Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Slavíková, Barbora ; Halfar, Jiří (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Řešené území Černá louka leží na pomezí centra Moravské Ostravy a území Slezské Ostravy v místě soutoku řeky Ostravice a říčky Lučiny. Návrh zástavby přímo v místě současného Výstaviště Černá louka vychází z mezinárodní urbanistické soutěže z roku 2010, kterou vyhrál projekt Cultured Meadow od ateliéru Maxwan. Hlavní myšlenkou tohoto projektu je soustředění solitérních kulturních a vzdělávacích objektů (koncertní dům, výstavní síň, centrum moderní hudby) do půlkruhu okolo kulturní louky. Vítězný návrh z urbanistické soutěže se stal východiskem pro umístění komplexu škol na parcelu stávajícího areálu Miniuni na pomezí kulturního klastru Černé louky a rezidenční čtvrti Nové Karoliny. Objem školy se svými předprostory reaguje na strukturu solitérů v klastru a zároveň na klasickou městskou blokovou zástavbu směrem od Nové Karoliny. Reakcí na dostředivé síly směrem do klastru Černá louka vzniká ve středové části kompozice volně průchozí poloveřejný parter, do něhož jsou situovány interní vstupy do školy. Jelikož se jedná o zástavbu na hranici centra města, je umístěno venkovní hřiště na střechu tělocvičny, odkud je také přístupné. Vlastní návrh komplexu škol se drží zásady věkové diferenciace a zásady horizontální integrace. Z toho důvodu je škola koncipována jako jakási symbióza 5 jednotlivých částí (společné prostory, tělocvična, 1. a 2. stupeň ZŠ, gymnázium), které jsou provázány jako jeden celek a zároveň je možno jednotlivé části izolovat od ostatního provozu. Budova školky bude vzhledem k věkové diferenciaci a tudíž odlišným potřebám i měřítku dětí provozně i fyzicky oddělena od ostatních částí komplexu.
Akademické náměstí - Fakulta výtvarných umění
Novotná, Markéta ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je navržení architektonické studie Fakulty výtvarných umění na území, které se nachází na rozhraní brněnských čtvrtí Veveří a Žabovřesky. Řešené území je vymezeno ulicemi Šumavská, Bulínova a Veveří. Návrh navazuje na již zpracovanou část předdiplomního projektu v předmětu TG02, která se zabývá rozvržením objektů v území a dále zpracováním architektonické studie pro tři celky z celkových čtyř - Fakultu soudního inženýrství, společné prostory pro obě fakulty a prostory podzemních garáží. Čtvrtý celek, kterýmž je Fakulta výtvarných umění, je zpracován ve druhé fázi jako diplomní projekt. Ostatní celky jsou spolu s návrhem druhé fakulty také rozvinuty. Architektonický koncept navazuje na městskou strukturu v nejbližším okolí. Hlavní ideou je vytvořit uskupení budov takové, aby jednotlivé hmoty respektovaly lidské měřítko a aby nebyly vytvořeny dlouhé nekonečné fasády a obrovské objemy budov. Řešením jsou tedy dva objekty tvaru L, které svírají objekt společných prostor. Vytváří se tak mnoho poloveřejných a veřejných prostor, které mohou mít rozličné funkce.
Akademické náměstí - Fakulta výtvarných umění
Novotná, Markéta ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je navržení architektonické studie Fakulty výtvarných umění na území, které se nachází na rozhraní brněnských čtvrtí Veveří a Žabovřesky. Řešené území je vymezeno ulicemi Šumavská, Bulínova a Veveří. Návrh navazuje na již zpracovanou část předdiplomního projektu v předmětu TG02, která se zabývá rozvržením objektů v území a dále zpracováním architektonické studie pro tři celky z celkových čtyř - Fakultu soudního inženýrství, společné prostory pro obě fakulty a prostory podzemních garáží. Čtvrtý celek, kterýmž je Fakulta výtvarných umění, je zpracován ve druhé fázi jako diplomní projekt. Ostatní celky jsou spolu s návrhem druhé fakulty také rozvinuty. Architektonický koncept navazuje na městskou strukturu v nejbližším okolí. Hlavní ideou je vytvořit uskupení budov takové, aby jednotlivé hmoty respektovaly lidské měřítko a aby nebyly vytvořeny dlouhé nekonečné fasády a obrovské objemy budov. Řešením jsou tedy dva objekty tvaru L, které svírají objekt společných prostor. Vytváří se tak mnoho poloveřejných a veřejných prostor, které mohou mít rozličné funkce.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Slavíková, Barbora ; Halfar, Jiří (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Řešené území Černá louka leží na pomezí centra Moravské Ostravy a území Slezské Ostravy v místě soutoku řeky Ostravice a říčky Lučiny. Návrh zástavby přímo v místě současného Výstaviště Černá louka vychází z mezinárodní urbanistické soutěže z roku 2010, kterou vyhrál projekt Cultured Meadow od ateliéru Maxwan. Hlavní myšlenkou tohoto projektu je soustředění solitérních kulturních a vzdělávacích objektů (koncertní dům, výstavní síň, centrum moderní hudby) do půlkruhu okolo kulturní louky. Vítězný návrh z urbanistické soutěže se stal východiskem pro umístění komplexu škol na parcelu stávajícího areálu Miniuni na pomezí kulturního klastru Černé louky a rezidenční čtvrti Nové Karoliny. Objem školy se svými předprostory reaguje na strukturu solitérů v klastru a zároveň na klasickou městskou blokovou zástavbu směrem od Nové Karoliny. Reakcí na dostředivé síly směrem do klastru Černá louka vzniká ve středové části kompozice volně průchozí poloveřejný parter, do něhož jsou situovány interní vstupy do školy. Jelikož se jedná o zástavbu na hranici centra města, je umístěno venkovní hřiště na střechu tělocvičny, odkud je také přístupné. Vlastní návrh komplexu škol se drží zásady věkové diferenciace a zásady horizontální integrace. Z toho důvodu je škola koncipována jako jakási symbióza 5 jednotlivých částí (společné prostory, tělocvična, 1. a 2. stupeň ZŠ, gymnázium), které jsou provázány jako jeden celek a zároveň je možno jednotlivé části izolovat od ostatního provozu. Budova školky bude vzhledem k věkové diferenciaci a tudíž odlišným potřebám i měřítku dětí provozně i fyzicky oddělena od ostatních částí komplexu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.