Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh environmentální zahrady a možnosti jejího využití ve speciální mateřské škole
ŠIMKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem environmentální zahrady ve speciální mateřské škole. V teoretické části jsou popsány speciální mateřské školy, formy vzdělávání a specifika hry dítěte s postižením. Dále je v práci analyzován Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání s akcentem na environmetální výchovu. Práce se zabývá specifikováním cílů rámcového vzdělávacího programu, které lze naplnit na zahradě MŠ. Teoretická část se v neposlední řadě zabývá přínosem pobytu na zahradě pro holistický vývoj dítěte a historií školních zahrad. Praktická část se skládá z návrhu environmentální zahrady pro konkrétní speciální mateřskou školu v Českých Budějovicích a metodického materiálu k využití zahrady.
Výchova ke zdraví a její aplikace ve speciální mateřské škole
LUDVÍKOVÁ, Blanka
Stěžejním cílem této diplomové práce je zaznamenání (popis) míry zařazování výchovně vzdělávacích podnětů z oblasti výchovy ke zdraví do výuky v prostředí speciální mateřské školy. Sekundárním cílem je zmapování nejčastěji využívaných metod pro výuku jednotlivých oblastí výchovy ke zdraví, též v prostředí mateřských škol zabývajících se výchovou a vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů problematiky preprimarního vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví. Konkrétnímu popisu předchází definování jednotlivých podoblastí tématu jako například zdraví, základní lidské potřeby a potřeby speciálně vzdělávací či výukové metody. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření, jež je zacíleno na pedagogy ve speciálních mateřských školách a třídách zřízených podle §16/9 zákona č. 561/2004 Sb. Dotazník je sestaven tak, aby skrze jeho vyplnění došlo k naplnění cílů práce a zodpovězení předem daných hypotéz. Podle výzkumného šetření učitelé do výuky sice zařazují jednotlivá podtémata výchovy ke zdraví, ale ne všechny jednou týdně. Nápodoba je podle získaných dat nejčastěji využívanou výukovou metodou ve speciálních mateřských školách.
Přístup učitelů k dítěti se sluchovým postižením v běžné a speciální mateřské škole
SLÁDKOVÁ, Michaela
Tématem mé bakalářské práce je popis přístupů učitelů k dětem se sluchovým postižením v běžné a speciální mateřské škole. Teoretická část se zabývá klasifikací sluchových vad a jejich diagnostikou. Dále pak procesem edukace, socializace a terapeutickými přístupy v jednotlivých mateřských školách. Praktická část se věnuje srovnání pedagogických metod práce s dítětem se sluchovým postižením v běžné a speciální mateřské škole. Realizované rozhovory s učiteli z obou typů škol analyzují jejich postoje, názory a zkušenosti při výchově a vzdělávání dětí se sluchovým postižením. Cílem je nejen porovnat činnosti pedagogů, ale také popsat a přiblížit dva typy institucí, které poskytují edukaci dětem se sluchovým postižením.
Rozdíl mezi režimem dne v běžné a speciální mateřské škole pro řečově postižené
HUSÁKOVÁ, Iveta
Bakalářská práce je tvořena ze dvou částí, teoretické a praktické. Cílem teoretické části je seznámení s časovým plánem dne v běžné a ve speciální mateřské škole pro děti s vadami řeči. Popisuje a charakterizuje oba typy mateřských škol a zachycuje aktuální stav týkající se zejména věcného vybavení, personálního zajištění, životosprávy, psychosociálních podmínek a spolupráce s rodinou a odbornými institucemi. Tato část práce se opírá zejména o prostudované školní vzdělávací programy jednotlivých škol. Praktická část pojednává o vadách řeči, které se nejčastěji ve speciální mateřské škole vyskytují, a obsahuje praktické zkušenosti z praxe v rozmezí dvou let. Práce končí shrnutím a zhodnocením rozdílů obou typů škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.