Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Divadlo Oskara Nedbala: Dříve a nyní
OTRADOVCOVÁ, Lucie
Diplomová práce s názvem Divadlo Oskara Nedbala: Dříve a nyní si klade za cíl představit některé zásadní a zajímavé momenty z historie Divadla Oskara Nedbala Tábor v kontextu proměn místní kultury, a to od jeho počátku až po současnost. Práce je rozdělena do sedmi kapitol, které představují vývojové etapy od vzniku divadla po 21. století. Nejprve se zaměří na jeho budování ochotníky pod vlivem národního obrození v průběhu 19. století, dále mapuje důležité momenty, které se v divadle udály během náročného 20. století a přiblíží, jak divadlo fungovalo během dvou světových válek. Posléze se zaměřuje na období divadla, které bychom mohli označit za současnost. Práce metodologicky vycházející z kulturálních studií mapuje důležité momenty ve vývoji divadla, a to z hlediska budovy, repertoáru i (uměleckého) řízení divadla jako takového, neopomíjí ani problematiku proměn pojmenování divadla a představuje osobnosti, které měly pro divadlo zásadní význam. Práce je doplněna výpověďmi a vzpomínkami účinkujících a diváků, kteří v divadle působili či jej navštěvovali. Pro bližší porozumění důležitých událostí, které se v Divadle Oskara Nedbala Tábor v jeho historii odehrály, je práce doplněna o kontext vývoje českého divadla a společnosti od 19. do 21. století. Hlavními zdroji předkládané diplomové práce jsou prameny vyhledané ve Státním okresním archivu Tábor, dále informace z dobových periodik a nechybí ani zdroje z dostupné literatury.
Transformace operního souboru Jihočeského divadla ?
Krenčíková, Eva ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; KOFROŇ, Petr (oponent)
Tématem práce je především zkoumání různých typů provozování operního souboru v Jihočeském divadle. Autorka se zaměřuje na současný repertoárový provoz a na potenciální provoz tzv. semistagiony, který by nastal po provedené transformaci operního souboru. Dále zkoumá provoz stagiony, jenž je typický pro provoz opery v zahraničí. Cílem práce je především analyzovat tyto modely provozu a zhodnotit je především z ekonomického, ale také z uměleckého a organizačně funkčního hlediska. Ačkoli se diplomová práce zaměřuje na Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích, podobné problémy týkající se operního souboru řeší i další vícesouborová divadla v regionech, tudíž i tam by práce mohla mít využití.
Řízení a financování stagiony na příkladu Městského divadla Jablonec nad Nisou
Koublová, Simona ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Homindová Römerová, Eva (oponent)
Předmětem diplomové práce je podat charakteristiku stagionového typu divadla v rámci ucelené typologie divadel v České republice na příkladu Městského divadla Jablonec nad Nisou. Teoretická část práce, která je vytvořena na základě hodnocení sekundárních dat, popisuje právní zakotvení divadel, jejich možnosti financování, a to jak z veřejných, tak ze soukromých zdrojů, způsob řízení a specifika marketingu kultury. Na teoretické vymezení navazuje část praktická, věnující se primárně analýze Městského divadla Jablonec nad Nisou spolu s nahlédnutím na činnost libereckého Divadla F. X. Šaldy a vzájemným srovnáním obou divadel. Analytická část vychází z hloubkových rozhovorů a dotazování autorky a je doplněna o výzkum vnímání divadla jeho návštěvníky. Cílem práce je zjistit, zda je stagiona perspektivou českého divadelnictví do budoucna, zda se jedná o nosnou či pouze přechodnou formu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.