Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dospělé ženy s poruchou příjmu potravy
Zachová, Jana ; Švamberk Šauerová, Markéta (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
této diplomové práce je co možná nejlépe porozumět jedinečné zkušenosti dospělých žen poruchou příjmu potravy a identifikovat klíčová témata, které se s tuto práci byl zvolen kvalitativní přístup. Jako konkrétní metoda byla vybr fenomenologická analýza, jejíž záměrem je porozumění žité zkušenosti člověka. Výzkumný vzorek tvoří pět žen, které se nyní nacházejí ve věku odpovídající střední dospělosti. Každá nich má zkušenost s dlouhotrvající poruchou příjmu potravy. Sběr dat probíhal za pomoci polostrukturovaných rozhovorů a následná analýza odpovědí respondentek probíhala ve dvou Nejdříve zkušenost žen í́ přičemž byly zdůrazněny podstatné společná témata a kategorie zkoumaných osob. Konkrétně se jedná o nefunkční rodinné prostředí a trauma, sycení základních potřeb zástupným způsobem, objektifikaci, ištění byla následně ukotvena teoretickými koncepty a již Klíčov poruchy příjmu potravy, střední dospělost, interpretativní fenomenologická analýza, životní příběh, zkušenost
Motivace ke studiu předškolní pedagogiky ve střední dospělosti
NEKOLOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá tématem motivací studentů kombinované formy studia předškolní pedagogiky. Cílem bakalářské práce je zmapovat motivaci studujících ve střední dospělosti, kteří si vybrali obor Učitelství pro mateřské školy. Teoretická část se zabývá tématem vzdělávání dospělých, věnuje se motivaci, soustředí se na období střední dospělosti, její charakteristické znaky, životní úkoly a dotýká se i krize středního věku. V poslední kapitole je nastíněna profese předškolního pedagoga. Praktická část prezentuje analýzu a výsledky dat získané prostřednictvím smíšeného výzkumu. V kvantitativní části výzkumu byla použita metoda dotazníku, získala informace od 147 respondentů. Kvalitativní část mapovala pomocí hloubkového rozhovoru postoje a zkušenosti dvou osob, konkrétně jedné studující ženy a jedné absolventky magisterského studia zaměřeného na preprimární pedagogiku. Ze získaných dat vyplývá, že největší motivace vedoucí k zahájení studia předškolní pedagogiky vychází z kvalifikačních požadavků vztahujících se k vykonávání profese učitele v mateřské škole. Jedním z dalších faktorů, který měl vliv na rozhodnutí vzdělávat se v tomto oboru, byla touha o naplnění osobní vize - stát se učitelem/učitelkou v MŠ. Bylo zjištěno, že velkou překážkou při studiu ve střední dospělosti je nedostatek času a energie na učení, vzhledem k rodinnému a pracovnímu vytížení. Podpora rodiny sehrává významnou roli při vzdělávání a zvládání studijních povinností.
Volný čas jako prostor seberealizace i sebepřekročení jedinců v produktivním věku
ŠTĚPÁNKOVÁ, Václava
Diplomová práce se zabývá seberealizací a sebepřekročením jedinců vybraného období produktivního věku v prostoru jejich volného času. Teoretická část na základě odborné literatury popisuje funkce i faktory volného času a jeho vývoj od antiky po současnost, charakterizuje střední věk a jeho specifika z hlediska vývojové psychologie a dále se snaží o uchopení klíčových pojmů seberealizace a sebepřekročení. Praktická část práce se zabývá výzkumným šetřením preferencí volnočasových aktivit zaměstnaných jedinců ve střední dospělosti se zaměřením na seberealizaci a sebepřekročení. Popisuje použité metody v provedeném šetření, vyhodnocuje získaná data a na závěr výsledky výzkumu shrnuje.
Problematika pedagogicko psychologických aspektů vzdělávání osob ve věku 50+
HALABICOVÁ, Helena
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku pedagogicko psychologických aspektů vzdělávání osob ve věku 50+. Cílem práce je, na základě vlastní praxe, zhodnocení adekvátnosti didaktických postupů ve vybraném vzdělávacím programu, kterého se zúčastnili osoby starší 50 let. Teoretická část je věnována pedagogicko-psychologické charakteristice osob 50+ ve vazbě a charakteristice vybraného vzdělávacího programu. Praktická část je věnována analýze názorů subjektů (osoby 50+), jež byly účastníky vybraného vzdělávacího programu. V rámci evaluace zachycuji, do jaké míry, z pohledu účastníků, reflektoval absolvovaný program potřeby cílové skupiny a zachycuji hodnocení výsledků vzdělávání, kterým tyto osoby prošly. Výstupem je posouzení vybraného vzdělávacího programu z pedagogického hlediska a formulování návrhů na úpravu cílů, obsahu a metod, forem a prostředků, které jsou ve vzdělávání těchto osob významné.
Syndrom opuštěného hnízda jako faktor ovlivňující život žen v současné společnosti
VÁVROVÁ, Anna
Práce je teoretická, rozdělená na čtyři hlavní části. V první najdeme vymezení základních pojmů. Část druhá a třetí se zabývá charakteristikou žen v období střední a pozdní dospělosti. Věnuje se fyziologickým, ale hlavně psychickým a sociálním změnám, které v těchto fázích dospělosti ženu provázejí. Čtvrtá část práce je věnována samotnému syndromu opuštěného hnízda, jakožto závažnému psychosociálnímu problému žen ve věkovém rozmezí 40-60 let. Navazuje na poznatky zjištěné v předchozích kapitolách práce, a z nich také částečně vychází. Popisuje dobu a příčiny vzniku syndromu opuštěného hnízda, v dalších kapitolách pak jeho charakteristiku a možné následky. V poslední podkapitole nalezneme krátké nastínění možností řešení tohoto fenoménu.
Analýza změn psychického stavu žen ve střední dospělosti v důsledku jógových dechových cvičení.
KAŇKOVSKÁ, Věra
Tato bakalářská práce se zabývá působením jógových dechových cvičení na psychiku žen ve střední dospělosti. Intervenčního programu, kterým je ucelené cvičení podle systému Jóga v denním životě, se zúčastnilo třicet žen ve věku 30 ? 45 let. Tyto ženy ve svém životě zastávají role matek, manželek, pracujících i nezaměstnaných. Některé pociťují nepohodu ve zdraví fyzickém, některé ve zdraví psychickém, jiné ve zdraví sociálním. Cílem této práce je optimalizace psychického stavu jógovým dechovým cvičením. Intervenčním programem jsou ženy systematicky vedeny ke zvýšenému prociťování svého těla a to na úrovni fyzické, psychické, sociální i spirituální. Během cvičení je pozornost cvičících neustále zaměřována na soulad pohybu s dechem. V závěru každého jógového cvičení byl realizován nácvik speciálního dechového cvičení (tzv. pránájámy), které má velký vliv na snižování psychického napětí. Ve výzkumné části práce jsou sledovány změny srdeční frekvence měřené pomocí přístroje sporttestr Polar Vantage Night Vision NV ? a změny psychického stavu žen pomocí standardizovaných dotazníků POMS a STAI. V závěrečné diskuzi jsou analyzovány výsledky zkoumání prezentované pomocí grafů a tabulek. Aplikací intervenčního programu došlo k pozitivním změnám u obou sledovaných psychosomatických kategorií. Bylo zjištěno, že v průběhu jógových dechových cvičení klesá srdeční frekvence a nervový systém se harmonizuje. Získaných poznatků lze využít v oblasti prevence a podpory zdraví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.