Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Relationship between Performance and Capital Structure: Empirical Study of Czech Manufacturing Companies
Vopat, Daniel ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Novák, Jiří (oponent)
Práce zkoumá vztah mezi kapitálovou strukturou (měřenou mírou zadluženosti) a výkonností (měřenou rentabilitou aktiv, vlastního kapitálu a tržeb) v českých zpracovatelských firmách a vývoj tohoto vztahu vzhledem k nedávné finanční krizi. Abychom vzali v potaz různorodost jednotlivých sektorů zpracovatelského průmyslu a přitom byli stále schopni poskytnout obecně aplikovatelný závěr, přetransformovali jsme klíčové proměnné na základě percentilového umístění v rámci daného zpracovatelského sektoru v daném roce. Výsledek našich odhadů poukazuje na rozdílnost zkoumaného vztahu vzhledem k úrovni zadluženosti. Vztah je pozitivní pouze do určité úrovně zadluženosti a od této úrovně výše se stává negativním. Tento bod zlomu kolísá napříč různými zpracovatelskými sektory, časovými úseky i při použití různých indikátorů výkonnosti. Jedinou výjimkou je model používající rentabilitu tržeb jako indikátor výkonnosti v období před finanční krizí. Ten odhadl vztah jako negativní pro jakoukoliv úroveň zadluženosti. Co se týče vývoje zkoumaného vztahu v čase, optimální úroveň zadlužení se během krize a po ní snížila v případě, že výkonnost měříme pomocí rentability aktiv či vlastního kapitálu. V případě měření výkonnosti pomocí rentability tržeb byl vývoj přesně opačný. Klasifikace C23, D22, G31, M20 Klíčová slova...
Financování sociálních služeb v Libereckém kraji
Bernardová, Tamara ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
V souvislosti s ust. § 95 písm. g) a h) zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb. a principem subsidiarity přechází od 1.1 2015 odpovědnost za realizaci dotačního řízení sociálních služeb na jednotlivé kraje. K plnění této povinnosti uvedené v ust. § 95 písm. g) a h) ) zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb se poskytuje krajům účelově určená dotace ze státního rozpočtu na financování výdajů souvisejících s poskytováním základních druhů a forem sociálních služeb. Dotace krajům poskytuje Ministerstvo práce a sociálních věcí . Na kraje tak přechází veškerá správní agenda, která sebou nese nárůst nároků na součinnost při plánování sociálních služeb na jeho území . Hlavním dopadem přechodu financování je ve vyšší míře odpovědnost za realizaci dotačního řízení. Kraj zpracovává střednědobý plán rozvoje sociálních služeb ve spolupráci s obcemi na území kraje a se zástupci poskytovatelů sociálních služeb. Vyhodnocuje plnění plánů rozvoje sociálních služeb a určuje síť sociálních služeb na území kraje. O poskytnutí finančních prostředků z dotace poskytovatelům sociálních služeb se rozhoduje podle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a předpisů Evropské unie o veřejné podpoře o poskytnutí finančních prostředků. O jejich výši rozhoduje zastupitelstvo kraje v souladu stanovených podmín
Financování sociálních služeb v Libereckém kraji
Bernardová, Tamara ; Borská, Jana (vedoucí práce)
V souvislosti s ust. § 95 písm. g) a h) zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb. a principem subsidiarity přechází od 1.1 2015 odpovědnost za realizaci dotačního řízení sociálních služeb na jednotlivé kraje. K plnění této povinnosti uvedené v ust. § 95 písm. g) a h) ) zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb se poskytuje krajům účelově určená dotace ze státního rozpočtu na financování výdajů souvisejících s poskytováním základních druhů a forem sociálních služeb. Dotace krajům poskytuje Ministerstvo práce a sociálních věcí . Na kraje tak přechází veškerá správní agenda, která sebou nese nárůst nároků na součinnost při plánování sociálních služeb na jeho území . Hlavním dopadem přechodu financování je ve vyšší míře odpovědnost za realizaci dotačního řízení. Kraj zpracovává střednědobý plán rozvoje sociálních služeb ve spolupráci s obcemi na území kraje a se zástupci poskytovatelů sociálních služeb. Vyhodnocuje plnění plánů rozvoje sociálních služeb a určuje síť sociálních služeb na území kraje. O poskytnutí finančních prostředků z dotace poskytovatelům sociálních služeb se rozhoduje podle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a předpisů Evropské unie o veřejné podpoře o poskytnutí finančních prostředků. O jejich výši rozhoduje zastupitelstvo kraje v souladu stanovených podmín

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.