Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce škol s vnějšími partnery v rozvoji environmentální gramotnosti žáků
Frýblová, Jitka ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Hiekischová, Michaela (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce ‚Spolupráce škol s vnějšími partnery v rozvoji environmentální gramotnosti žáků' se zabývá aktuální problematikou vzdělávací politiky, a sice začleňováním environmentálního aspektu do vzdělávacích obsahů základních a středních škol. Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta se objevuje ve školách v návaznosti na zavedení rámcových vzdělávacích programů jako jedno z průřezových témat, které reflektuje nové společenské potřeby. Průřezová témata a rámcové vzdělávací programy v sobě skrývají velký potenciál celkového rozvoje vzdělávací soustavy, zároveň však s sebou přinášejí nové požadavky a nároky na učitele, kteří na ně nejsou vždy zcela připraveni. Zapojení externích partnerů do výuky je tak jednou z cest, jak se s novými nároky vypořádat, neboť tito partneři mívají s přípravou ekologických vzdělávacích programů a jejich metodickými specifiky mnohaleté zkušenosti. Předkládaná diplomová práce seznamuje čtenáře s jednotlivými formami spolupráce, kdy se snaží zobecnit její silné a slabé stránky a nastínit možnosti zapojení externích vzdělávacích partnerů i do výuky jiných témat než je environmentální výchova. Práce pojednává o multidisciplinárním tématu, ve kterém se prolínají poznatky veřejné politiky, pedagogiky, etiky a ekologie. Na uvedenou problematiku se dívá skrze optiku...
Historie a současnost málotřídních škol
GOBY, Pavel
Práce se zabývá historickým vývojem málotřídních (venkovských) škol na území České republiky od doby vrcholného středověku do současnosti. Výzkum je zúžen hlavně na venkovské a málotřídní školy na okrese Benešov, ale též na praktické poznatky z jiných míst v České republice a v zahraničí. První část práce je věnována historii venkovských škol od 14. století do současnosti. Důraz je zde kladen na hlavní předěly a reformy v této oblasti. Druhá část je zaměřena na současnou koncepci kurikulární reformy a její vliv na málotřídní školy. Třetí část práce je zaměřena do oblasti marketingu škol a na spolupráci škol. Závěrečné shrnutí přináší koncepci rozvoje málotřídních škol. Tato koncepce vychází z poznatků a závěrů ze všech tří zkoumaných oblastí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.