|
Aplikace vstřikovacího systému s tlakovým zásobníkem na vznětový šestiválcový motor
Pacovský, Tomáš ; Štěpánek, Karel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zástavbou vstřikovacího systému Common Rail na vznětový šestiválcový motor. Jedním z cílů práce je získat široký přehled o vstřikovacím systému s tlakovým zásobníkem a vyhodnotit vývoj v této oblasti. Mezi hlavní cíle práce patří návrh nového konstrukčního řešení v programu Pro/Engineer, provedení statické a dynamické analýzy nejdůležitějších částí pomocí metody konečných prvků (MKP) a potřebných kontrolních výpočtů. Nakonec bude vytvořena výkresová dokumentace nejpodstatnějších nově navržených částí. Při vytváření této práce bylo využito nezbytných podkladů z Vývojového ústavu traktorů a.s. společnosti Zetor Group.
|
|
Optimalizace geometrie výměníku pomocí CFD
Stromský, Ondřej ; Gottvald, Jakub (oponent) ; Nekvasil, Richard (vedoucí práce)
Nalezení optimální geometrie výměníku tepla je hlavní náplní předkládané práce. Největší důraz je přitom kladen na nalezení optimálního proudění tekutin v tepelném výměníku a na minimalizaci tlakových ztrát. Je snahou, proudění tekutin ve výměnících usměrnit tak, aby se uvnitř trubkového a mezitrubkového prostoru nevytvářely mrtvé oblasti, tzn. nedocházelo k usazování částic v těchto místech. Mrtvé oblasti způsobují zvyšování odporu proti přenosu tepla a nutnost častého čištění tepelného výměníku. Z těchto důvodů je nutné provádět analýzy proudění a snažit se nalézt optimální geometrii tepelného výměníku.
|
|
Předávací most kolesového rypadla
Zeizinger, Lukáš ; Novotný, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá kontrolou pevnosti nosné konstrukce. Úkolem řešené diplomové práce, jenž je tvořena ve spolupráci s firmou NOEN, a.s., je provést analýzu uvažovaných zatěžovacích stavů jeřábu a kontrolu pevnosti nosné ocelové konstrukce. Provést pevnostní analýzu předávacího mostu kolesového rypadla pomocí metody konečných prvků. Dále vyhodnotit důsledky plynoucí z konstrukční úpravy.
|
|
Předávací most kolesového rypadla
Zeizinger, Lukáš ; Novotný, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá kontrolou pevnosti nosné konstrukce. Úkolem řešené diplomové práce, jenž je tvořena ve spolupráci s firmou NOEN, a.s., je provést analýzu uvažovaných zatěžovacích stavů jeřábu a kontrolu pevnosti nosné ocelové konstrukce. Provést pevnostní analýzu předávacího mostu kolesového rypadla pomocí metody konečných prvků. Dále vyhodnotit důsledky plynoucí z konstrukční úpravy.
|
|
Aplikace vstřikovacího systému s tlakovým zásobníkem na vznětový šestiválcový motor
Pacovský, Tomáš ; Štěpánek, Karel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zástavbou vstřikovacího systému Common Rail na vznětový šestiválcový motor. Jedním z cílů práce je získat široký přehled o vstřikovacím systému s tlakovým zásobníkem a vyhodnotit vývoj v této oblasti. Mezi hlavní cíle práce patří návrh nového konstrukčního řešení v programu Pro/Engineer, provedení statické a dynamické analýzy nejdůležitějších částí pomocí metody konečných prvků (MKP) a potřebných kontrolních výpočtů. Nakonec bude vytvořena výkresová dokumentace nejpodstatnějších nově navržených částí. Při vytváření této práce bylo využito nezbytných podkladů z Vývojového ústavu traktorů a.s. společnosti Zetor Group.
|
|
Optimalizace geometrie výměníku pomocí CFD
Stromský, Ondřej ; Gottvald, Jakub (oponent) ; Nekvasil, Richard (vedoucí práce)
Nalezení optimální geometrie výměníku tepla je hlavní náplní předkládané práce. Největší důraz je přitom kladen na nalezení optimálního proudění tekutin v tepelném výměníku a na minimalizaci tlakových ztrát. Je snahou, proudění tekutin ve výměnících usměrnit tak, aby se uvnitř trubkového a mezitrubkového prostoru nevytvářely mrtvé oblasti, tzn. nedocházelo k usazování částic v těchto místech. Mrtvé oblasti způsobují zvyšování odporu proti přenosu tepla a nutnost častého čištění tepelného výměníku. Z těchto důvodů je nutné provádět analýzy proudění a snažit se nalézt optimální geometrii tepelného výměníku.
|