Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategie zvládání zátěžových situací osob s těžkým zrakovým postižením
Kašparová, Veronika ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Tato práce se zabývá strategiemi zvládání zátěžových situací osob s těžkým zrakovým postižením. V teoretické části charakterizuje zrakové postižení, zabývá se psychickým vývojem zrakově postiženého dítěte, funkcemi kompenzačních mechanismů a socializací zrakově handicapovaného. Definuje pojmy jako zátěžová situace, stres a jeho prožívání, frustrace a deprivace. Dále se zabývá prožíváním zrakového handicapu u dítěte a jeho rodiny a u člověka v dospělém věku. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkum. Za cíl si klade zjistit typy zátěžových situací u zrakově handicapovaných a jejich strategie zvládání. Zjišťuje, jak souvisí vznik zátěže se zrakovým handicapem a zda je samotný handicap zdrojem zátěže v osobním a společenském životě zrakově handicapovaných.
Strategie zvládání zátěže v kontextu citové vazby v adolescenci
CHADT, Jan
Práce obecně vymezuje teoretické pozadí a problematiku strategií zvládání, konkrétně nahlíží na období adolescence. Prezentuje poznatky z teorie citové vazby, které jsou charakteristické pro toto období. Dále se zaměřuje na citovou vazbu jako na relevantní prediktor specifických strategií zvládání zátěže. Práce nabízí přehled výzkumů zabývajících se danou problematikou. Výzkumu se zúčastnilo 152 adolescentů, kterým byly administrovány metody RQ, IPPA a CASQ. Výsledky ukázaly, že vazebné styly zjišťované metodami RQ a IPPA nemají vztah k využívání copingových strategií a stylů probandy ve vzorku. Potvrdily se rozdíly ve využívání konkrétních copingových strategií mezi pohlavími.
Aspekty zvládání zátěže v rané adolescenci v souvislosti s poruchami chování
BENEŠOVÁ, Štěpánka
Tématem této práce jsou aspekty zvládání zátěže v rané adolescenci v souvislosti s poruchami chování. V teoretické části práce jsem se zaměřila na vysvětlení pojmů, které byly pro práci důležité a týkaly se daného tématu. Praktickou část jsem pojala jako analýzu jednotlivých rozhovorů a jejich následné porovnávání. Výsledkem této práce by mělo být zmapování toho, jak se vypořádávají se zátěžovými situacemi adolescenti s poruchami chování a bez poruch, jaké jsou jejich strategie zvládání zátěže, zda jsou podobné nebo se nějak výrazněji odlišují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.