Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 211 záznamů.  začátekpředchozí192 - 201další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
DĚTI ZE SEKULARIZOVANÉHO RODINNÉHO ZÁZEMÍ V PŘEDMĚTU NÁBOŽENSTVÍ PRO 1. STUPEŇ ZŠ JAKO DIDAKTICKÝ PROBLÉM
PETRÁŠKOVÁ, Jiřina
V první části je popisováno rodinné edukační a socializační prostředí, jako nejdůležitější a nejpodstatnější činitel v utváření předpokladů pro dobrý rozvoj dítěte. Zde se setkává dítě s pocitem radosti, bezpečí, lásky, zakouší rituály, získává důvěru a utváří své já. Druhá část se věnuje škole s jejími obory, kde se setkává dítě nyní již v roli žáka s učebními obsahy školní edukace s náboženstvím mezipředmětově. Třetí kapitola se zaobírá nepovinným předmětem náboženství v náboženské edukaci a nahlíží na obsahy výuky pohledem nejen věřících, ale i sekularizovaných subjektů edukace. Poslední čtvrtá kapitola přináší anketní pohled na motivace žáků, které přivádějí děti ze sekularizovaných rodin k výuce náboženství.
Příběhy v dětském výtvarném projevu
VLČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ?Příběhy v dětském výtvarném projevu?, je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku. V teoretické části se zaměřuji na výtvarný projev, na kresbu a její fáze, na důvody proč dítě kreslí, na zobrazování prostoru a zákonitosti dětské kresby. Dále pak na náměty, na symboly a barvy, které děti využívají ve své kresbě. Jak je v názvu bakalářské práce uvedeno, zaměřuji se na pohádky, příběhy a jejich význam. Poslední dvě kapitoly se týkají námětů pro výtvarnou činnost v mateřské škole a přístupu pedagogů k výtvarným aktivitám. Praktická část je zaměřena na kresbu děje příběhu předškolních dětí, na hledání odlišností a podobností v jejich výtvarném projevu. Část tvoří zásobník příběhů, jako námětů pro výtvarné činnosti.
Využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v MŠ
NIKODÝMOVÁ, Monika
Tato práce by měla přiblížit možnosti využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v mateřské škole, především pak užití jejich metod v kontextu sociálním i rodinném. V teoretické části se zabývá specifiky předškolního dítěte z hlediska jeho individuálního vývoje a možností, které se odráží v jeho emoční sféře, hře a zvláště pak ve výtvarném projevu. Vymezuje základní znaky arteterapie a artefiletiky. V praktické části se zabývá případovou studií rodiny v rámci artefiletických a arteterapeutických postupů, dále pak možností využití vlastní projektivní metody.
Mosty. Autorské zpracování motivu spojení dvou břehů.
KŘÍHOVÁ, Marie
Tato diplomová práce popisuje motiv spojení dvou břehů z několika vybraných hledisek podstatných pro celistvé pojetí tématu. Teoretická část je věnována symbolickému a filosofickému významu motivu mostu, kterým je provázána postupně celá práce. Zaměřuje se na genezi architektury mostu společně se společenskohistorickým pozadím. Následně se zabývá zobrazováním námětu mostu v dějinách výtvarné kultury. Praktická část realizuje pomocí prostorové tvorby subjektivní pojetí motivu z hlediska symboliky zakódované ve zjednodušené mostní konstrukci, umístěné v iluzivním prostoru prázdnoty, umožňující vzájemné spojení.
Dimenze výtvarného umění ve školní výuce náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá hledáním možností spojení výtvarného umění se světem náboženství, které objevuje v jejich společné řeči symbolů a obrazných vyjádření. Tyto skutečnosti mohou být následně umístěny do náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení těchto oborů se věnuje první kapitola, která zároveň naznačuje principy, které určují směr dalšího postupu. Druhá kapitola představuje reflexi mezioborové spolupráce společenských věd, které jevy náboženství a umění hodnotí ze svých rozdílných oborových hledisek. Jedná se zejména o tyto oblasti: antropologie, sociologie, psychologie a teologie. Otázce zkušenosti s uměním a náboženské zkušenosti, a jejich vzájemným souvislostem se věnuje třetí kapitola. Ve čtvrté kapitole se tato práce věnuje otázce symbolu, jeho možnému užití v náboženství a v umění, a rozvíjí také pojednání o znaku ve výtvarném umění a o metafoře v biblických textech. Tento celek uzavírá zhodnocení jednotlivých metod, které mohou být uplatněny při práci s obrazem v náboženské výuce. Jsou to: didaktika korelace, didaktika symbolu, didaktika biblického textu a obrazu či interpretace symbolu, které jsou doplněny o nový pohled programu ?Filosofie pro děti?. Tyto uvedené didaktické a metodické teorie jsou uplatněny v modelovém návrhu pro možnou aplikaci ve výuce náboženství.
Živly
GRANČAYOVÁ, Marie
Cílem této teoreticko praktické diplomové práce je nastínění představy o existenci čtyř základních živlů se zaměřením na jejich vlastnosti, které lze přímočaře převést do po-vahových a temperamentových rysů člověka. Dále obsahuje zpracování tématiky symbolu a alegorie v umění, vysvětlení pojmů a do určité míry charakterizuje vývoj, včetně jejich ob-jasnění na základě konkrétních uměleckých děl. Práce se zabývá i využitím tematiky živlů, symbolu a alegorie jako inspiračního zdroje ve výtvarné výchově na základní škole. Praktickou částí je kolorovaná kresba s motivem figurální kompozice čtyř alegorických postav představujících základní živly.
Kresba rodiny u dětí mladšího školního věku
KLEPLOVÁ, Pavla
Diplomová práce je zaměřena na diagnostickou metodu kresby začarované rodiny u dětí na 1. stupni ZŠ. Teoretická část popisuje obecně období mladšího školního věku,rodinné prostředí dítěte a možnosti jejího fungování, vývoj kresby dětí mladšího školního věku a metodu kresby začarované rodiny. Praktická část diplomové práce analyzuje soubor 57 dětských kreseb, s cílem popisu nejčastějších symbolů, do nichž jsou jednotliví členové rodiny začarování.
Kultura a rituál
KOLESOVÁ, Lucie
Práce se zabývá celkovým popisem teorie rituálu. První kapitola se zaměřuje na rituál z hlediska jeho funkce, vzniku a významu v kultuře. Část druhá pojednává o rituálu jako představení, především vztahu rituálu a divadla. Třetí kapitola uvádí některé typologie rituálu a významné představitele, kteří se rituálem zabývali a také jejich hlavní názory a myšlenky. Další kapitola pak doplňuje antropologické přístupy k rituálu spolu s významnými antropology, kteří je reprezentují. Kapitola pátá uvádí některé další druhy rituálu, a to rituály pohřební, léčivé a výroční, které jsou doplněny popisem názorných příkladů.
Estetický rozměr výuky náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá tématem objevování společných výrazových prostředků v oblastech estetiky a náboženství, které mohou být dále umístěny do hodin náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení oboru náboženské pedagogiky se věnuje první kapitola, která dále poskytuje reflexi mezioborové spolupráce, zvláště s oblastí estetiky. Druhá kapitola předkládá historický a filosofický náhled na předmět estetické vědy. Trojici přístupů uzavírá hledisko psychologické, se zaměřením na kognitivní a religiózní vývoj dětí v mladším školním věku. Toto věkové období je ohraničující linií výzkumného problému této práce. Praktická část je tvořena didaktickou aplikací získaných teoretických poznatků, které se za použití alternativních výukových metod, práce se symboly a estetickými prvky stávají důležitou součástí výuky náboženství.
Využití symbolů v marketingové komunikaci
Junková, Tereza ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Jelínková, Linda (oponent)
Diplomová práce na základě prostudování problematiky symbolů a provedení marketingového výzkumu objasňuje konkrétní využití symbolů v marketingové komunikaci. Výzkumem bylo zjišťováno, jak je symbolika v marketingové komunikaci vnímána, jak, a do jaké míry jsou spotřebitelé symboly ovlivňováni, zda si toto ovlivnění vůbec uvědomují, jak na ně jednotlivé symboly působí, jaké symboly na ně působí pozitivně případně negativně a jaké symboly preferují. Z provedené analýzy výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že většina spotřebitelů si symboliku v marketingové komunikaci uvědomuje a dokáže jí rozpoznat. V mnoha případech byli respondenti schopni spojit konkrétní symboly s konkrétními produkty. Rozdílné symboly vyvolávají v respondentech odlišné reakce v závislosti na pohlaví, věku i dosaženém vzdělání. Používání symboliky v marketingové komunikaci musí respektovat určitá pravidla a doporučení. Užití nevhodného symbolu může vést k naprosto odlišnému výsledku, než byl původní záměr. A právě z tohoto důvodu je žádoucí věnovat užívání symboliky v marketingové komunikaci odpovídající péči a důslednost. Použití symbolů napomáhá produktu lépe proniknout do vědomí spotřebitelů a především k pevnějšímu zakotvení a zapamatování v jejich mysli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 211 záznamů.   začátekpředchozí192 - 201další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.