| |
|
Experimentální analýza proudu vzduchu z vyústky přístrojové desky osobního vozu s využitím kouřové metody a návrh hodnocení kvality vyústky
Krška, Lukáš ; Šedivý, Petr (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byla analýza proudu vzduchu z pravé vyústky s použitím kouřové metody a nalezení řešení, jak je aplikovat. Dalším úkolem bylo vytvoření metodiky pro zjištění dolního a horního úhlu mezního vertikálního směrování, úhlů vybočení (ß) a sklonu (?) proudu vzduchu. Experiment byl veden tak, aby se přiblížil co nejvíce reálným podmínkám ve vozidle. Po sestavení tratě s ofukovačem (vyústkou) v laboratoři a určení souřadného systému vozu byl proud vzduchu podroben vizualizaci v pěti polohách nastavených lamel. K vizualizaci byla použita technika pro zvolenou kouřovou metodu. Využili jsme světelnou rovinu s vlastním souřadným systémem, generátor kouře pro zviditelnění vystupujícího proudu vzduchu a fotoaparát pro vytvoření snímků. Výzkumem jsme našli horní a dolní mezní nastavení u specifického zavírání horizontálních lamel ofukovače. Nalezli jsme vzájemnou analogii mezi použitou experimentální tratí a realitou ve voze. Získali jsme úhly vybočení (ß) a úhly sklonu (?) ve světelné rovině a po přepočtu i v souřadném systému vozu pro všech pět poloh lamel. Na základě dosažených hodnot bylo provedeno hodnocení daného ofukovače.
|
|
Zobrazení výškového profilu trasy na veřejném GISu
Doubal, Štěpán ; Šilhavá, Jana (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací uživatelského skriptu pro GreaseMonkey (rozšíření pro Firefox), který umožňuje zobrazení výškového prifilu zadané trasy. Trasa je zadána za použití nástrojů veřejného GISu www.mapy.cz. Skript získá souřadnice z DOM struktury webové stránky, ty pak dále zpracovává a zobrazí výškový profil dané trasy. Vykreslení profilu je realizováno za pomocí služby serveru http://www.heywhatsthat.com/profiler.html [2] nebo podpůrného webu www.profile.hy.cz. Tento web byl vytvořen pro účely bakalářské práce. Umožňuje vykreslování výškového profilu v JavaScriptu za pomocí API www.vyskopis.cz [4].
|
|
Zobrazení výškového profilu trasy na veřejném GISu
Doubal, Štěpán ; Šilhavá, Jana (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací uživatelského skriptu pro GreaseMonkey (rozšíření pro Firefox), který umožňuje zobrazení výškového prifilu zadané trasy. Trasa je zadána za použití nástrojů veřejného GISu www.mapy.cz. Skript získá souřadnice z DOM struktury webové stránky, ty pak dále zpracovává a zobrazí výškový profil dané trasy. Vykreslení profilu je realizováno za pomocí služby serveru http://www.heywhatsthat.com/profiler.html [2] nebo podpůrného webu www.profile.hy.cz. Tento web byl vytvořen pro účely bakalářské práce. Umožňuje vykreslování výškového profilu v JavaScriptu za pomocí API www.vyskopis.cz [4].
|
|
Experimentální analýza proudu vzduchu z vyústky přístrojové desky osobního vozu s využitím kouřové metody a návrh hodnocení kvality vyústky
Krška, Lukáš ; Šedivý, Petr (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byla analýza proudu vzduchu z pravé vyústky s použitím kouřové metody a nalezení řešení, jak je aplikovat. Dalším úkolem bylo vytvoření metodiky pro zjištění dolního a horního úhlu mezního vertikálního směrování, úhlů vybočení (ß) a sklonu (?) proudu vzduchu. Experiment byl veden tak, aby se přiblížil co nejvíce reálným podmínkám ve vozidle. Po sestavení tratě s ofukovačem (vyústkou) v laboratoři a určení souřadného systému vozu byl proud vzduchu podroben vizualizaci v pěti polohách nastavených lamel. K vizualizaci byla použita technika pro zvolenou kouřovou metodu. Využili jsme světelnou rovinu s vlastním souřadným systémem, generátor kouře pro zviditelnění vystupujícího proudu vzduchu a fotoaparát pro vytvoření snímků. Výzkumem jsme našli horní a dolní mezní nastavení u specifického zavírání horizontálních lamel ofukovače. Nalezli jsme vzájemnou analogii mezi použitou experimentální tratí a realitou ve voze. Získali jsme úhly vybočení (ß) a úhly sklonu (?) ve světelné rovině a po přepočtu i v souřadném systému vozu pro všech pět poloh lamel. Na základě dosažených hodnot bylo provedeno hodnocení daného ofukovače.
|
| |