Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Arteterapie ve speciální pedagogice se zaměřením na logopedickou péči
Kotinská, Veronika ; Klenková, Jiřina (oponent)
Práce se zabývá uplatněním arteterapie v oblasti speciální pedagogiky. Postupně se zaměřuje na jednotlivé obory speciální pedagogiky a více rozvádí aplikovatelnost arteterapie v rámci logopedické intervence. V teoretické části si klade za cíl definovat arteterapii jako součást speciální pedagogiky. Popisuje vývoj a prolínání tří různých oblastí: výtvarného umění, psychoterapie a výchovy. Vymezuje termín speciální indikace arteterapie a přibližuje specifika arteterapeutického působení v jednotlivých oborech speciální pedagogiky. Zaměřuje se také na hlavní rysy kresebného projevu osob s postižením. Dále se orientuje na oblast logopedie, kde se snaží zviditelnit některé paralely mezi vývojem kresby i vývojovými stádii kresby postavy a vývojovými stádii řeči. Dále se zaměřuje na uplatnění arteterapie v rámci terapie u dětí i dospělých, u neurovývojových poruch řeči a jazyka a získaných neurogenních poruch řeči. Výzkumná část si za hlavní cíl klade zjistit, jak se vyvíjí obsahová a formální stránka kresby a řeči u klienta u klienta s vývojovou PŘK na bázi poruchy individuálního jazykového systému (smíšenou vývojovou dysfázií) a u klienta se získanou PŘK na bázi poruchy individuálního jazykového systému (nonfluentní afázií Brocova typu). Pro průběh výzkumného šetření byly zvoleny metody kvalitativního...
Arteterapie ve speciální pedagogice se zaměřením na logopedickou péči
Kotinská, Veronika ; Klenková, Jiřina (oponent)
Práce se zabývá uplatněním arteterapie v oblasti speciální pedagogiky. Postupně se zaměřuje na jednotlivé obory speciální pedagogiky a více rozvádí aplikovatelnost arteterapie v rámci logopedické péče. V teoretické části si klade za cíl definovat arteterapii jako součást speciální pedagogiky. Popisuje vývoj a prolínání tří různých oblastí: výtvarného umění, psychoterapie a výchovy. Vymezuje termín speciální indikace arteterapie a přibližuje specifika arteterapeutického působení v jednotlivých oborech speciální pedagogiky. Zaměřuje se také na hlavní rysy kresebného projevu osob s postižením. Dále se orientuje na oblast logopedie, kde se snaží zviditelnit některé paralely mezi vývojem kresby i vývojovými stádii kresby postavy a vývojovými stádii řeči. Zabývá se uplatněním arteterapie v rámci jednotlivých kategorií NKS. Výzkumná část si za hlavní cíl klade zjistit, jak se mění obsahová a formální stránka v kresbě postavy vzhledem k měnícímu se klinickému obrazu, u dvou diagnóz vzniklých na podkladě organického poškození mozku. Pro průběh výzkumného šetření byly zvoleny metody kvalitativního výzkumu, kde se jednalo o sběr a interpretaci získaných dat pomocí dvou případových studií. V rámci dílčích cílů se pak snaží o stimulaci jazykových rovin řeči s primárním zaměřením na obsahovou stránku řeči i...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.