Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Naděje a limity Fair trade ze socio-ekonomického hlediska
KOTRČOVÁ, Michaela
Práce se zabývá tématem fair trade ze socio-ekonomického hlediska s cílem popsat hlavní historické milníky fair trade a zodpovědět stanovené výzkumné otázky. V první části práce jsou prostřednictvím literární rešerše identifikovány klíčové aspekty spravedlivého obchodu, jeho historický vývoj a přínosy i omezení tohoto obchodního modelu. Pomocí výsledků získaných v rámci dotazníkového šetření zkoumá empirická část chování, znalosti a povědomí spotřebitelů o konceptu fair trade, které se ukazuje být velice úzké. Dále poskytuje pohled na faktory, které mají u podniků prodávající fair trade produkty největší vliv na podporu spra-vedlivého obchodu. Vyplývá, že zisk není hlavním faktorem. V neposlední řadě bylo zjištěno, že firmy vidí ve fair trade budoucnost, a i nadále plánují tyto produkty prodávat.
Vliv Fairtradových programů na spotřebu produktů vlastních značek obchodníků
HUBÁČKOVÁ, Petra
Hlavním cílem této diplomové práce je posouzení vlivu Fairtradových programů na konečnou spotřebu produktů vlastních značek obchodníků, konkrétně maloobchodního řetězce Kaufland v. o. s., a následné navrhnutí nástrojů pro zvýšení povědomí o těchto programech. První částí práce je literární rešerše zaměřená na vysvětlení teoretických pojmů. Druhá část práce je praktická. Ta je věnována představení vybraného maloobchodního řetězce a jeho vlastních značek v souvislosti s Fairtrade a Fairtradovými programy. Stěžejní v rámci praktické části je marketingový výzkum, při kterém bylo využito online dotazníkové šetření. Data získaná z tohoto šetření byla připravena prostřednictvím MS Excel pro statistické vyhodnocení, které bylo realizováno prostřednictvím software Statistica. Konkrétně byl využit Pearsonův chí-kvadrát test nezávislosti a korelační koeficient. Na základě výsledků byly vyhodnoceny výzkumné předpoklady a výzkumná otázka, taktéž byly analyzovány jednotlivé otázky a vztahy mezi nimi. Primárně bylo zjištěno, že povědomí o Fairtradových programech mezi spotřebiteli je poměrně nízké, a to jak obecně, tak u výrobků vlastních značek. Pro spotřebitele není hlavním důvodem pro koupi certifikace, ale například chuť nebo cena. Z šetření ale taktéž vyplynulo, že témata jako životní prostředí, dobré pracovní podmínky, zákaz dětské práce a další, nejsou lidem lhostejná, tudíž při snaze řetězců a dalších organizací o zvýšení povědomí je šance na úspěch.
Vnímání fair trade produktů studenty ZF JU
BŘEZINOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce zjišťuje, jaké je povědomí o fair trade mezi studenty Zemědělské fakulty na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a zároveň zjišťuje, co studenti o fair trade vědí, a jak jej vnímají. V literárním přehledu práce jsou uvedeny potřebné informace k seznámení se s fair trade myšlenkou a samotným hnutím, a vedle toho je zde uvedena teorie marketingového výzkumu. Část s vlastní prací obsahuje hypotézy a výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi studenty již zmíněné fakulty.
Povědomí o fair trade ve Fairtradovém městě
JARKOVSKÁ, Kateřina
Práce se zabývá myšlenkou fair trade, lidskými právy, pracovními podmínkami v rozvojových zemích. Věnuje se mezinárodním i českým organizacím, které se konceptu fair trade věnují. Práce se zaměřuje na kampaň Fairtradová města a popisuje další kampaně, které šíří myšlenku fair trade. Součástí práce je výzkumné šetření, které si klade za cíl zjistit, zda obyvatelé města Český Krumlov vnímají to, že jsou Fairtradovým městem a zda myšlenku fair trade podporují.
Etika a ekonomika - Fair trade jako fenomén
Silverthornová, Nikola ; Brabec, Jan (vedoucí práce) ; Mikovcová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá konceptem fair trade. Hlavním cílem práce je představení konceptu fair trade a dále zhodnocení etického nakupování a spravedlivého obchodu v České republice, včetně vyvrácení či potvrzení domněnky, že cena produktu s certifikací Fairtrade ovlivňuje spotřebitelovo rozhodnutí, zda daný produkt koupit či nekoupit. Samotná práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část práce se zaměřuje na objasnění pojmů, které souvisí s danou problematikou a jsou stěžejní pro pochopení pojetí spravedlivého obchodu. Praktická část práce je zaměřena na výzkum spotřebního chování a znalost fair tradu mezi obyvateli České republiky. V závěru práce jsou pak shrnuty veškeré nabyté poznatky.
Fair trade v ČR
Řezáčová, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá uplatňováním konceptu fair trade v České republice. V teoretické části práce je vymezen pojem fair trade, jeho vznik a vývoj až do současnosti, souvislosti fair trade a udržitelného rozvoje a důsledky mezinárodního obchodu na rozvojové země. Dále práce charakterizuje obchodní systém fair trade v ČR a jeho společenský význam. Práce se zaměřuje především na problematiku standardů a jejich dodržování. Popisuje problematiku získání členství v obchodním systému fair trade a ochranné známky Fairtrade. V praktické části je provedena analýza uplatňování konceptu fair trade v České republice a jeho společenského vnímání. Následně práce obsahuje komparativní analýzu standardů fair trade uplatňovaných v ČR. Bakalářská práce se také zaměřuje na vybrané iniciativy na podporu fair trade v České republice.
Postavení fair trade na českém trhu
Lipšová, Veronika ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Cílem této práce je analyzovat postavení fair trade na českém trhu. V první části představuji hnutí fair trade a jeho principy, hlavní mezinárodní organizace a také některé kritické názory na tento způsob obchodování. Ve třetí části se zaměřuji na dostupnost fair trade produktů v maloobchodu a dále analyzuji dostupnost těchto produktů ve dvou vybraných maloobchodních řetězcích, dm drogerii a Kauflandu. V poslední kapitole se zaměřuji na české spotřebitele a pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, jaké je povědomí o fair trade v České republice a kdo je typický zákazník těchto produktů.
Social Responsibility and Fair trade in European Context
Menšíková, Eva
Cílem této diplomové práce je zhodnotit stávající postavení konceptu Fair Trade (spravedlivý obchod), jako jednoho z klíčových prvků sociální zodpovědnosti v rámci evropského kontextu. Nalézt jeho silné a slabé stránky, zhodnotit je a stanovit doporučení pro budoucí rozvoj a zlepšení. Teoretická část se zaměřuje na představení základních principů společenské odpovědnosti a Fair Trade v evropském kontextu. Primární data jsou získána pomocí expertních rozhovorů s klíčovými odborníky z Fair Trade oblasti. Osobní názory a podněty od profesionálů a odborníků jsou prezentovány a shrnuty v empirické části této práce.
Zapojení EU do prosazování principů spravedlivého obchodu
ČÍŽKOVÁ, Jana
Tématem této bakalářské práce je Zapojení EU do prosazování principů spravedlivého obchodu (Fair Trade). Cílem práce je charakterizovat přístup Evropské unie a vybraných členských států k otázce spravedlivého obchodu s třetími zeměmi a zjišťovat, jak se jejich postoj promítá do evropské politiky a legislativy. První část práce se věnuje obecně problematice rozvojových zemí a jejich úloze ve světovém obchodování od 16. století. Druhá část se zaměřuje na obecnou charakteristiku Fair Trade, na jeho principy, historii, a také na jeho organizační strukturu. Fair Trade a Evropská Unie je tématem třetí, stěžejní části této práce. Je zde analyzován přístup Evropské unie jako celku ke konceptu Fair Trade a zaměřuje se také na vybrané členské země, konkrétněji na Francii, Velkou Británii, Českou republiku a Řecko, a vzájemně porovnává rozvinutost konceptu v těchto zemích. Práce umožňuje poskytnout komplexní pohled na problematiku Fair Trade v Evropské unii a přiblížit tento koncept širšímu publiku.
Role etiky v osobní spotřebě člověka
BUDÍČKOVÁ, Lenka
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření přehledu certifikátů, který by pomohl lidem vybírat a podporovat ty výrobce a obchodníky, kteří se chovají ohleduplně jak k životnímu prostředí, tak ke zvířatům i lidem. Teoretická část mé práce obsahuje množství informací o snižování osobní spotřeby, biopotravinách, spravedlivém obchodu, etickém spotřebitelství v souvislosti se snižováním negativního dopadu nadspotřeby na životní prostředí. V praktické části jsem sebrané certifikáty roztřídila do skupin pro lepší orientaci spotřebitelů a vytvořila didaktický materiál pro studenty Výchovy ke zdraví i ostatní zájemce. Zhodnotila jsem rozsah a kvalitu nabízených služeb dvou informačních středisek. Data byla získána metodou analýzy a syntézy a metodou řízeného rozhovoru. Obě odborné otázky byly potvrzeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.