|
Mezinárodní konglomeráty luxusního zboží a jejich specifika
Jandová, Denisa ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Hlavním tématem této práce jsou specifika mezinárodních konglomerátů luxusního zboží a jejich fungování. Cílem této práce je jasným způsobem zmapovat a popsat fungování obchodních skupin s luxusním zbožím, pozici značky v konglomerátu a ukázat pozitivní a negativní přínos, který z tohoto působení vyplývá. Jejím obsahem je definice luxusu a luxusního zboží a zobrazení světových trendů v oblasti luxusních značek a preferencí spotřebitelů. Následuje detailní analýza strategického řízení skupin a ovlivňování jednotlivých značek, rozbor třech největších skupin LVMH, Kering a Richemont a jejich komunikační aktivity zaměřené na prezentaci konglomerátu jako celku. Neméně důležitou částí je vnímání luxusu v ČR a působení skupin na tuzemském trhu. Závěrem této práce je stanovení trendů na trhu s luxusním zbožím, specifika fungování skupiny, závěry z analýzy jednotlivých konglomerátů, jejich komunikace navenek a jejich působení v ČR.
|
|
Indikativní ocenění fúzí a akvizic - CK Fischer a Nev Dama
Hofmanová, Tereza ; Schönfeld, Jaroslav (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Cílem diplomové práce je odhad hodnoty společnosti NEV-DAMA, a.s. na základě výnosového ocenění konkrétně metodou DCF entity k 30.6.2011 a popsání akvizice mezi CK Fischer, a.s. a NEV-DAMA, a.s. Výslednému ocenění předchází strategická analýza, finanční analýza, ze kterých pak vyplývá analýza generátorů hodnoty a finančního plánu. V závěru je doplněna tržní metoda ocenění na základě srovnatelných podniků a synergie vyplývající z dané akvizice.
|
|
Mergers in car industry
Bieliková, Hana ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Táto bakalárska práca je zameraná na hospodársku súťaž, konkrétne na fúzie. S liberalizáciou svetových trhov a v súvislosti s ekonomickou krízou je na ekonomické subjekty vyvíjaný čoraz väčší tlak k vytvoreniu fúzií. Tento tlak sa nevyhol ani automobilovému priemyslu, kde k fúziám dochádza čoraz častejšie. Hlavným cieľom tejto práce je popísať trendy fúzií v automobilovom priemysle. V teoretickej časti sa zaoberám ekonomickými teóriami a pojmami, ktoré sú s hospodárskou súťažou a fúziami spojené. V druhej časti sa zaoberám trendom fúzií v automobilovom priemysle a podrobne rozoberám nevydarenú fúziu DaimlerChrysler, plánovanú fúziu Volkswagen a Porsche - fúziu vznikajúcu aj vplyvom hospodárskej krízy. V závere pomocou komparatívnej analýzy rozoberiem rozdiely medzi fúziami a uvediem dôsledky jednotlivých automobilových fúzií.
|
| |