanečního umělce v oblasti různých tanečních žánrů. Kontext doplňuje zamyšlení nad současnými problémy japonské společnosti, které přístup národa k tanci do značné míry ovlivňují a sociologický průzkum ohledně vnímání tance z pohledu mladé generace, nechybí ani vhled do jazykového označování tance v současné japonštině.
Taneční umění v New Yorku
Veselá, Jitka ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Má magisterská práce je zaměřena na ?Taneční umění v New Yorku? a má sloužit především jako primární náhled do new-yorského tanečního světa. Je to souhrn proslulých i méně známých škol, institutů, divadel, festivalů a profesionálních tanečních skupin. Práce je rozčleněna do šesti okruhů. První část popisuje několik tanečních škol a studií nacházející se v samotném New Yorku. Kromě základní charakteristiky je zmíněno, jak jednotlivé instituce fungují, a co všechno nabízí svým studentům a klientům. Druhá část je zaměřena na taneční instituty a centra, tedy neziskové organizace, které podporují samotnou taneční sféru. Pořádají mnoho festivalů a vzdělávacích programů na podporu a ochranu tance, a pro samotný rozvoj města. Třetí část se detailněji zabývá samotnými festivaly. Ty se konají během celého roku a je jich nepřeberné množství. Několik z nich je popsáno podrobněji. Dozvíte se tedy, co všechno se během dané akce děje a pro koho zejména je festival určen. Čtvrtá kapitola je věnovaná divadlům. Mimo jiné je zmíněno, že jednotlivé divadelní instituce většinou nejsou zaměřené pouze na prezentaci divadelních představení, ale nabízejí i širokou škálu vzdělávacích programů a dalších příležitostí. Pátá část informuje o jedné z největších a nejdůležitějších kulturních dominant města New York, historii a současné scéně světoznámého muzikálu Broadway. Šestá a poslední část patří profesionálním tanečním skupinám, jejich historii, vzniku
Tělo jako experiment v tvorbě choreografky Meg Stuart
Vacovská, Markéta ; HORÁK, Roman (vedoucí práce) ; ČECHOVÁ, Miroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o tvorbě choreografky Meg Stuart. Zkoumá především její nahlížení na tělesnost a představuje hlavní pohybové tendence tvorby choreografky. Hlavním motivem této práce je popis a analýza fyzických cvičení a rozbor tří představení vytvořených v letech 2000 ? 2011.
Taneční umění v kulturní politice České republiky
Štindlová, Eliška ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; Burešová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce je primárně zaměřena na problematiku kulturní politiky v České republice. Předmětem výzkumu je nejen politika v kultuře, ale také legislativní dokument Státní kulturní politika České republiky. Hlavním cílem práce je determinace a distinkce podpory tanečního umění v České republice. Důležitou součástí jsou také historické souvislosti, současné vymezení termínů spojených s politikou v kultuře a exkurz do problematiky podpory tance v rámci organizace UNESCO a Evropské unie. V českém kontextu je ústřední pozornost věnovaná grantové politice jednotlivých krajů s ohledem na podporu tanečního umění u nás. Nechybí ani grafický nástin personálních změn na postech ministrů kultury v České republice. Součástí daného celku jsou i kapitoly umožňující vhled do problematiky spojené s kulturními a kreativními průmysly, které tvoří nedílnou součást kulturních politik řady zemí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.