Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Středověké nástěnné malby v kostele Svatého Ducha v Hradci Králové
Tehníková, Eleonora ; Hlaváčková, Jana Hana (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Titul a jméno autora: Mgr. et Mgr. Eleonora Tehníková Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta Ústav pro dějiny umění Celetná 20, 116 42 Praha 1 Obor: Dějiny umění Název práce: Středověké nástěnné malby v kostele sv. Ducha v Hradci Králové Vedoucí DP: PhDr. Hana Hlaváčková Počet stran: 100 Počet příloh: 5 Počet titulů použité literatury: 61 Rok obhajoby: 2014 Klíčová slova: nástěnná malba, středověk, ikonografie, děkanská sakristie, postavy světců a donátorů, atribut, fragment, drapérie, styl, slohový rozbor, stavebně historický průzkum, restaurování, nábožensko christologická tématika Rigorózní práce se zabývá tématikou středověkých nástěnných maleb. Klade si za cíl popsat, časově a slohově zařadit soubor do kontextu soudobé produkce nástěnného malířství 14. století v Čechách. V úvodní části jsou popsány historické souvislosti spojené s chrámem sv. Ducha a nastíněn vývoj církevní správy ve východních Čechách. Hlavní část je zaměřena na popis, rozmístění, ikonografické určení nástěnných maleb a jejich současný stav dochování. Přední pozornost je věnována zhodnocení a upřesnění ikonografie jednotlivých obrazových scén, postav světců a donátorů. Slohový rozbor vymezuje stylové podobnosti, analogie, paralely a srovnává nástěnné malby se soudobou produkcí knižní, nástěnnou, nebo...
Klavírní koncerty J. K. Vaňhala - studie srovnávací
Pospíšilová, Martina ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice koncertu pro klávesové nástroje v druhé polovině 18. století. Hlavním těžištěm práce je Jan Křtitel Vaňhal a výběr z jeho koncertů pro klávesové nástroje, jejichž analýza by měla ozřejmit postavení v dobové produkci. Srovnávací kontext tvoří díla čtyř autorů - G. Ch. Wagenseila, J. G. Langa, J. S. Schrötera a L. Koželuha. Součástí práce je úvod do metodologických problémů daného druhu a teoretické reflexe dobového názoru na problematiku koncertu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.