Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora čtenářství žáků s dyslexií
Benešová, Denisa ; Volemanová, Marja Annemiek (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast čtenářství a čtenářské gramotnosti u žáků se specifickou poruchou čtení - dyslexií. Cílovou skupinou jsou zejména žáci na druhém stupni základních škol. Teoretická část práce se zabývá rámcovým ukotvením specifických poruch učení, blíže se soustředí na oblast dyslexie. Sleduje nejen obecné vymezení problematiky a její etiologickou rovinu, ale zaměřuje se i na oblast diagnostiky s přesahem do školské praxe. Centrem zájmu je především podpora této skupiny žáků v rámci vzdělávání. Text práce dále přibližuje jednotlivosti čtení s porozuměním, čtenářských dovedností a čtenářské gramotnosti, které se významně podílejí na školní úspěšnosti. V neposlední řadě se práce soustředí na čtenářství a na možnosti podpory dětí a žáků právě v této oblasti. Empirická část práce zahrnuje kvantitativní výzkum, ten je založen na analýze dat z dotazníkového šetření se zaměřením na pojetí čtenářství a četby, které je zaměřené na žáky druhého stupně základních škol, přičemž vlastní analýza sleduje případné nuance v sebehodnotící složce u žáků představujících normu a u žáků s dyslexií. Cílem výzkumného šetření je zachycení aktuálního vztahu žáků ke čtení s ohledem na charakter poskytované podpory. Výsledky šetření korespondují s teoretickými poznatky z odborných zdrojů - žáci s dyslexií...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.