Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití canisterapie ve školských poradenských zařízeních
HEJNOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá tématem Možnosti využití canisterapie ve školských poradenských zařízeních. Teoretická část se skládá z popisu metod, forem a cílů canisterapie. Dále jsou zde hodnoceny přínosy a rizika canisterapie z pohledu pracovníků. Do praktické části bakalářské práce je zahrnuta SWOT analýza, která mapuje silné, slabé stránky, příležitosti a hrozby při poskytování canisterapie. Cílem bakalářské práce je zmapovat poskytování canisterapie (druh, forma, cíle, přínosy, počet klientů, pomůcky, vedení dokumentace) v rámci činnosti školských poradenských zařízeních. Dílčím cílem je zjistit přínosy, klady, zápory a rizika související s praktikováním canisterapie ve školských poradenských zařízeních.
Práce s dětmi a mládeží ve středisku výchovné péče
TÁTOVSKÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je popsat metody a techniky práce s klienty ve středisku výchovné péče v rámci individuální a skupinové práce. Výzkumná otázka se zabývá významem práce sociálního pracovníka v rámci komplexní péče o klienta ve středisku výchovné péče. Pro zjištění cílů byl použit kvalitativní výzkum, pro jehož realizaci poskytlo prostor jedno ze středisek výchovné péče v Jihočeském kraji. Výzkum byl realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor tvořilo pět komunikačních partnerů, kteří jsou členy multidisciplinárního týmu ve středisku výchovné péče. Získané výsledky byly zpracovány technikou kategorizace dat. Všichni komunikační partneři vnímají roli sociálního pracovníka ve středisku výchovné péče jako nezastupitelnou a velice důležitou pro chod celého pracovního týmu. Jak ukázaly výsledky, tak mezi hlavní úkoly sociálního pracovníka patří komunikace s orgány sociálně právní ochrany dětí (dále jen OSPOD), účast na vstupních pohovorech, administrativa, ale také zpracovávání statistických dat. Z výzkumu vyplývá, že většina komunikačních partnerů považuje za hlavní metody používané v rámci individuální práce hlavně pozorování a rozhovor. Hlavním cílem je komplexní diagnostika klienta, proto také jednotliví komunikační partneři jako nejčastější techniky v rámci skupinové práce uvedli diagnostické metody a testy. Z výzkumu dále vyplynulo, že v rámci skupinové práce jsou nejčastěji používány opět diagnostické metody. Komunikační partneři, kteří se zabývají skupinovou prací s klienty, se shodli, že nejčastěji používané techniky v rámci skupinové práce jsou hlavně motivační techniky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.