Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Supervize jako podpora pracovníků v organizaci sociálních služeb
VALENTA, Aleš
Tato práce se zabývá nalezením podpory zaměstnanců v organizacích sociálních služeb prostřednictvím supervize. První část práce je věnována osobě sociálního pracovníka, činnostem, které vykonává, ale také předpokladům nutných pro výkon této profese. Následuje představení supervize, jejích forem, funkcí, ale také osoby supervizora. Druhá část práce se zabývá nalezením možností podpory supervize pro zaměstnance sociálních služeb. Zde dochází k zařazení supervize do života organizace, následuje upřesnění podmínek, které jsou při hledání supervizora stanoveny. Poté je nutné vysvětlit, jak supervize v organizacích probíhá, ale také sestavit kontrakt mezi zadavatelem a supervizorem. Poslední kapitola práce se zabývá průběhem supervize v organizaci Otevřená OKNA, z.ú., která poskytuje podporu handicapovaným klientům, a následným nalézáním podpory zaměstnanců prostřednictvím supervize.
Supervize sociálních pracovníků v rámci orgánu sociálně-právní ochrany dětí
ROHOVÁ, Andrea
Supervize je v pomáhajících profesích vnímána především jako podpůrný nástroj, který se snaží napomoci růstu kvality práce pracovníků a tím i zlepšuje celkovou kvalitu dané služby. Supervize by měla poskytnout pracovníkům nadhled nad situací a schopnost reflektovat vlastní práci, čímž mohou předcházet syndromu vyhoření. Cílem diplomové práce je analyzovat a popsat realizaci supervize, včetně možných rizik, v rámci orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Pro dosažení cíle empirické části práce byl vybrán kvalitativní výzkum. Ke sběru dat byla využita metoda dotazování a dvě techniky - polořízený a neřízený rozhovor. Pro analýzu dat byla zvolena kategorizace dat a metoda vytváření trsů. Analýzou dat bylo zjištěno, že sociální pracovnice považují supervizi za významnou součást jejich profese, ale vnímání samotné supervize nesouvisí s přínosem jejich supervizních setkáních. Odehrává se pod vedením externího supervizora ve formě týmové případové supervize, která probíhá nejčastěji jednou za dva měsíce v rozmezí dvou až čtyř hodin v pracovní době. Za největší riziko považují přítomnost vedení nebo koalici mezi supervizorem a supervidovaným. Samotní supervizoři vnímají přínos jejich supervize ve sdílení případů, které souvisí s vytvořením bezpečného otevřeného prostředí. Za hlavní riziko považují také koalici, ale i přílišnou emoční angažovanost supervizora či křížení rolí supervizora. Tato diplomová práce může sloužit jako informativní a podkladový materiál pro sociální pracovníky, kteří vykonávají sociálně-právní ochranu dětí, ale i pro studenty vzdělávající se v oblasti sociální práce. Pro supervizory, ale i vedení a pracovníky OSPODu, by práce mohla být určena jako inspirace toho, co by mohli na supervizi vylepšit a zefektivnit.
Individuální supervize jako podpora pro pracovníky v sociálních službách v pobytových zařízeních
BUBRLOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá významem individuální supervize pro pracovníky v sociálních službách v pobytových zařízeních. V první části je charakterizován pracovník v sociálních službách. Dále je zde popsáno, jakými odbornými i osobnostními předpoklady by měl disponovat a náplň práce této profese. V druhé části je popsána supervize, její funkce a možná členění. Blíže je zde popsána individuální supervize, průběh supervizní schůzky, důležitost supervizního vztahu a jsou zde zmíněné některé techniky, které mohou být v rámci individuální supervize využívány. Třetí část se týká zavedení individuální supervize do pobytových zařízení. Obsahem zde je charakteristika pobytových zařízení, rozhodnutí, která vedou k zavedení individuální supervize do organizace, kritéria pro výběr vhodného supervizora, proces uzavírání kontraktu, oblasti reflexe pracovníků a ukončení supervize. Závěrečná část přináší příklad individuální supervize pro pracovníky v sociálních službách v Domově pro seniory Hvízdal v Českých Budějovicích a také reflexi teoretických poznatků s praxí v již zmíněném Domově pro seniory.
Význam supervize pro pracovníky v sociálních službách v pobytových zařízeních
BENDOVÁ, Irena
Práce popisuje význam supervize pro pracovníky v sociálních službách v pobytových zařízeních. V první části jsou nejprve popsány druhy, formy, funkce a metody používané v supervizi. Dále je uveden celý supervizní proces. Další dvě kapitoly jsou blíže věnovány sociálním službám. V posledních dvou částech se práce věnuje významu supervize v sociálních službách. Na závěr jsou porovnány poznatky z odborné literatury s příkladem z praxe.
Supervize v percepci sociálních pracovníků Oblastní charity Jihlava
SMEJKALOVÁ, Monika
Bakalářská práce je zaměřena na supervizi, subjekty supervize, její druhy a formy, kulturu organizace a Oblastní charitu Jihlava. Pracovníci vnímají prospěšnost i úskalí supervize. Cílem výzkumného šetření, které bylo provedeno pro účely této práce, je zjištění u oslovených respondentů z Oblastní charity Jihlava, jak supervizi vnímají. Pro nalezení cíle byla použita metoda kvalitativního výzkumu pomocí techniky polostrukturovaného rozhovoru.
Role supervize z pohledu sociální práce v organizaci Barevný svět dětí, z. s.
Walterová, Bára ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Palánová, Tereza (oponent)
Diplomová práce na téma "Role supervize z pohledu sociální práce v organizaci Barevný svět dětí, z.s." obsahuje definici základních pojmů týkající se supervize, historii a vývoj supervize, popsání funkcí a druhů supervize, supervizního kontraktu, aktérů supervize a procesního modelu supervize. Další část práce charakterizuje organizaci Barevný svět dětí, z.s., zejména projekt "Kámoš", kterým se práce zabývá. Praktická část práce se věnuje cílům práce, průzkumné metodě dotazníkové šetření, metodice šetření a analýze a interpretaci dat. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, jak probíhá supervize v organizaci Barevný svět dětí, z.s. v rámci projektu "Kámoš" a zda a jak jsou asistenti se supervizí spokojeni, popřípadě co a jak by chtěli změnit. Dílčím cílem práce bylo nabídnout organizaci Barevný svět dětí, z.s. v rámci projektu "Kámoš" doporučení vedoucí ke zkvalitnění supervize a porovnat získaná data o průběhu supervize v rámci projektu "Kámoš" s teoretickými prameny supervize. Dále diplomová práce obsahuje výsledky průzkumu, ze kterých vyplývá, že byly splněny cíle práce a potvrzeny hypotézy. Většina asistentů působící v organizaci Barevný svět dětí, z.s. v rámci projektu "Kámoš" je spokojena s průběhem supervize, pouze 30 % asistentů nebylo spokojeno s frekvencí konání supervize. Ze...
Supervize v zařízeních ústavní výchovy
ČÍTKOVÁ, Michaela
Supervize je disciplína působící v oblasti pomáhajících profesí, nicméně v oblasti ústavní výchovy je stále novinkou. Teprve v roce 2010 byly snahy MŠMT potřebu supervize ukotvit a to v podobě Metodického pokynu k poskytování supervize ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a ve školských zařízeních preventivně výchovné péče. Metodický pokyn obsahuje řadu doporučení týkajících se realizace supervize v zařízeních zřízených MŠMT. Cílem bakalářské práce je na podkladě teoretických východisek zjistit a popsat, zda a jakým způsobem je realizována supervize v zařízeních ústavní výchovy a jak je vnímána jejími aktéry, tedy pedagogickými pracovníky. K dosažení cílů bakalářské práce byla zvolena strategie kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat v rámci empirické části byla využita technika polostrukturovaného dotazníku a polořízeného rozhovoru. Z výsledků výzkumu následně vyplynulo, že pracovníci zařízení vnímají supervizi vcelku pozitivně, i když ne vždy tomu tak bylo. Dříve negativní pocity pramenily především z neznalosti a minimální zkušenosti se supervizí, nyní pracovníci vnímají supervizi jako nutnou a potřebnou. Z výzkumu také vyplynuly jasné důvody stojící za absencí supervize v některých zařízeních a to jsou hlavně nedostatečné finanční prostředky a neakceptace supervize pracovníky zařízení. V neposlední řadě bylo zjištěno, že supervize v zařízeních probíhá dle standardů uvedených v odborné literatuře nebo dle doporučení v podobě Metodického pokynu.
Vnímání supervize pracovníků sociálních služeb v závislosti na délce jejich praxe
FENIGBAUEROVÁ, Nela
Diplomová práce se se zabývá tématem supervize, konkrétně jejím vnímáním pracovníky sociálních služeb v závislosti na délce jejich praxe. Supervizi mnozí vnímají jako prostředek odborného růstu zaměstnanců či jako prevenci syndromu vyhoření. Ať už však supervizi vnímáme jakkoliv, nelze jí odepřít významný vliv v oblasti pomáhajících profesí. Hlavním cílem praktické části této práce je popsat názory pracovníků sociálních služeb na supervizi, a to v závislosti na délce jejich praxe. Ke zjištění tohoto cíle byly stanoveny dvě výzkumné otázky. 1. Jak pracovníci sociálních služeb vnímají supervizi? 2. Jak se měnily názory pracovníků sociálních služeb na supervizi v průběhu jejich praxe? Pro dosažení cíle byla zvolena kvalitativní strategie, metoda dotazování. Rozhovory probíhaly neřízenou formou. Získaná data byla poté zpracována metodou vytváření trsů. Na základě získaných výsledků se domnívám, že cíl práce byl naplněn. Pracovníci sociálních služeb vnímají supervizi obecně velice pozitivně. Taktéž supervizi vnímají jako součást své profese. Negativněji je vnímána supervize v rámci studia střední či vysoké školy. Názory informantek na supervizi se však v průběhu praxe významně neměnily. Výsledky této diplomové práce mohou posloužit jako informační materiál pro zaměstnavatele, kteří jsou zodpovědní za zajišťování supervizí v organizacích sociálních služeb. Taktéž může tato diplomová práce posloužit jako zajímavost pro pracovníky sociálních služeb, kteří jsou se supervizí nespokojeni a mají k ní negativní postoj.
Využití supervize jako metody pro zvyšování kompetencí u vybrané skupiny pracovníků v oblasti pomáhajících profesí
Šik, Vladimír ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Janiš, Kamil (oponent) ; Vomáčková, Helena (oponent)
1 Využití supervize jako metody pro zvyšování kompetencí u vybrané skupiny pracovníků v oblasti pomáhajících profesí PaedDr. Vladimír Šik ABSTRAKT Disertační práce "Využití supervize jako metody pro zvyšování kompetencí u vybrané skupiny pracovníků v oblasti pomáhajících profesí", je zaměřena na výzkum problematiky zvyšování kompetencí sociálních pracovníků v rámci celoživotního vzdělávání prostřednictvím supervize. Tato metoda je v disertační práci analyzována z hlediska příležitostí, které supervize jako nástroj podpory v oblasti sociální práce nabízí, a dále z hlediska potenciálních problémů, které se v oblasti využívání supervize jako metody celoživotního vzdělávání a učení objevují. Téma zvyšování kompetencí sociálních pracovníků je v současné orientaci na zajištění vysoké kvality sociálních služeb a jejich standardizaci, tématem velmi aktuálním a žádaným. Motivem směřování k tomuto tématu je hledání specifických faktorů, které by sociálním pracovníkům umožnily využívat potenciál supervize jako andragogicky orientovanou metodu učení, která je kvalitní, efektivní a bezpečná. Zpracované téma je v kontextu andragogického výzkumu navíc poměrně ojedinělé; zejména proto, že většina nalezených publikovaných studií zabývajících se supervizí, byla doposud zaměřena spíše jiným směrem a k jiným oblastem výzkumu....
Částečně řízené učení algoritmů strojového učení (semi-supervised learning)
Burda, Karel
Závěrečná práce shrnuje v teoretickém aparátu základní poznatky o strojovém učení, které zahrnuje řízené, částečně řízené a neřízené učení. V praktické části jsou provedeny experimenty týkající se metod strojového učení na textových datech v přirozeném jazyce, jež jsou pořízeny z prostředí Internetu. Závěry vyvozené v práci mohou posloužit všem osobám, které se o problematiku a oblast strojového učení alespoň částečně zajímají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.