Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana na středních školách
FRIEDLOVÁ, Barbora
V této bakalářské práci se zabývám šikanou na středních školách a její problematikou. V mé práci se zaměřuji na znalosti studentů středních škol ohledně šikany a také na prevenci. První část mé bakalářské práce je teoretická. Teoretická část je věnovaná šikaně, kde je šikana popsána jako pojem, dále jsou zde popsány stádia šikany a její formy. V další kapitole vymezuji, kdo je účastníkem šikanování, jako oběť a agresor, jaké jsou důsledky šikany pro účastníky. Věnuji se zde také prevenci. V druhé části popisuji vlastní výzkum. Cílem mé bakalářské práce bylo popsat, jak studenti středních škol vnímají problematiku šikanu, dále pak dílčí cíle měli za úkol zjistit, jaké jsou projevy šikany podle studentů, zda znají nějaké programy prevence a jaké mají znalosti o šikaně. Pro naplnění cíle byl zvolen kvalitativní výzkum. Metodou výzkumu je dotazování a technikou polostrukturovaný rozhovor s devíti komunikačními partnery. K vyhodnocení dat, která byla získaná během výzkumu, byla použita metoda otevřeného kódování. K dosažení předem stanovených cílů jsem použila čtyři výzkumné otázky: Jaké znalosti o šikaně studenti SŠ mají?; Jaké jsou projevy šikany podle studentů SŠ?; Jaké programy proti šikaně znají studenti SŠ?; Setkali se někdy se šikanou studenti SŠ? Z výzkumu vyplynulo, že studenti vědí, co znamená šikana, a jak se projevuje. Studenti mají přehled, jaké jsou formy šikany. Někteří studenti se se šikanou setkali osobně jako svědci. S preventivními programy se studenti většinou setkávali především ve školách v rámci přednášek. U většiny studentů je prevence na jejich školách zajištěná a k šikaně nedochází.
Prevence šikany na 1. stupni ZŠ
Lišková, Olga ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se věnuje prevenci šikany se zaměřením na žáky prvního stupně základní školy a charakter práce je teoreticko-výzkumný. Teoretická část poskytuje hlubší pohled na problematiku šikany, objasňuje vztahy mezi jednotlivými aktéry a specifikuje projevy se zaměřením na druhy agrese u žáků. Dále poskytuje poznatky z vývojové psychologie dětí prvního stupně. Prevence šikany je rozdělena na část, kterou může realizovat pedagog na úrovni své třídy, a dále pak na úrovni školního vzdělávacího programu. V závěru teoretické části jsou popsány preventivní programy nabízené pro žáky prvního stupně a organizace, které poskytují primární prevenci šikany na školách. Praktická část zahrnuje výzkum realizovaný pomocí "Spirály profesního rozvoje" podle Korthagena. V rámci výzkumu byl realizován preventivní program "Kočičí zahrada" ve druhých ročnících základní školy. Po realizaci proběhla podrobná reflexe, ve které byly posouzeny základní aspekty a navrženy alternativní možnosti pojetí programu. Na základě vyhodnocení vznikl nový program proti šikaně, který byl testován u stejně starých žáků na stejné škole. Při výzkumu byly použity metody pozorování, interview s třídními učitelkami i žáky a analýza produktů. Cílem výzkumu bylo vyhodnocení efektivity programu z pohledu vývojově přiměřených aktivit a forem...
Prevence šikany na 1. stupni ZŠ
Lišková, Olga ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se věnuje prevenci šikany se zaměřením na žáky prvního stupně základní školy a charakter práce je teoreticko-výzkumný. Teoretická část poskytuje hlubší pohled na problematiku šikany, objasňuje vztahy mezi jednotlivými aktéry a specifikuje projevy se zaměřením na druhy agrese u žáků. Dále poskytuje poznatky z vývojové psychologie dětí prvního stupně. Prevence šikany je rozdělena na část, kterou může realizovat pedagog na úrovni své třídy, a dále pak na úrovni školního vzdělávacího programu. V závěru teoretické části jsou popsány preventivní programy nabízené pro žáky prvního stupně a organizace, které poskytují primární prevenci šikany na školách. Praktická část zahrnuje výzkum realizovaný pomocí "Spirály profesního rozvoje" podle Korthagena. V rámci výzkumu byl realizován preventivní program "Kočičí zahrada" ve druhých ročnících základní školy. Po realizaci proběhla podrobná reflexe, ve které byly posouzeny základní aspekty a navrženy alternativní možnosti pojetí programu. Na základě vyhodnocení vznikl nový program proti šikaně, který byl testován u stejně starých žáků na stejné škole. Při výzkumu byly použity metody pozorování, interview s třídními učitelkami i žáky a analýza produktů. Cílem výzkumu bylo vyhodnocení efektivity programu z pohledu vývojově přiměřených aktivit a forem...
Projevy šikany u dětí předškolního věku
SLAVÍKOVÁ, Monika
Tato bakalářská práce se zabývá tématem šikany u dětí předškolního věku. Práce se soustředí na teoretické poznatky z odborné literatury s touto tématikou. Zaměřuje se na děti ve věku 3- 6/7 let a to jak v roli oběti tak agresora. V práci je vymezeno vývojové stádium dítěte předškolního věku. Dále jsou popsány jednotlivá stadia, formy a příčiny šikany. V neposlední řadě jsou znázorněny také následky šikanování. V další části se práce zabývá příčinami agresivního chování u dětí. Vymezení pojmů agrese a popis agresivity u dětí předškolního věku. V konečné fázi práce je řešena prevence nežádoucích projevů chování u dětí, její formy a možnosti řešení v souvislosti s MŠ a s rodinou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.