Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spotřebitelské smlouvy
Švihelová, Zuzana ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Salač, Josef (oponent)
Resumé Cílem této diplomové práce je analyzovat otázku práva spotřebitelských smluv v České republice v kontextu evropského práva. Práce je složena ze šesti kapitol, každá z nich se zabývá různými aspekty spotřebitelského práva. První kapitola je úvodní a nabízí obecný náhled na zkoumané téma a moji osobní motivaci pro výběr daného tématu. Druhá kapitola je rozdělena do dvou částí. První část rekapituluje velmi krátkou historii spotřebitelského práva. Druhá část se soustředí na evropské spotřebitelské právo a jeho přímý vliv na české zákonodárství. Třetí kapitola je stěžejní kapitolou diplomové práce, neboť definuje základní terminologii spotřebitelského práva: smlouvu, spotřebitele a dodavatele. Kapitola je rozdělena do tří částí: jedna část pro každý pojem. V první části je také pojednání o uzavírání smlouvy, e-shopech a zvláštních smluvních typech podle občanského zákoníku. O tématu je pojednáváno z hlediska českého i evropského práva s relevantní judikaturou. Čtvrtá kapitola je rozdělena do dvou částí a pojednává o ochraně spotřebitele. První část se věnuje té odnoži práva ochrany spotřebitele, které je upraveno právem veřejným (především pak správním a trestním právem). Druhá část je pro tuto diplomovou práci důležitější a definuje ochranu spotřebitele z hlediska soukromoprávního (především pak práva...
Mezinárodní civilní procesní právo v Evropské unii - vybrané otázky : ochrana spotřebitele v nařízení Brusel I bis
Sýkorová, Diana ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Magdalena (oponent)
Cílem této práce je podrobně proniknout do problematiky ochrany spotřebitele v nařízení Brusel I bis, do určování mezinárodní příslušnosti soudů a otázky uznání a výkonu rozhodnutí. Práce se zaměřuje zejména na odlišné postavení spotřebitele a instituty, které zlepšují jeho postavení. Diplomová práce se skládá z 9 kapitol, které se pro přehlednost dále člení na podkapitoly a další body. První kapitola se zabývá samotným spotřebitelem a vysvětluje důvody jeho ochrany. Druhá kapitola uvádí do problematiky mezinárodního práva soukromého a evropského mezinárodního práva soukromého, včetně evropského justičního prostoru. Třetí kapitola popisuje vývoj právní úpravy v oblasti justiční spolupráce v občanských a obchodních věcech od Bruselské úmluvy až po nařízení Brusel I bis, a zmiňuje úpravy, kterými předpisy prošly. Kapitola se rovněž věnuje odlišnému postavení některých států v rámci justiční spolupráce. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na předmět úpravy nařízení Brusel I bis, uvádí druhy příslušnosti podle tohoto předpisu a vysvětluje jejich vztah. Věnuje se však i působnosti nařízení z jeho časového, věcného a prostorově personálního hlediska. Pátá kapitola se zaobírá několika instituty. V prvé řadě vysvětluje pojem "bydliště" a popisuje jeho specifika. Dále pojednává o aktivní a pasivní legitimaci...
Komparace právní úpravy spotřebitelských smluv v ČR a ve Španělsku
Karpetová, Andrea ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Grmelová, Nicole (oponent)
Spotřebitelské právo je harmonizováno na úrovni Evropské unie, avšak i přesto se stále objevují rozdíly v právních úpravách jednotlivých států. Cílem této práce je popsat a porovnat českou a španělskou právní úpravu týkající se spotřebitelských smluv uzavřených distančně a mimo obchodní prostory. Práce se proto rozděluje do čtyř kapitol, které rozebírají danou problematiku nejprve v obou zemích zvlášť a poté poskytují dílčí srovnání. Práce se zabývá přehledem pramenů spotřebitelského práva, institucemi a organizacemi v oblasti spotřebitelského práva, definicemi základních pojmů vztahujících se ke spotřebitelským smlouvám, všeobecnými pravidly týkajícími se všech spotřebitelských smluv a na závěr specifickými podmínkami, které je nutno dodržovat při uzavírání smluv distančním způsobem a mimo obchodní prostory.
Vyřizování reklamací ze spotřebitelských smluv
DRBOHLAVOVÁ, Magdaléna
Spotřebitel není v problematice své ochrany dostatečně vzdělán a informace získává nahodile, podle míry vlastního zájmu. Minimum spotřebitelů je informováno o státních institucích, či občanských sdružení, které se zabývají touto oblastí. A také minimum spotřebitelů by se obrátilo v případě nedobře vyřízené reklamace na některou ze státních institucí nebo občanského sdružení. Názorem více jak poloviny spotřebitelů je, že nejsou dostatečně informováni o reklamačnímu řádu prodejny, avšak z druhé strany se větší část spotřebitelů o reklamační řád prodejny vůbec nezajímá. Spotřebitelé nejvíce reklamují zboží v hodnotě nad 1000 Kč, tudíž se jedná o hodnotnější věci. Reklamacemi zboží v nižších hodnotách, např. z oblasti drogerie a potravin se spotřebitelé příliš nezabývají. Nejčastěji je reklamace zboží vyřízena opravou zboží, následně výměnou zboží až v poslední řadě jsou reklamace vyřizovány slevou z ceny. Převážná část jak malých tak velkých prodejců nenabízí výpůjčku podobného výrobku v době trvání reklamace. V tomto případě samozřejmě záleží na povaze reklamovaného zboží. Skoro většina dotazovaných respondentů uvítá upozornění od prodejce na předčasné vyřízení reklamace. V případě vyřízení reklamace způsobem, se kterým není spotřebitel spokojen se spotřebitel dále snaží o komunikaci s prodejcem. Ze strany malých i velkých prodejců je to obdobné. Pomoc u státních institucí a občanských sdružení spotřebitelé téměř nevyhledávají, ač tyto instituce jsou ochotny vstřícné komunikace se spotřebiteli.
Ochrana spotřebitele na finančních trzích
Safín, Michal ; Blahová, Naděžda (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zdůvodnit nezbytnost konceptu spotřebitelské ochrany, popsat jeho hlavní instituty na finančním trhu a zhodnotit míru a účinnost spotřebitelské ochrany v ČR. Obsáhlá část je věnována vymezení pojmu spotřebitele v českém právním řádu. Text práce primárně vychází z právních předpisů upravující danou oblast, nezabývá se ovšem mírou vynutitelnosti práva v ČR. Metodou je interpretace právních norem a deskripce nástrojů ochrany spotřebitele, které jsou zdrojem obecnějších deduktivních soudů. Výstupem práce jsou některá doporučení v konkrétních oblastech, která mají za cíl zvýšit efektivitu daných nástrojů, a vymezení oblastí, ve kterých je třeba spotřebitelskou ochranu dále rozšiřovat.
Vymáhání pohledávek ze spotřebitelských úvěrů
Polach, Miroslav ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce popisuje celý proces vymáhání pohledávek již od prvního dne prodlení dlužníka se splácením, vzniku rizikového úvěru a průběhu mimosoudního vymáhání na půdě banky až po eventuální vymáhání dluhu v řízení exekučním, přičemž hlavní část práce je věnována soudnímu nalézacímu řízení. Celá práce je pojata tak, že prakticky popisuje zejména reálné postupy při řešení rizikových a obtížně vymahatelných pohledávek jak na půdě bankovních subjektů, tak především u inkasních agentur a advokátních kanceláří, které se na tuto práci specializují, a také vztahy mezi těmito subjekty navzájem. Čtenář této práce by tedy měl porozumět, proč strany v průběhu jednotlivých fází postupují právě popsaným způsobem. Tato práce může sloužit jako praktická příručka pro banky, inkasní agentury a jejich zaměstnance nebo potencionální věřitele, kteří by měli zájem o odkup pohledávek ze spotřebitelských úvěrů. Případní dlužníci se naopak v této práci mohou dozvědět o některých postupech, které lze aplikovat za účelem minimalizace negativních důsledků spojených se svojí finanční tísní a neschopností splácet.
Právní úprava elektronického obchodu
Potěšilová, Naďa ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá právní úpravou elektronického obchodu. Definuje pojem e-obchod a charakterizuje ho, vysvětluje rozdíl mezi pojmy e-komerce a e-business. Blíže se zaměřuje na spotřebitelské smlouvy uzavírané pomocí prostředků komunikace na dálku. Jedním z prostředků je právě internet, který se při uzavírání smluv v elektronickém obchodě používá nejčastěji. Na teoretický základ navazuje praktická část zaměřená na konkrétní e-obchod a diplomovou práci doplňují statistiky nakupování přes internet v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.